طراحی و تزئین غرفه آنجلو سرامیکا، دفتر معماری خانه طرح

تزیین غرفه های نمایشگاهی

معماری: دفتر معماری خانه طرح

معمار مسئول: ایمان امین لاری

موقعیت: ایران، نمایشگاه بین المللی تهران

تیم طراحی: نگار آزادجو

مساحت: ۲۳۵ متر

طراحی و دکوراسیون داخلی: ایمان امین لاری

اجرا: عامر وحدتی نسب

عکاس: نگین فرهمند

سال: ۱۳۹۷

طراحی غرفه های نمایشگاهی

همانطور که می دانید غرفه های نمایشگاهی نقش مهمی در معرفی محصولات شرکت ها و در نتیجه توسعه تجاری دارند. از این رو طراحی و تزئین غرفه های نمایشگاهی برای تولیدکنندگان اهمیت می یابد. طراحان در طراحی غرفه سعی می کنند تا هویت و شخصیت برند تجاری معرفی کرده و آن را به نمایش بگذارند. در بخش های گذشته خط معمار در مقاله ای اصول جامع و کامل در رابطه با طراحی و تزئین غرفه های نمایشگاهی را با معرفی نمونه های مختلف برای شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشت. شما می توانید با کلیک روی لینک زیر به آن مطلب دسترسی یابید و با نکات اصلی و ضروری در طراحی انواع غرفه های نمایشگاهی آشنا شوید:

راهنمای جامع طراحی غرفه های نمایشگاهی

شرح پروژه

اکنون در این بخش نیز قصد دارد تا نمونه ای از غرفه های نمایشگاهی که توسط دفتر معماری خانه طرح طراحی و به اجرا در آمده را برای شما به اشتراک بگذارد. هدف اصلی در طراحی این پروژه نمایش بهینه محصولات برند کاشی و سرامیک در ابعاد واقعی و سطوح مختلف بود. همانطور که می دانید برای برندی نوپا در نمایشگاه بین المللی، مهم ترین مسئله ای که بیش از نمایش محصولات اهمیت می یابد این است که نام تجاری آن در میان انبوه اسامی شرکت های شناخته شده و با سابقه، توجه مخاطبین خاص و عام را به خود جلب کند. با توجه به این مسأله، علاوه بر طراحی چیدمان داخلی غرفه، حجم و نمای غرفه نیز اهمیت می یافت. در طراحی این پروژه، علاوه بر موضوع حرکت و بازدید محصولات در غرفه، فضایی جهت پذیرایی از مراجعه کنندگان و نیز فضایی خصوصی تر برای برگزاری جلسات با کارفرمایان مورد نیاز بود. با توجه به درخواست کارفرما بیش ترین تعداد سرامیک در ابعاد واقعیشان می بایست به نمایش گذاشته می شد. از این رو ضمن استفاده از محصولات در کف، ایده ی اصلی طراحی به سمت بیش تر کردن سطوح عمودی پیش رفت. از طرفی نیز اهمیت خوانایی و جذاب بودن فضای داخلی غرفه، طرح را به سمت ایجاد تغییر در مقیاس جزئیات فضا و همچنین استفاده حداکثر از ارتفاع و نصب استند های بلند پیش رفت و بدین ترتیب سطوح عمودی بزرگ و یکدستی برای نمایش فراهم آمد.

طراحان غرفه را متناسب با کاربری اش به دو بخش عمومی و نیمه خصوصی تقسیم کردند. فضای نیمه خصوصی با استفاده از پارتیشن شیشه ای با حفظ دید به سالن اصلی غرفه جدا می شود و فرمی مستطیلی را برای فضای عمومی فراهم می آورد. همچنین آن ها دور تا دور فضای عمومی این غرفه را به نمایش سرامیک های شاخص و پرکاربرد این مجموعه اختصاص دادند که در فریم های فلزی با حداکثر ارتفاع ممکن قرار گرفتند. با این وجود برای نمایش و معرفی محصولات جدید، جداره های بیش تری مورد نیاز بود و فضایی جداگانه در میان فضای اصلی طلب می کرد. در میانه ی این غرفه، مکعب صلب و سفید تعریف شده ای با وجود شکاف های عمودی و باریک در جداره اش، مخاطبان را به دیدن محصولات جدید در درون خود دعوت می کرد. دیوارهای تعریف شده درون این حجم شمایی از ایده‌ی هزارتو دارد و سطوح بیشتر و مسیر طولانی تری را برای بازدید محصولات فراهم آورده است.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی و تزیین غرفه های نمایشگاهی خط معمار را همراهی کنید.

تزیین غرفه های نمایشگاهی تزیین غرفه های نمایشگاهی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی و تزیین غرفه های نمایشگاهی پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 483

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *