معماری خانه باغ آجری ، ادغام سنت و طبیعت

معماری خانه باغ آجری ، ادغام سنت و طبیعت

معماری خانه باغ آجری ، ادغام سنت و طبیعت

پروژه معماری خانه باغ آجری در رابطه با زندگی در خانه های قدیمی پاراگوئه است که در فضاهای میانی اتفاق می افتاد که مختص آنها بود. دور از نور اما در تماس با هوای آزاد که در گردش بود. همه چیز در گالری اتفاق افتاد، یادآور دوران گذشته زیر درختان. در ادامه این مقاله به شرح معماری و ویژگی های معماری خانه باغ آجری خواهیم پرداخت.

در محله ای در نزدیکی منطقه شهری دلا مورا، شهری متوالی به آسونسیون، یک قطعه زمین خالی به ابعاد ۵۰ متر در ۲۳ متر با درختان بالغ سایه های گرانبهایی را بر روی سایت می افکند. درخواست خانواده برای پیکربندی ۸ خانه تک  به چالش حفظ درختان می افزاید.

بازگشت به خرد اجدادی

جایی که مرز بین بیرون و باطن محو می شود و باغ در تداوم فضاهای روزمره تصور می شود یا برعکس؟ پیشنهاد باغ‌ های ذاتی خانه و عرض باریک (۶.۶۰ متر) برای هر واحد، ساختاری را تعیین می‌ کند که شرایط و امکان زندگی را فراهم می‌ کند. نور طبیعی در فضاها آمیخته می شود و تهویه آنها را با طراوت پر می کند.

در نهایت، ۳ حیاط متناوب، باعث ایجاد مناطق اجتماعی در طبقه همکف می شود، در حالی که در طبقه بالا، اتاق خواب ها با بهره گیری از مزایای آنها سازماندهی شده اند. تداوم فضایی در کل طرح گسترش می یابد. این سازه با برداشتن ستون ها از مرزها، آزادی خود را پیشنهاد می کند.

ادغام فضای بیرونی و داخلی

باز شدن کامل محوطه های حیاط مرکزی، ادغام باغ با خانه را کامل می کند. اتاق نشیمن در حالی که با آشپزخانه و اتاق ناهارخوری یکپارچه می شود، به حداکثر می رسد. تداوم با پاسیو عقب، راحتی را فراهم می کند و عملکرد عناصر اطراف باربیکیو را بهینه می کند. فضای آشپزی دو برابر شده است، اتاق غذاخوری و پاسیو یکپارچه شده اند و یک اتاق نشیمن بزرگ، یک اتاق غذاخوری بزرگ ایجاد می کنند. در طبقه بالا، فضاهای درونگراتر به درخت متصل می شوند و از مناظر، نور طبیعی و نسیم لذت می برند.

یک خانه، هشت خانه

مجتمع مسکونی با ۵۰ متر نما به شهر واقع شده است. تصمیم برای یکسان سازی نما و پیروی از شیب خیابان به نیت ایجاد یک وحدت، هر خانه به عنوان بخشی از یک کل پاسخ می دهد. “Casas Jardines” خود را به عنوان یک ژست شهری معرفی می کند که به دنبال ادغام با محیط اطراف و کمک به کیفیت فضای عمومی است. درک محیطی که در آن ابعاد پیاده روها سخاوتمندانه نیست و پیاده روی می تواند کمی ناراحت کننده باشد، عقب نشینی افزایش می یابد و فضایی برای شهر ایجاد می کند.

این تصمیم به دنبال بهبود نفوذپذیری عابر پیاده و ایجاد محیطی دوستانه تر برای ساکنان و عابران است. یک ژست شهری که به ادغام، هماهنگی بین فضای عمومی و خصوصی می‌خواند. Casas Jardines شیوه ای از زندگی را جشن می گیرد که با طبیعت و سنت های پاراگوئه ادغام می شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن پروژه معماری خانه باغ آجری ، ادغام سنت و طبیعت دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 405

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *