معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ ، دفتر معماری میان

معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ

طراحی و معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ

معماری: استودیو میان

معماران اصلی: ابوذر صالحی، مهشید کریمی

تیم طراحی: ابوذر صالحی، مهشید کریمی

موقعیت: ایران، اصفهان

مساحت: ۱۲۳۰ متر مربع

عکاس: محمود گلستان نژاد

سال: ۱۳۹۶

پروژه آپارتمان مسکونی فرایبورگ، در خیابان فرایبورگ اصفهان قرار دارد. در طراحی این بنا، توجه ویژه ای به پیوستن این بنا با گذرگاه شمالی از یک طرف و حیاط جنوبی از طرف دیگر شده است. بنابراین در طراحی نما، هر دو مقیاس شهری و انسانی در نظر گرفته شده است و ناظر در هنگام برخورد  احساس بهتر و نزدیک بودن به ساختمان را خواهد داشت. در طراحی نمای شمالی ساختمان علاوه بر الهام گرفتن از خانه های زیبای ابیانه، ورودی بلندی نیز به نما اضافه می شود که هزینه ی بالایی را هم در بر نگرفته است. در نمای مجاور حیاط جنوبی ، ساختمان با تعیین مقیاس شهری و انسانی به خوبی در حیاط قرار گرفته است. معمولا در ساختمان های جنوبی، نمای جنوبی ساختمان یک دیوار منفعل می باشد. اما در این ساختمان نمای جنوبی به گونه ای تزئین شده که حیاط را به فضایی کاربردی و برای نشیمن تبدیل کرده است.

ایده دیگر طراحی آپارتمان فرایبورگ این بود که تراس های جنوبی و شمالی را با استفاده از فلاور باکس و تزئینات کاشی به فضای پرجنب و جوشی تبدیل کرده اند. این تراس ها به خصوص در طبقه پنجم بزرگ تر می شوند و با باز شدن به سوی پشت بام، فضایی با کیفیتی چون حیاط ایجاد می کنند. ارتباط قوی میان حیاط جنوبی و اتاق های مجاور، فضای بصری گسترده ای را ایجاد می کند.

از آن جایی که کارفرما فقط به دو اتاق خواب نیاز داشت، اتاق سوم در نزدیکی تراس جنوبی، توسط یک دیوار چوبی انعطاف پذیر به فضایی چند منظوره تبدیل گشت.از این فضای چند منظوره می توان به عنوان یک اتاق ناهار خوری ، اتاق تلویزیون ، اتاق مطالعه ، اتاق نشیمن خصوصی و اتاق خواب اضافی با بستن دیوار چوبی انعطاف پذیر استفاده کرد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به معماری آپارتمان مسکونی فرایبورگ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 4,542

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *