طراحی کافه گلوریا جینز ، دفتر معماری کانی سواران

طراحی کافه گلوریا جینز

طراحی کافه گلوریا جینز

معماری: دفتر معماری کانی سواران
معمار مسئول: محمد کانی سواران
تیم طراحی: گل نساء متحد، فاطمه احمدیه، عاطفه پرنده، نسترن نصری
ناظر: بنفشه ساغری
ماکت: سایه گل محمدی
متراژ: ۲۵۰ مترمربع
موقعیت: ایران، تهران
سال: ۱۴۰۲
جوایز: رتبه سوم در شانزدهمین دوره جایزه معماری ایران در سال ۱۴۰۲
عکاس: محمدحسن اتفاق

شرح پروژه طراحی کافه گلوریا جینز از زبان معمار

پروژه ی حاضر شامل بازسازی و طراحی داخلی یک کافی شاپ در تهران می باشد. کافه جینز گلوریا یک برند استرالیایی است که با بیش از ۶۰۰ شعبه در بیش از ۱۴۰ کشور جهان فعالیت می کند. این کافه برای شروع فعالیت خود در ایران نیاز به تعریف یک مشکل جدید داشت تا حضور موفقی را در ایران تجربه کند. طی جلسات اولیه با تیم کارفرما و تیم طراحی و شناسایی فرصت ها و محدودیت های پروژه به نقطه نظر خاصی رسیدیم. مواردی که باید به آنها توجه می کردیم به شرح زیر بود:

طراحی کانسپت کافه با رویکردی جدید نسبت به سایر شاخه ها، کانسپت ارائه شده باید این پتانسیل را داشته باشد که بتواند با حفظ ویژگی های معماری و به عبارتی ژن های اصلی آن، طرح بتواند در فضاهای خرد و کلان ساخته شود و هویت بصری برند را مطابق با برند اصلی حفظ کند.

آنچه که تیم طراحی برای خود تعریف کرده است ممکن است از یک سناریوی تکرارشونده در معماری ناشی شود. کنتراست، حاشیه، طراحی مواد، کیفیت فضایی و معماری مدولار برای یک ژن قابل تکرار.

معماری تماما تکرار سناریوهای تکراری است و در تمام این تکرارها ویژگی های ساختمان و فضاهای آن آن را متفاوت و تجربی می کند. ویژگی هایی که عمدتاً از طریق منطق و مسیر مستقیم یافت نمی شوند و از طریق ترجمه یا تفسیر معمار از یک مسئله رایج یا پیچیده به دست می آیند. اگر این ویژگی در خدمت افزایش کیفیت فضا باشد و همچنین فرصتی برای تجربه جدید به مخاطب بدهد، می توان انتظار داشت که محصول نهایی طرح به مکانی برای در کنارهم زیستن (به طور موقت یا دائم) تبدیل شود.

طراحی مبتنی بر شبکه ای خاص بر روی سقف، الگوی رفتاری پیشنهادی خود را به فضا القا می کند، فضاهای خرد و کلان همگی امکان گسترش از درون این شبکه را دارند. شبکه سقفی به عنوان یک تقسیم کننده فضا عمل می کند و به فضا این فرصت را می دهد که هر آنچه را که می خواهد ایجاد کند. فضاهای جمعی، فضای ورودی، فضای پذیرایی و فضاهای شخصی محصول فرصتی است که این شبکه به فضا می دهد و برای حفظ و تقویت این فضاها و معرفی آنها با نگاهی نمادین از طریق مخروط هایی که به عنوان عناصر تاکیدی در فضا عمل می کنند. برای معرفی مکانی که در آن حضور داشتند استفاده می شد.

مخروط ها علاوه بر تاکید و معرفی فضای اطراف به عنوان نورپردازی فضا مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین خاصیت جذب صدا به دلیل شکل هندسی آن، فرصتی را برای قرار گرفتن در فضایی با کمترین صدا و به عبارتی فرم، ایجاد می کند. و عملکرد در یک. عضو نمادین ادغام شده است. ارتباط شبکه اولیه و مخروط ها با دیگر عناصر فضا کدهایی را ایجاد کرده است که مخاطب در اولین حضور خود بدون آموزش معنای آنها را درک می کند. کدهایی که به ایجاد یک الگوی رفتاری موقت در یک مکان موقت و برای مدت موقت کمک می کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی کافه گلوریا جینز دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 200

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *