معماری ساختمان شماره ۹ ، استودیو اتفاق

معماری ساختمان شماره ۹

معماری ساختمان شماره ۹

معماری: استودیو اتفاق

معمار اصلی: محمد اتفاق

مجریان پروژه: محمد اتفاق – احمد اتفاق

نوع سازه: اسکلت بتنی با سیستم بابلدک

نوع تاسیسات: داکت اسپیلت و پکیج

موقعیت : ایران، تهران

زیر بنا : ۱۶۷۲ متر مربع

کارفرما : اتفاق و شرکا

تاریخ شروع و پایان ساخت : ۱۴۰۰-۱۴۰۲

عکاس پروژه: محمد حسن اتفاق

شرح پروژه از زبان معمار

امروزه زندگی شهری به سمت سکونت در آپارتمان های جدا افتاده از طبیعت کشیده شده، واحدهایی که بسیاری از لذت ها و کیفیت های فضای زندگی را فدای محدودیت ها، ضوابط های شهرداری و ابعاد زمین کرده اند.

معماری ساختمان شماره ۹ واقع در محله مرزداران نزدیک مسیل پونک در زمینی به ابعاد ۱۰×۳۸‍‍‍‍‍‍ در ۵ طبقه مسکونی تک واحدی به متراژ ۲۱۴ متر مربع دارای ۳ خواب مستر، لاندری، انباری داخل واحد و ۱۷ مترمربع تراس قابل چیدمان و ۲ طبقه فضای عمومی شامل ورودی پارکینگ انباری و اتاق تاسیسات بنا شده است.

آجر سنتی به عنوان متریال اصلی معماری ساختمان مسکونی به کار گرفته شده که نماد معماری اصیل ایرانی و سازگار با اقلیم تهران می باشد .

چیدمان و آرایش آجر به صورت افقی و عمودی و استفاده از المان های آجری معماری اصیل ایرانی از جمله هره و فخر و مدین با ایجاد سایه روشن در پوسته ساختمان در کنار گیاهان مقاوم و همیشه سبز و بافت طبیعی چوب وعده محیطی گرم و صمیمی را به ساکنین می دهد.

در طراحی با ایجاد تراس های کشیده و سراسری با عمق مناسب جهت مبلمان و فضای حرکتی که دارای دسترسی های جداگانه به آشپزخانه و سالن پذیرایی است سعی در تعامل افراد خانواده با هم در فضای آزاد و محیطی دلنشین می باشد.

ساختمان شماره ۹ تجربه ای است برای خلق خانه ای در تعامل با نور و طبیعت که با وجود محدودیت ها بتواند تجربه زیستی خوشایندی را برای ساکنان فراهم آورد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری ساختمان شماره ۹ دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

منبع: استودیو اتفاق

تعداد بازدید: 221

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *