معرفی ۱۰ نمونه راه پله برتر ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen

راه پله برتر ۲۰۱۹

معرفی ۱۰ نمونه راه پله برتر ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen

طراحی راه پله ها و نوع و متریال به کار رفته در آن ها می تواند در جذابیت فضای داخلی و بیرونی موثر باشد. ممکن است که زیبایی راه پله ها با توجه به این که افراد در طی روز مکرر از آن استفاده می کنند مورد نظر قرار نگرفته باشد و از نظر کاربران فقط جنبه کاربردی داشته باشد. اما توجه به این بخش کاربردی از یک ساختمان و طراحی هوشمندانه آن می تواند علاوه بر افزودن زیبایی به فضا، آن را بزرگ تر نیز جلوه دهد و به چیزی ورای یک راه پله معمولی تبدیل شود. در ادامه خط معمار قصد دارد تا به معرفی ۱۰ نمونه راه پله برتر ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen بپردازد.

۹ Jeffreys Place, UK, by Tasou Associates

راه پله برتر ۲۰۱۹

هدف اصلی در این پروژه افزایش نور طبیعی برای داشتن فضایی روشن و همچنین استفاده از متریال با دوام برای افزایش طول عمر ساختمان بود. در فضای داخلی ما یک راه پله مارپیچی فلزی را مشاهده می کنیم که به عنوان نقطه مرکزی در پروژه به حساب می آید.

Bouzarjomehr Company Showroom, Iran, by Why Architects Group

راه پله برتر ۲۰۱۹

در این پروژه جهت کمرنگ شدن مرزهای گرافیکی، یک نرده متحرک فلزی طراحی و به پروژه افزوده شد. کارفرما خواستار یک طراحی یک کابین برای میهمان در پشت بام با دسترسی مستقل و منحصر به فرد بود. این باعث شد تا طراحان  یک راه پله طراحی کنند که به پشت بام متصل می شود. این راه پله به یک کانسپت همه جانبه در طراحی تبدیل شد که توانست توابع مختلف را به هم متصل کند. این به نوبه خود یک دید کلی به ساختمان را فراهم می کند و موقعیت مکانی نه چندان چشمگیر ساختمان موجود را به نقطه نظر جذاب تبدیل می کند.

مرحله دوم طراحی بر انتخاب مواد و تصمیم گیری در مورد جزئیات متمرکز شد. استفاده گسترده از آجر های قرمز که در میان خانه های مشهد شایع ترین و مرسوم ترین مواد بوده است. انتخاب ورق های فولادی به عنوان مواد دوم نیز یک تصمیم مبتنی بر زمینه بود. روکش های سنتی تمام خانه ها در مشهد به عنوان ورقه های گالوانیزه ساخته می شدند؛ یکی از ویژگی های سنتی بوده که هنوز هم وجود دارد.

Hapimag Headquarters, Switzerland, by Hildebrand

راه پله برتر ۲۰۱۹

این پروژه شامل یک راه پله مارپیچی می باشد که در مرکز یک دفتر اداری با پلان باز طراحی شده است. این راه پله به طبقه چهارم  ختم می شود. در انتهای این راه پله یک پنجره سقفی بیضوی بزرگ دیده می شود که بهره مندی از نور طبیعی را در طول روز فراهم می آورد. این پروژه علاوه ر فراهم آوردن دسترسی به طبقات، به عنوان فضایی برای تجمع غیر رسمی کارمندان دفتر طراحی شده است. آتریوم و رمپ مجسمه مانند فضایی باز و سرگرم کننده ای را برای ارتباط میان افراد برقرار می کند. تمامی اشیا و متریال به کار رفته در این فضای داخلی ساده می باشند.

House in Ashiya, Japan, by Kazunori Fujimoto Architect & Associates

راه پله برتر ۲۰۱۹

این راه پله مارپیچی فضای هندسی را در این آپارتمان مسکونی در هم می شکند. راه پله به طور کامل از بتن ساخته شده است. این پروژه در قالب دو حجم مکعبی شکل ساخته است. وقتی افراد وارد فضا می شوند اولین چیزی که از راهرو به چشم می خورد راه پله می باشد. این راه پله فراتر از عملکرد خود نمود پیدا می کند و به Yorishiro که نماد وحدت خانواده در این خانه است تبدیل می شود. چیدمان داخلی خانه نمای خطی بیرونی آن را منعکس می کند، زیرا طراح از سطوح افقی و عمودی ضخیم در لبه ها و دیوارها برای نمایش خلوص فضایی انتخاب کرده است. این ها در تضاد با فرم منحنی راه پله می باشد که با هدف کاستن استحکام داخلی می باشد.

Isla Lebe, Chile, by Guillermo Acuña

راه پله برتر ۲۰۱۹

طراح در این خانه ساحلی از یک راه پله چوبی برای دسترسی به فضای داخلی خانه ایجاد کرده است.

Loft Diego, Brazil, by Arquitetura Nacional

راه پله برتر ۲۰۱۹

در این پروژه راه پله مارپیچی سیاه رنگ برای اتصال فضای همکف به نیم طبقه بالایی درست در مرکز سالن قرار گرفته است. این راه پله به یک ساختار فولادی که در طبقه بالا می باشد متصل شده و بنابراین از کف طبقه جدا می باشد و به طور معلق دیده می شود. در طبقه بالایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و کمد لباس ها قرار دارد. معماران قصد داشتند تا برای رسیدن به یکپارچگی و انسجام در سراسر آپارتمان از متریال و مبلمانی مانند چوب کربنات شده، کفپوش بتنی و کاشی های سیمانی طراحی شده توسط استودیو استفاده کنند. کاناپه صورتی دوجانبه به عنوان نقطه کانونی در کف ورودی سالن قرار دارد و همچنین به عنوان مرکز اجتماعی ساختمان عمل می کند.

Mile End Road, UK, Vine Architecture Studio

راه پله برتر ۲۰۱۹

در این پروژه طراح برای دسترسی آسان به پشت بام یک راه پله زرد مارپیچی را طراحی کرده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد در این پروژه ایجاد پنجره های سقفی برای افزایش نور طبیعی به فضای داخلی می باشد.

Sacha, France, by SABO Project

راه پله برتر ۲۰۱۹

این راه پله چوبی مارپیچی دو سطح این آپارتمان دوبلکس را به هم متصل می سازد. طبقه بالا یک فضایی مجرد با پلان باز است که مناطق عمومی منزل را در خود جای داده است. تمامی دیوارها در این پروژه با سفید رنگ آمیزی شده ولی بر خلاف آن سقف آپارتمان بتنی می باشد. استفاده از سطوح چوبی در بخش های مختلف این آپارتمان حسی از انسجام را در کل فضا ایجاد می کند.

School Zarren, Belgium, by Felt

راه پله برتر ۲۰۱۹

راه پله برتر بعدی در یک فضای آموزشی قرار گرفته است. کلا های درس در این مدرسه در سمت غربی مستقیما روبروی فضای بازی قرار گرفته اند. در بخش شمالی، فضاهای عمومی چون بوفه، سالن ورزشی قرار گرفته اند. این راه پله بتنی مسجمه مانند تقریبا در مرکز، جایی که دو بخش ساختمان به یکدیگر متصل می شود قرار گرفته است و به طبقه دوم منتهی می شود و راهرو کلاس را به کافه و سالن ورزشی متصل می سازد. پنجره های بزرگ، سقف بلند و استفاده از رنگ های روشن، فضایی پرنور و با انرژی را ایجاد می کند. هدف اصلی در این پروژه ایجاد فضایی روشن، شفاف و شبیه به خانه برای دانش آموزان بود.

The Barn, Canada, by La Firme

راه پله برتر ۲۰۱۹

در این پروژه راه پله های فلزی در قالب فرم U شکل با روکش سفید طبقه همکف را به اتاق ها، حمام و سرویس بهداشتی در سطح بالایی متصل می کنند. هدف اصلی در طراحی پروژه ایجاد کانسپتی مدرن با حفظ ویژگی های روستیک بود.

در این بخش به شرح نمونه راه پله های برتر  ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 1,714

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *