طراحی و معماری خانه مینیمال، ایجاد حجم خاکستری یکپارچه

طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه

طراحی و معماری خانه مینیمال، ایجاد حجم خاکستری یکپارچه

استودیو طراحی Fujiwara Muru  در ژاپن در سال اخیر به طراحی داخلی و معماری خانه ای مینیمال در شهر Toyonaka پرداخته و یک حجمی خاکستری و یکپارچه ایجاد کرده است. طراحی این خانه به گونه ای می باشد که ورود نور و تهویه هوا در فضای داخلی به خوبی صورت می گیرد، با وجود اینکه حریم خصوصی در تمام فضاها در نظر گرفته شده است.

این سایت توسط ساختمان های همسایه محصور شده است و هیچ گونه دیدگاهی از اطراف ندارد. به همین دلیل، و برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی کارفرکا، معماران یک ساختمان مینیمال با حداقل فضای باز در نمای آن طراحی کردند. طراحان می گویند که هدف اصلی در طراحی این پروژه این بود که یک فضایی تحریک کننده و زیبا طراحی کنند که باوجود اینکه بنجره بزرگی برای آن طراحی نشده، به دنیای بیرونی نزدیک باشند و با آن ارتباط برقرار کنند.

این پروژه ی حاضر در شهر Toyonaka شامل سه جعبه ای می باشد که با فاصله های باریکی از هم جدا می شوند. این حفره های باریک افقی و عمودی، هوای تازه و نور طبیعی را در طول روز به فضای داخلی منتقل می کند در عین حال نیز برخی چشم انداز های بیرونی را نیز برجسته می سازد. کوچک بودن این حفره ها دقیقا همان چیزی است که چشم انداز های ناگهانی آسمان و یا خطوط خیابانی را که به نظر می رسد بسیار چشمگیر می سازد. راه ورود نور آفتاب از طریق آنها نیز قابل توجه است؛ آن ها به عنوان وسیله ای برای آگاه ساختن ساکنین عمل می کنند و تغییر نور خورشید در طول زمان را به طور مداوم برای آن ها یادآوری می کنند.

در بخش طبقه اول گاراژ و ورودی قرار دارد و متریال به کار رفته در این بخش بتن اکسپوز می باشد. سطح ورودی شامل یک سالن کوچک و پله ای است که رو به فضای اصلی نشیمن باز می شود. این سالن با پلان باز دارای فضای آشپزخانه و سالن غذاخوری می باشد که با اختلاف سطح از سالن نشیمن جدا می شود. در یک طرف سالن نشیمن یک منبع نور وجود دارد که به طور عمودی در سراسر ساختمان گسترش می یابد. شلف های تو کار در امتداد دیواره های سالن مینیمال با پلان باز گنجانیده شده است. همچنین یک آشپزخانه بتنی یکپارچه در نزدیکی راه پله قرار گرفته است. در نتیجه می توانیم بگوییم که طراحان به طور خلاقانه ای نور طبیعی و تهویه مطبوع را در این فضای بسته و محصور قراهم ساخته اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه طراحی خانه مینیمال، ایجاد حجم یکپارچه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 781

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *