معماری صنعتی اداری شرکت ساختمانی فندی

معماری صنعتی اداری شرکت ساختمانی فندی

معماری صنعتی اداری شرکت ساختمانی فندی

این پروژه معماری صنعتی – اداری را طراحی کرده است که در منظره ناپدید می شود و خود را در گفتگوی باز با طبیعت اطراف قرار می دهد. یک باغ بزرگ برای ترمیم شکاف طولانی مدت در زمین و بازسازی دامنه تپه سایتی که در آن واقع شده است طراحی شده است. در این مقاله به معرفی ویژگی های این پروژه و همزیستی مسالمت آمیز آن با طبیعت خواهیم پرداخت.

استراتژی اصلی پروژه

این پروژه مجموعه ای است با مساحت حدود ۱۴۰۰۰ متر مربع در حومه شهر توسکانی که بر اساس استانداردهای بالای محوطه سازی و بهره وری انرژی پیشرفته طراحی شده است، که در آن کارفرما به دنبال ترکیب برتری محصول خود با ایجاد یک نقطه عطف معماری دارای زیبایی و محیط زیست قابل توجه است. ارزش. طراح این مفهوم را در پروژه ای تفسیر می کند که به جای پیوند صرف، به بخشی جدایی ناپذیر از محیط پیرامون خود تبدیل می شود.

طراحی پلان کارآمد

با شروع از یک رویکرد نوآورانه، این شرکت ساختمانی طراحی شده است که به صورت افقی در یک سطح امتداد می یابد تا فرمی آزاد را ایجاد کند که بر اساس نیازهای فرآیند تولید هدایت می شود. بنابراین عملی بودن فضاها به اصل مفهومی پلان سایت تبدیل می شود که عملکردهای مختلف را ترکیب می کند و آنها را در مسیرهای سیالی که به صورت افقی از طریق آن عبور می کنند ادغام می کند.

نوعی ستون فقرات که فضاها را به هم متصل می‌ کند، با دیوارهای شفاف، به لحاظ بصری کاربردهای مختلف را متحد می‌ کند و در عین حال افراد را به حرکت و معاشرت تشویق می‌ کند. این مجموعه دارای دفاتر مدیریتی و اداری، رستوران، انبار تولید، کارگاه ها و آموزشگاه کالاهای چرمی با هدف بیان کامل کیفیت استثنایی و استانداردهای بالای این برند لوکس خواهد بود.

همزیستی با محیط

مفهوم پروژه، که در فاز اولیه به همراه معمار منظر آنتونیو پراتزی تعریف شده است، با هدف تعریف شرایط برای یک همکاری بصری تجدید بین معماری و محیط زیست است. ویژگی‌ های سایت، تحت تأثیر منطق اتکا به صنعت آجر و معدن زمانی که در زمین کار می‌ کردند، نیازمند کار مرمتی بوده و ایده تفسیر ساخت مجتمع تولیدی را به عنوان فرصتی برای ایجاد پویایی مثبت مدیریت زمین برانگیخته است.

بنابراین معماری گفتگوی باز با محیط طبیعی خود برقرار کرده است: ساختمان، ظاهراً زیرزمینی به دلیل انتخاب محوطه سازی برای ایجاد یک بام سبز پیوسته و گسترده، به یک سیستم اکولوژیکی یکپارچه تبدیل می شود که خطوط زمین را بازسازی می کند تا شکل اولیه را بازیابی کند.

باز سازی منظره طبیعی از طریق معماری

دامنه تپه یک روف گاردن وسیع که نه تنها نقش محیطی، بلکه اجتماعی را نیز ایفا می کند و به فضایی کاربرپسند و مکانی برای معاشرت کارکنان تبدیل می شود. جینو گاربلینی، شریک Piuarch توضیح می دهد: “ایده این بود که یک منظره طبیعی را از طریق معماری بازسازی کنیم که در خود منظر ناپدید می شود. وقتی یک پروژه معماری شامل یک پروژه منظره نیز می شود، همزیستی با محیط به طور طبیعی ایجاد می شود.”

ایجاد تبادل بصری و فیزیکی

سقف سبز که توسط پاسیوهایی که تداوم آن را مختل می کند و فضاهای داخلی را روشن می کند، توخالی شده است، بنابراین به عنوان یکی از ویژگی های پروژه برجسته می شود. ویژگی ای که هویت و نقش محل تولید جدید را به محیط اطراف می آورد و با آن سیستم تعادلی بی سابقه ای برقرار می کند: تهویه و نور طبیعی، استفاده از مصالحی که رنگ های محل را تداعی می کند، دیوارهای شفاف خارجی و داخلی، همه یک تبادل بصری و فیزیکی بین محیط های مصنوعی و طبیعی، بین داخل و خارج را تضمین می کنند.

از بام سبز تا حیاط ها، تا شهرک صنعتی اطراف آن، ایده تبدیل کل سایت به باغی جدید و توسعه یافته بوده است، همچنین با هدف ارتقای کیفیت فضاهای کاری، تقویت اولویت کار کارفرما. : تعهد به افزایش مسئولیت در قبال محیط زیست و جامعه.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروزه معماری اداری صنعتی شرکت ساختمانی فندی دعوت می نماید.

 

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 113

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *