طراحی کیوسک نگهبانی ۲×۳ ، شهاب علیدوست و همکاران

طراحی کیوسک نگهبانی 2×3

طراحی کیوسک نگهبانی ۲×۳ ، شهاب علیدوست و همکاران

اطلاعات پروژه

معماری: دفتر معماری شهاب علیدوست و همکاران

معماران مسئول: شهاب علیدوست، صونیا افتخار اعظم

تیم طراحی: امیر نیک نفس، سهند محدث، پریسا پویافرد، رخساره پناهی نژاد، محمد پورصالحی

موقعیت: ایران، تهران

مساحت سایت: ۵۰۰ مترمربع

تعداد طبقات: ۱۰ طبقه

سال: ۱۳۹۷

شرح پروژه از زبان معمار

پروژه طراحی کیوسک نگهبانی ۲×۳ در خیابان شریعتی تهران در زمینی به طول ۶ متر مربع قرار گرفته است. موضوع پروژه ممکن است که در نگاه اول تا حدودی جذاب به نظر نرسد،  اما با توجه به این که اکثر سازه های موقتی در تهران نادیده گرفته می شوند و بدون مداخله طراح ساخته می شوند، می توان اهمیت آن را شناسایی کرده و مورد توجه قرار داد. پروژه ۲×۳ در واقع یک اتاق نگهبانی برای ورود افراد به ساختمان اداری است که پیش تر این دفتر معماری ساختمان اصلی آن را طراحی کرده بود. بر این اساس کارفرما از معماران درخواست داشت تا این اتاق را نیز برایشان طراحی کنند.

یکی از درخواست های کارفرما ساخت این پروژ ه در مدت زمان بسیار کوتاه (۱۰ روز) بود. بنابراین این پروژه می بایستی در کمتر از سه روز طراحی شده و در طی هفت روزه اجرا در می آمد. با توجه به این مدت زمان محدود، اولین روش پیشنهادی از جانب طراحان، استفاده از عناصر پیش ساخته در تمام یا بخشی از ساختار پروژه بود. همچنین استفاده از فلز به عنوان یک متریال انعطاف پذیر و آسان در طراحی فرم می تواند در اسرع وقت به اتمام برسد.

به منظور ایجاد جذابیت بصری برای یک ساختار کاری موقت از منظر کلی از یک سو، و توجه به خواسته ها و تمایلات کارفرما برای نگاهی سریع به پروژه در حال ساخت و کاربرد ایده اش در طراحی اتاق امنیتی از طرف دیگر، طراحی بر اساس استفاده از طرح پنجره های اصلی ساختمان به عنوان الگوهای برش فلزی در پوسته دوم محفظه نگهبان، و همچنین توجه به وجود فضای سبز در هر دو پروژه بود. سرانجام ، تلاش های تیم طراحی در کنار خواسته های مشتری پروژه بر این امر متمرکز شد که با ارائه متفاوت یک ساختار موقتی، می توان تصویری مطلوب تر از چنین سازه هایی را در ذهن بیننده یافت، که ممکن است از آنها به عنوان ساختارهای موقت یاد شود، اما به دلایل مختلف چندین سال است که در زندگی شهری به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3 طراحی کیوسک نگهبانی 2×3

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 2,243

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *