فراخوان « جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد » منتشر شد

جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد

جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد

فراخوان «جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد» منتشر شد

سلسله “جشنواره هنر شهری مشهد” از نوروز سال ۱۳۸۷ فضای شهر را به نمایشگاهی بزرگ از آثار هنرمندان ایرانی از مجسمه‌سازان، معماران، طراحان گرافیک محیطی، نقاشان و … تبدیل کرده و بخشی از خاطرات معاصر مشهد را شکل داده است، اکنون در چهاردهمین سال برگزاری جشنواره، قرار است میزبانی از آثار هنری در تراز بین‌المللی نیز به تجربه‌های گذشته افزوده شود و فصلی جدید از جلوه‌های هنر شهری در «جهانشهر برکت و کرامت» آغاز شود.

جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، میزبان آثاری خواهد بود که به مفاهیم «برکت» و «کرامت» در قالب فضای مفهومی (پاویون)، برای جانمایی در فضاهای عمومی شهر پرداخته باشند و روایت‌گر مصداقی از موضوعات اصلی باشند و مخاطبان را با “داستانی” از یک «سوژه» مشخص مواجه کنند.

توجه به نمادها، عناصر و نشانه‌های هنر اسلامی و ایرانی، جلوه مناسب در میان اغتشاشات بصری شهر و وجود طرح مناسب برای نورپردازی در شب از جمله ویژگی های ظاهری است که در فراخوان درج گردیده است.

سیدمهدی حجت از معماران برجسته ایرانی و صاحب نظران بحث معماری اسلامی، طاهر شیخ‌الحکمایی از مجسمه سازان مشهور ایرانی و صاحب اثر در کشورهای خارجی، سید نظام‌الدین امامی‌فر دبیر بخش هنرهای جدید جشنواره هنرهای تجسمی فجر، علیرضا شیخی رئیس دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران، عبدالحمید قدیریان از طراحان صحنه بنام کشور و استاد نقاشی های انقلاب اسلامی، عفت‌السادات افضل طوسی استاد رسانه های نوین و از طراحان گرافیک کشور به همراه سید مجتبی موسوی از اساتید برجسته مجسمه سازی اعضای هیئت داوران این جشنواره را تشکیل می دهند.

در این دوره از جشنواره برای اجرای آثار برگزیده، براساس آنالیز مصالح و ساخت اعلام‌شده در اسناد مسابقه و ارزش‌گذاری کارشناسی با قیمت روز، توافقی میان برگزارکننده و صاحب اثر یا مجری معرفی‌شده از سوی وی امضاء خواهد شد. سقف پرداخت کلیه هزینه‌های اجرایی شامل خرید مصالح، دستمزدهای ساخت و اجرا، تولید آثار محتوایی هنری یا نمایشی، تأمین فضای کارگاهی، حمل و نقل، پذیرایی و اسکان عوامل، بیمه و سایر امور اجرایی، مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال می‌باشد و همچنین علاوه بر هزینه ساخت و اجرا، مبالغ پانصد، چهارصد و سیصد میلیون ریال به عنوان حقوق معنوی استفاده از اثر و براساس امتیاز مورد نظر داوران به همه آثار برگزیده پرداخت خواهد شد.

جوایز نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ ، ۴ و جایزه مردمی ۵ هزار دلار به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر شهردار مشهد خواهد بود.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را از ۶ آذرتا پایان روز جمعه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۰را در پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس

www.artmashhadevent.ir

بارگذاری نمایند، اعلام آثار برگزیده تا ۱۰ دی از سوی هیات داوران اعلام خواهد شد ضمن اینکه رونمایی از آثار در۲۷ اسفند ۱۴۰۰ صورت خواهد پذیرفت.

جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد

دانلود فایل های مورد نیاز:

دانلود فایل پوستر رویداد

دانلود فایل PDF رویداد

 

تحریریه خط معمار

 

تعداد بازدید: 433

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *