معماری آپارتمان شماره ۳۶ ، دفتر معماری هیچستان

معماری آپارتمان شماره ۳۶

معماری آپارتمان شماره ۳۶ ، دفتر معماری هیچستان

اطلاعات پروژه

معماری: دفتر معماری هیچستان

معمار مسئول: محمد رمضانی

موقعیت: ایران، اصفهان

وضعیت: در حال ساخت

اگر به خاطر داشته باشید در بخش های گذشته در خط معمار به شرح یکی از پروژه های دفتر معماری هیچستان پرداختیم. شما می توانید از طریق لینک زیر به این پروژه دسترسی یابید:

معماری خانه شماره ۹۰ ، گروه معماری هیچستان

در این بخش نیز قصد داریم تا یکی دیگر از پروژه های این دفتر معماری را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم. پروژه معماری آپارتمان شماره ۳۶ در شمال خیابان شیخ صدوق در اصفهان قرار دارد. موقعیت قرارگیری پروژه به گونه ای است که نور خورشید فقط به بخش جنوبی ساختمان می تابد. ورودی اصلی بنا و حیاط در ضلع شمالی آن قرار گرفته است.

بر اساس شکل اصلی ساختمان ، بالکن ها با دسترسی از اتاق خواب و اتاق نشیمن هر طبقه در نمای جنوبی مستقر می شوند و در نتیجه احیای سنت زندگی با استفاده از بالکن ها از فضای نیمه باز ساخته می شود. نمای ساختمان بر اساس ترکیب بالکن ها از فضای باز و نیمه باز در کنار الگوی پانل های توپر طراحی شده است. قرار دادن هر یک از عناصر براساس برنامه هر واحد است که ارتباط محکمی بین فرم و عملکرد ایجاد کرده است.
در این پروژه هدف این است که کاربر در معماری ، تشکیل پوسته بیرونی ساختمان ، تنظیم نور و سایه و منظره مشارکت کند ، که با قرار دادن یک پانل متحرک روی نما و تغییر فضای باز و تغییر الگو می توان آن را عملی کرد. طراحی این پنل های متحرک مطابق نیاز کاربر از ایجاد فضای مطلوب با ویژگی تنظیم نور و دید است که می تواند باعث افزایش الگوی معماری به کاربران شود.
با توجه به محدودیت اقتصادی در تشکیل فضاهای باز و نیمه باز و همچنین ارتباط مؤثر بین چنین فضاهایی در ساختمانهای مسکونی،  سعی شده است تا کاربران با استفاده از پانل های جامد و نیمه شفاف در بالکن ها ، از فضای نیمه باز بین داخل و خارج ساختمان استفاده کنند.
در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶ معماری آپارتمان شماره ۳۶

 

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: َArchitizer

تعداد بازدید: 1,586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *