قفسه فلزی چوبی ، طراحی مدرن و خلاقانه

قفسه فلزی چوبی

قفسه فلزی چوبی ، طراحی مدرن و خلاقانه

امروزه در طراحی هایی که برای فضاهای اداری، مسکونی و تجاری صورت می گیرد، استفاده از سبک صنعتی بسیار متداول است. طراحی داخلی به سبک صنعتی با توجه با توجه به ویژگی ها و تفاوت هایی که دارد، با سبک های دیگر نظر مدرن و مینیمال ترکیب شده و این ترکیب سبک ها، امروزه مورد توجه و اقبال بسیاری از طراحان و همچنین کارفرمایان قرار گرفته است.

یکی از آبجکت ها و المان هایی که می توان آن را منسوب به سبک صنعتی دانست، قفسه های فلزی چوبی (وایر فریم) است. نه اینکه این قفسه های فلزی یا وایرفریم یک عنصر کاملا صنعتی باشد، اما بدلیل نوع متریال مورد استفاده در کار یعنی فلز و همچنین شمایل نهایی کار، می توان این آبجکت را برگرفته از سبک صنعتی در نظر گرفت.

این قفسه ها متشکل از یک چارچوب فلزی هستند که معمولا با رنگ سیاه کار می شوند. به دلیل هین چارچوب فلزی، به این نوع قفسه، وایرفریم گفته می شود. درون شبکه های ایجاد شده، می توان قفسه های چوبی استفاده نمود و یا اینکه از گل و گیاه بهره گرفت. این موضوع به سلیقه و البته شرایط فضایی که این قفسه ها در آن مورد استفاده هستند، بستگی دارد. اگر در منزل مسکونی از قفسه های وایرفریم استفاده می کنیم، می توانیم با قرار دادن کف چوبی، از آن برای کتابخانه و دکور و … بهره بگیریم. در گذشته در خط معمار، نمونه های زیبایی از این قفسه ها را گردآوریم نموده ایم. اگر علاقه مند به دیدن نمونه های بیشتر هستید، می توانید از طریق لینک زیر این نمونه ها را مشاهده نمایید.

۳۰ نمونه قفسه کتاب با طراحی وایرفریم (wireframe design)

خلاقیت هایی از جنس وایر فریم (Wire Frame)

و اما در این بخش نیز نمونه های دیگر از قفسه فلزی چوبی آماده نموده ایم که می توانند بسیار جذاب باشند. این قفسه ها می توانند رنگ های مختلفی بخود بگیرند. اما اگر به طرح های ارائه شده نگاهی بیاندارید خواهید دید که رنگ مشکی آن بسیار متفاوت  شاخص است.

در مورد این که شکل و طرح این قفسه ها به چه شکل باشد، دست شما بسیار باز است. در واقع می توان می توانید طرحی که در ذهن داریم را بر روی کاغذ پیاده سازی نموده و یک آهنگر نیز می تواند این قفسه ها را بسازد. نحوه استفاده از قفسه هم می تواند کاملا خلاقانه باشد که با مشاهده طرح ها و نمونه های ارائه شده، می توانید ایده های خوبی بدست آورید. به عنوان مثال ترکیب چوب به عنوان قفسه و گیاه.

یکی از مزایای قفسه های فلزی چوبی این است که می توان آن ها را جابجا نمود و نقطه اتصال این قفسه ها به دیوار، تنها چند پیچ است. حتی می توان از قفسه ها را بر روی سقف نیز اجرا نمود که این خلاقیتی است که می تواند باعث خلق یک فضای خلاقانه و متفاوت گردد. در ادامه برای بررسی طرح ها، با خط معمار همراه باشید.

قفسه فلزی چوبی

قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی قفسه فلزی چوبی

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 5,773

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *