بازسازی و طراحی داخلی مرکز ارتوپدی

طراحی و بازسازی مرکز ارتوپدی

بازسازی و طراحی داخلی مرکز ارتوپدی

بازسازی و تغییر کاربری مکان های تجاری و اداری، از مواردی است که امروزه دفاتر معماری و طراحی داخلی با آن مواجه هستند. فضاهای که بسته به کاربری و موضوع کار باید شکل و بافتی تازه به خود گیرند و آماده ارائه خدماتی به کارفرمایان و مخاطبان آن ها شوند. در این مقاله برای بررسی نمونه ای از این فضاها با ما همراه باشید.

پیشینه مرکز بالارات

این مکان، زندگی خود را ابتدا از یک بیمارستان به یک محل سکونت بزرگ و اکنون به یک منطقه ارتوپدی و پزشکی ورزشی تغییر داده است. تغییرات بوجود آمده در ساختمان بزرگ قرن نوزدهمی، شامل قرار دادن در ورودی با ویژگی­ های معاصر، بازگرداندن مختصر ویژگ­ی های قرن نوزدهمی، اضافات و تغییرات مختلف و  در نهایت یک نمونه معاصر جدید، متناسب با الزامات کدهای ساختمانی امروزی است.

طراحی و بازسازی مرکز ارتوپدی و پزشکی ورزشی بالارات توسط شرکت معماری پرتر به صورت فضایی مدرن در کشور استرالیا صورت گرفته است. بالارات ارتوپدی و پزشکی ورزشی یک پروژه اضافات و تغییرات است که در منطقه شهری بالارات در ویکتوریا واقع شده است.

این پروژه زمینه وسیعی، از ترکیب متنوعی از ساختمان های با ابعاد متوسط پزشکی/ بیمارستانی و خانگی را ​​از قرن نوزدهم تا عصر کنونی در بر می گیرد. سایت موجود، شامل میراث بزرگی است که متعلق به قرن ۱۹ است و توسط یک باغ متمایز، احاطه شده است.

فضای وروری مرکز

راهرو اصلی ورودی جدید به دلایل مختلف از نظر استراتژیک در پشت ساختمان قرار گرفته است. این دلایل شامل سهولت ترافیک عابر پیاده بین منطقه محلی بیمارستان در پشت سایت، قرار گرفتن پارکینگ در مجاورت محوطه جدید تا جلوی ساختمان و از همه مهمتر، عدم تغییر در ساختمان قرن نوزدهمی بود.

از لحاظ معماری، این به معمار آزادی عمل داده تا مداخله معاصر در یک ساختمان قدیمی مهم را کشف کند. ورودی پشتی جدید، در جنوب ساختمان با گونه ای شفاف ساخته شده است که تا حد امکان نور محیط و مستقیم خورشید را وارد می کند.

این پوشش شفاف در قسمت اصلی بیرونی، از چوب درختی متعلق به منطقه محلی در استرالیا ساخته شده است. استفاده از این نوع، به دلیل آن است که از نظر زیبایی شناسی استفاده از الوار تیره  سبک وزن، نوعی لطافت و نرمی را در مقابل نمای آجری غالب ایجاد می­ کند.

بنابراین، ترکیب راهرو ورودی شفاف و پوشیده از چوب تیره به تعادل و ایجاد واکنش معماری مناسب با ساختمان موجود کمک کرده است. بنابراین ترکیب پوشش تیره روشن چوبی، در ورودی پشتی، به تعادل و ایجاد یک واکنش معماری مناسب با ساختمان موجود کمک کرده است.

طراحی فضای داخلی

از لحاظ داخلی، ساختمان نیازمند تبدیل از یک اقامتگاه خانگی به یک مشاور پزشکی تجاری، با کارکرد کامل بوده است. راهرو اصلی به شکلی ساده بازسازی شده است. یک میز پذیرش با طراحی مدرن از چوب مخصوص بلک بات استرالیایی، برای خدمات رسانی به بیماران اضافه شده است. یک بار دیگر، استراتژی استفاده از  حس گرمای چوب به خوبی با ویژگی­ های قدیمی و تاریخی موجود متعادل شده است. در قسمت های دیگر، تخت‌ خواب‌ های چوبی و نازک کاری که منبع محلی استرالیایی دارند، نصب شده است.

اهمیت انرژی در فضای داخلی

از نظر پایداری، هدف طراحی ترکیب دسترسی مناسب خورشیدی با شیشه های سه‌گانه است. در این رابطه کف‌ های بتنی، توده­ های حرارتی و عایق های زیر زمینی، بارهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان را کاهش می‌ دهند تا بدون استفاده بیش از حد از گرمایش/ سرمایش مکانیکی تا حد امکان راحت باشند.

همچنین پنجره ­های سه جداره شکسته حرارتی نصب شده که به راحتی سطوح حرارتی کمک می­ کند. پنل­ های خورشیدی مخفی، برای کاهش مصرف شبکه برق روی سقف موجود قرار گرفته ­اند و ساختمان برای تهویه طبیعی قابل باز و بسته شدن است که با شرایط آب و هوایی فصلی انعطاف پذیر بالارات مطابقت دارد.

جمع بندی

در نتیجه، تغییرات مدرنی که در این مرکز ارتوپدی و پزشکی ورزشی با دقت ایجاد شده و با ساختمان قدیمی مورد نظر، هماهنگ در نظر گرفته شده و در عین حال بافت محلی را درگیر می­ کند. و در نهایت، فصل جدیدی به سفر طولانی و پر پیچ و خم ساختمان ­ها اضافه می­ کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از  بازسازی و طراحی داخلی مرکز ارتوپدی و پزشکی ورزشی دعوت می نماید.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: Healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 89

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *