طراحی کلینیک فیزیوتراپی ، طراحی فضای روشن و مینیمال

طراحی کلینیک فیزیوتراپی

طراحی کلینیک فیزیوتراپی ، طراحی فضای روشن و مینیمال

معماری: استودیو HAS-Hinterland 

موقعیت: پرتغال

سال: ۲۰۱۹

اولین قدم برای طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان این است که بتوانید یک قالب بصری ایجاد کنید و سعی کنید تا اهداف زیر را در نظر داشته باشید: 

۱. از فضای موجود حداکثر استفاده را داشته باشید.

۲. اطمینان حاصل کنید که در فضای داخلی افراد بسادگی و به طور سیال و روان بتوانند از پذیرش تا اتاق پزشک و درمان حرکت داشته باشند.

۳. ایجاد فضای کارآمد برای کارکنان

پذیرش:

– قرار دادن صندلی های مناسب برای بیماران و همراهان آن ها و همچنین ویلچر برای بیمارانی که نیاز به استفاده از آن را دارند.

– وجود یک میز به همراه مجله های پزشکی در وسط فضایی که بیماران قرار دارند و یا اینکه قفسه ای برای این منظور اختصاص دهند.

– وجود یک جا لباسی برای آویز کردن لباس های بیماران

– ارتفاع میز رسیپشن باید با اندازه ای باشد تا افرادی که با ویلچر هستند به سادگی بتوانند با منشی ارتباط برقرار کنند.

– میز رسیپشن باید دارای یک کمد و کشوی مجهز به وسایل مورد نیاز خود باشد.

اتاق بیماران:

اتاق بیماران باید فضایی آرام با ایجاد حریم خصوصی کامل باشد.

فضای کاربردی و انباری:

– همیشه در طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان باید فضایی برای نگهداری اشیا و تجهیزات پزشکی و درمانی در نظر گرفته شود.

– این اتاق باید در نزدیکی اتاق درمان باشد تا دسترسی به آن آسان باشد.

اتاق های درمان:

-با استفاده از پرده و درب حریم خصوصی را در اتاق درمان ایجاد کنید. در ادامه این توضیحات به شرح طراحی کلینیک فیزیوتراپی می پردازیم که در پرتغال قرار دارد.

برنامه کلی این کلینیک در چهار گروه فضای مشترک، کمدها، ورزش، و اپا تقسیم شده است. بخش پذیرش و فضای ورزش موقعیتی قرار دارند که به طور مستقیم از نور خورشید بهره می برند، این درحالی است که سایر اتاق هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی را دارند کاملا در بخش داخلی کلینیک قرار گرفته اند. گردش و توزیع در کلینیک از طریق راهروی مرکزی انجام می پذیرد، که فضاهای مختلف را به هم متصل می سازد و در عین حال یک مسیر واضح و روشنی را برای مراجعه کنندگان و کنترل این فضاها را توسط کارمندان فراهم می سازد. برای شناسایی کابینت های موجود در کلینیک یک کد رنگی اعمال شده است تا بیماران دچار اختلال نشوند. کفپوش پلاستیکی و دیواره های سفید، فضایی یکپارچه را در کل این کلینیک ایجاد کرده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی طراحی کلینیک فیزیوتراپی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 4,030

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *