طراحی و اجرای دکوراسیون دفترکار

طراحی و اجرای دکوراسیون دفترکار

طراحی و اجرای دکوراسیون دفترکار

این پروژه طراحی و اجرای دکوراسیون دفترکار یک شرکت معماری است، ایده ای که در پس آن از آرزوی به ارمغان آوردن ترکیبی از احساس خانه و همچنین یک محیط استودیو محور سرچشمه می گیرد. چشم انداز طراحی و ساخت فضای کاری جدید این بود که ایدئولوژی تمرین طراحی پایدار و سفر دو دهه ای را در قالب یک تجلی فیزیکی بیاورد. پیش بینی شده بود که از انتخاب مکان و زمینه، سازماندهی فضا، مصالح ساختمانی و روش شناسی، و آثار هنری، فرآیندی متفاوت داشته باشد. طراحی در مورد زیبایی شناسی جذاب، مبلمان پیچیده، یا نور فنی نیست، بلکه در مورد ایده نقل مکان به یک دهکده است، در مورد این است که مردم را به ایده بازیافت و بازیافت باور کنند. نه تنها مادی بلکه فضا و زمینه. در دنیایی که توسط «آنچه به چشم می خورد» اداره می شود، این مکان ماست که «روح را لمس می کند»، احساسی که تنها با بودن در آن مکان می توان آن را تجربه کرد.

این پروژه حول محور ایده اصلی پایداری مفهوم سازی شده است. اعم از مقطع، پالت مواد یا جزئیات. نقطه شروع استفاده مجدد از همه چیزهایی بود که در دفتر قدیمی و مکان جدید وجود داشت. استفاده مجدد، بازیافت و بازچرخانی پیش درآمدهای طراحی بودند، هر دو، فرم و عملکرد محصول جانبی این موارد همراه با واکنش قوی به آب و هوا بود. فرم طرح ساده تجلی کلاسیک فلسفه شرکت برای ادغام افراد، مکان، بافت و فرهنگ است در حالی که بخش حجیم نگرانی های ما را در مورد واکنش اقلیمی مشخص می کند. مفهوم‌ سازی این پروژه فرآیندی پر مصرف برای دستیابی به امور غیررسمی در میان رسمی، جو درون هرج و مرج و مهم‌تر از همه ایجاد تعادل بین همزیستی سنت و تغییر بود. ایده یافتن فرصت هایی در منسوخ شدن و زیبایی در خرابه ها ما را برانگیخت تا معنای زیبایی شناسی را در این پروژه دوباره تعریف کنیم.

در طراحی داخلی دفترکار فوق، طرح خطی به گونه ای مشتق شده است که ما را به یاد خانه های سنتی نوع گالا شهر سورات می اندازد که با ۳ نوع حیاط – حیاط جلو، حیاط و حیاط خلوت ترکیب شده است. مجموعه‌ای از سه حیاط که به‌عنوان فضای مشترک عمل می‌ کنند، فضاها را پر از مکان و طبیعت می‌ کند. با توجه به اینکه پایداری اصل اصلی فلسفه طراحی است، جهت گیری شمال-جنوب طرح اساساً برای دریافت نور طبیعی و باد از طریق درهای جلو و عقب واقع در انتهای ساختمان استفاده می شود.

  • این طراحی و اجرای دکوراسیون دفترکار برخی از ویژگی های بسیار ریشه دار شرکت را به نمایش می گذارد.
  • یک طرح با پلان باز که شفافیت را ارائه می دهد.
  • یک چیدمان رسمی، در عین حال حال و هوای غیررسمی که فرهنگ استودیو را حفظ می کند.
  • انعطاف پذیری و تحول پذیری به عنوان بستری باز برای مشارکت عمومی در قالب نمایشگاه ها، شب های فرهنگی و غیره.
  • شخصیتی «خانه دور از خانه» که از رفتار به عنوان یک محل کار فراگیر خودداری می کند.

تجلی بازیافت، استفاده مجدد و بازچرخانی با انتخاب مکانی شروع می شود که ایده بازیافت یک قطعه متروکه در آن رخ می دهد و تا انتخاب هر ماده تا طراحی کوچکترین جزئیات ادامه می یابد. برخی از اجزای اصلی عبارت بودند از:

  • استفاده از آجرهای بازیافتی
  • چهارچوب در و پنجره و کرکره – چوب قدیمی نگهداری شده (در محل + خارج از محل)
  • طبقه اصلی: سنگ مرمر سفید و کف آجری ساخته شده از ضایعات سرخی (پودر آجر)
  • درب مرکب اصلی – چوب قدیمی نجات یافته
  • آج پلکان – چوب قدیمی نجات یافته
  • ۶۰٪ مبلمان – تغییر کاربری از دفتر قدیمی، ۲۰٪ مبلمان – مبلمان بازیافتی/بازیافتی
  • نقاشی دیواری – ضایعات و پارچه های ضایعاتی
  • پارچه های ضایعاتی سبک طراح
  • چشم انداز – گلدان ها و گیاهان قدیمی نجات یافته
  • پارتیشن برجسته پشت پذیرایی- کاشی های سفالی سقف قدیمی.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 94

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *