دکوراسیون و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن

قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن

معماری: استودیو Bean Buro

موقعیت: هنگ کونگ

مساحت: ۴۲ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

شرح پروژه

طراحان قصد داشتند تا برای فروشگاه حضوری برند محصولات ارگانیک مراقبت های پوستی با عنوان Beautysaur Organic  فضایی مدرن و مینیمال طراحی کنند. فروشگاه آن ها با متراژ تقریبا پایین به مساحت ۴۲ مترمربع در یکی از مراکز خرید هنگ کنگ قرار داشت.

این برند آرایشی و بهداشتی در فروش آنلاین خود بسیار موفق بوده و صاحب آن با تأسیس این فروشگاه قصد داشت آن را به عنوان اولین مرکز فروش حضوری اش برجسته سازد و مشتریان بیش تری را جذب خود کرده و میزان فروش خود را افزایش دهد. همچنین راه اندازی یک فروشگاه حضوری به این برند امکان می داد تا جدیدترین محصولاتش را معرفی کرده و در معرض دید عموم قرار دهد.

روند طراحی:

روند طراحی پروژه بر اساس تجزیه و تحلیل تجربه خرید حضوری و غیر حضوری مشتری شکل گرفت. آن ها آمار مشتریان مورد نظر در زمان حال و آینده را بررسی کردند. پس از بررسی ابعاد مختلف پروژه طراحان روایتی شاعرانه ارائه دادند که به ماهیت ارگانیک و طبیعی این برند آرایشی پاسخ می داد. دایناسور موجود در آرم شرکت، اشاره ای به موجودات بدوی داشت. در قسمت ورودی طراحان گزیده ای از محصولات پرفروش را بر سطحی فلزی قرار داده است. در مقابل آن یک سطحی منحنی رنگی را مشاهده می کنیم که مخاطب را از جلوی فروشگاه به داخل دعوت می کند. در مرکز این مغازه طراحان یک کانتر قرار داده اند به طور انحصاری طراحی شده است. بر سطح این کانتر ما شاهد سینک، شیر آب و مایع دست شویی هستیم. آن ها به این دلیلقرار داده شده اند تا مشتریان بعد از تست محصولات امکان شستشوی دستو صورتشان را داشته باشند. در انتهای مغازه ما یک کانتر دیگری مشاهده می کنیم که در این بخش کارمندان ورکشاپ هایی را که برگزار خواهند شد را برای مشتریان شرح می دهند.

متریال:

در این پروژه طراحان از رنگ های خاموش و بافت های نرم و صیقلی استفاده کرده اند. برخلاف بسیاری از دکوراسیون فروشگاه های لوازم آرایشی موجود در دنیا که عمدتا از رنگ های خنثی استفاده می کنند، در این پروژه طراحان از پالت رنگی دلنشینی چون بژ، خاکستری متمایل به قهوه ای، سبز در ترکیب با سنگ های مرمر، سطوح چوبی و سایر اشیای فلزی استفاده کرده اند. نتیجه این دکوراسیون و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن و مینیمال، فضایی روشن، آرامش دهنده است که معرف محصولات ارگانیک این برند می باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن

قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرنقفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به دکوراسیون و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی مدرن و مینیمال پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,133

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *