طراحی کارخانه لینک ، دفترمعماری نورون

طراحی کارخانه لینک

طراحی کارخانه لینک

معماری: دفتر معماری نورون

معماران مسئول: علی ریوندی، مرجان نجفیان ، عماد کیانمهر

تیم طراحی: سعیده یادگار، آلاله آیروملو، بهار منعم

همکاران طراحی جزئیات: بیژن آقازاده، پگاه بخش‌ ساز

طراحی داخلی: سعیده یادگار

تجسم و گرافیک: پرستو دانیالی

انیمیشن: مهبد امین

مدیر پروژه: رامین حسینی

ساختار: امین طهماسبی

مکانیک: علی محرمی

تاسیسات برق : علی مردانی

شرح پروژه از زبان معمار

پروژه ای با کاربری صنعتی که قرار است در زمینه تولید تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با صنعت معدن فعال باشد. اولین چالش در طراحی، چگونه ایجاد یک ارتباط موثر بین ساختمان اداری و سوله های تولید بوده است تا بتوان نظارت کاملی بر تولید جهت تجزیه وتحلیل و کنترل داشت.

با تحقیقات بیشتر در مورد موضوع متوجه شدیم که ساختمان اداری می تواند همان نقش پردازنده (CPU) را در کامپیوتر داشته باشد، در واقع واحد اداری نقش آنالیز، کنترل و نظارت بر تولید کارخانه را برعهده دارد.

ما با الهام از ساختار CPU توانستیم به یک استراتژی طراحی دست یابیم که بتواند ارتباط بهینه و کارآمدی بین واحد اداری و سوله ها برقرار کند تا تمامی سوله ها با یک مسیر مشترک مدیریت شوند و ضمنا این مسیر دارای ظرفیت های جدیدی باشد.

ایده مسیر ارتباطی بین سوله ها و بخش اداری (لینک) به مدیران و کارکنان بخش اداری این امکان را می دهد که به راحتی به تمامی سوله ها دسترسی و نظارت داشته باشند. با این حال، این مسیر شامل فضای استراحت و گفتگو است.

فرآیند تشکیل گیری فرم سوله ها

کشیدگی ساختمان سوله ها جهت استفاده بیشتر از نور طبیعی، شرقی-غربی است. در مرحله بعد، منافذی برای ورود نور به سوله ها با جهت گیری به سمت جنوب ایجاد شده است. در ادامه از پتانسیل سقف های شیب دار سوله ها برای ذخیره آب های سطحی روی پشت بام جهت آبیاری باغات و… استفاده شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی کارخانه لینک دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: دفترمعماری نورون

تعداد بازدید: 128

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *