معماری، طراحی نما و داخلی ویلای ۱۳۱، گروه معماری براکت، اصفهان

معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا

معماری، طراحی نما و داخلی ویلای ۱۳۱، گروه معماری براکت

معماری: گروه معماری براکت

موقعیت: ایران، اصفهان

معمار مسئول: شروین حسینی

تیم طراحی: الهه حاج رسولی ها

مساحت: ۴۳۰ مترمربع

از زبان معمار: اصفهان از دیرباز، شهر باغ ها بوده است. اگرچه امروز تعداد اندکی از باغ های این شهر تاریخی زنده و سرپا هستد. در طی پرسه ی توسعه ی شهری، باغ ها تخریب و تبدیل به خیابان و بزرگراه شده اند.

به همین دلیل تعداد زیادی از مردم، به جای سکونت در شهر به حاشیه ی شهر و یا شهرهای کوچک مجاور کوچ می کنند. کارفرمای این پروژه نیز، برای زندگی در فضایی سرسبزتر و دور از هیاهوی شهری، به یکی از شهرهای حاشیه ای اصفهان کوچ نموده است.

اما در این شهرهای کوچک نیز قوانین ساخت و ساز کمی سبب محدودیت می شوند و دست طراحان را برای طراحی باز، بسته اند. در این قوانین، نمای ساختمان نمی تواند از ۸ متر تجاوز کند و با توجه به سطح اشغال ۱۵ درصد و درخواست کارفرما که فضای ۴۵۰ مترمربعی بوده است، به ناچار، طبقه ای زیر طبقه اول ایجاد شد تا بدین صورت یکی از طبقات پاینن تر از سطح زمین باشد.

متریال های اصلی مورد استفاده در این ساختمان، بتن اکسپوز، شیشه و چوب است. بتن اکسپوز که به صورت متریال غالب در این ساختمان ویلایی به کار رفته است، نمای ساختمان و فضاهای داخلی را در بر میگیرد. شیشه نیز در قسمت های مختلف بویژه روی نما به کار گرفته شده است.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر نما، طراحی داخلی، پلان ها و … را مشاهده نمایید.

معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا

پلان ها، دیاگرام ها و … (جهت بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.)

معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،پلان ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،پلان ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،پلان ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،پلان ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،پلان ویلا معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،پلان ویلا

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Archdaily

تعداد بازدید: 8,366

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *