مرمت و بازسازی عمارت ارثیه ، علی موذنی

مرمت و بازسازی عمارت ارثیه

مرمت و بازسازی عمارت ارثیه

معمار مسئول: علی موذنی

موقعیت: ایران، قزوین

سال: ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شرح پروژه مرمت و بازسازی عمارت ارثیه از زبان معمار

خانه ای تقریبا قدیمی و نیمه متروکه که به نظر متعلق به دوران پهلوی است، به دلیل ویژگی هایی مانند ویلایی بودن، فضای باز و سرپوشیده بزرگ و موقعیت عالی، توسط سرمایه گذار خریداری می شود. برنامه بازسازی و تبدیل آن به کافه و رستوران است. با این حال، طی بررسی اولیه اسناد ساختمان، تیم طراحی متوجه می‌شود که قدمت این سازه به اواخر دوره قاجاریه بازمی‌گردد و جوهر اصلی آن در زیر لایه‌هایی از تغییرات بعدی مدفون شده است.

در نتیجه، تصمیم گرفته می‌ شود که این لایه‌ های بعدی که بسیاری از جزئیات و تزئینات ساختمان را پنهان کرده بودند، برداشته شود تا معماری اولیه ارزشمندی که برای حدود ۴۰ تا ۵۰ سال پنهان مانده بود، بازسازی شود. پس از حذف این اضافات و پرداخت های ثانویه، ساختار هسته ساختمان آشکار می شود و اجازه می دهد تا سناریوی مرمت و بازسازی بر اساس شرایط اولیه آن باشد. یکی از راهبردها شامل تکمیل برخی از قسمت های ارزشمندی است که فقط بقایایی از آن باقی مانده است، از جمله هشتی ساختمان. بعلاوه، برخی از قسمت‌ های دیگر که ویران شده بودند یا در حالت فعلی خود به‌عنوان نمادهای نمادین حفظ می‌ شدند یا مطابق با کاربرد جدید تغییر کاربری می‌دادند.

وضعیت ساختمان قبل از بازسازی: خانه ای قدیمی و نیمه متروکه که در ابتدا تصور می شد متعلق به دوران پهلوی است، در چندین فاز نشانه هایی از تغییرات ناهمگون را به نمایش گذاشت. با بررسی بیشتر اسناد و سازه بنا مشخص شد که قدمت این خانه در واقع به اواخر دوره قاجاریه می رسد. بنا به دلایل نامعلوم، تصمیم گرفته شده بود که تغییرات اساسی در نمای ساختمان، چه در داخل و چه در خارج، ایجاد شود که در نتیجه بخش‌ های بزرگی از سازه به مدت ۴۰ تا ۵۰ سال در زیر لایه‌ای از گچ مدفون بود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر پروژه مرمت و بازسازی عمارت ارثیه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 142

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *