طراحی نمای آجری در آپارتمان مسکونی

طراحی نمای آجری در آپارتمان مسکونی

طراحی نمای آجری در آپارتمان مسکونی

ساختمان مسکونی M 5606 طراحانش را در مورد راه های ممکن برای نزدیک شدن به طراحی نمای مسکونی مناسب خود مورد سوال و چالش قرار داده است. این پیشنهاد، نمونه‌ های زمانی و مکانی ذاتی پروژه را بر اساس شناخت مقوله‌ های زمینه‌ سازی (بین درج و پیاده‌ سازی)، پیکربندی (بین یک شی مادی و سیستم)، و وضعیت (بین آنچه تعیین شده و نامشخص است) شناسایی می‌ کند.

زمینه سازی

این پروژه یک ساختمان مسکونی افقی است که با ده واحد کاربردی، در گوشه ای کوچک به ابعاد ۸.۸۰ × ۱۲.۷۲ متر در یک بافت مسکونی متوسط، واقع شده است. در طراحی این ساختمان روابط متنی متعددی پیشنهاد شده است، از ادغام فضای عمومی در فضای داخلی کل طبقه همکف تا یک طبقه. مانند شناخت مرزهای از پیش موجود آن، استنباط روابط احتمالی و فواصل از گسترش آن. علاوه بر این، عقب‌ نشینی‌ های بالایی را به روشی حساس وارد می‌ کند که همدلی بیشتری را در محیط خود ایجاد می‌ کند.

پیکربندی

این ساختمان ظرفیت سازنده خود را از یک پاکت تک ماده ای با استفاده از آجر Bricko از Corblock به حداکثر می رساند. از این نظر، آزمایش مواد بر اساس عملیات مورفولوژیکی دقیق مختلف (تکرار، برش، پیوند) مجاز است تا پیچیدگی خود را فرض کند و برخوردها، ترتیبات، حالت‌ های اتحاد، و تثبیت‌ ها را با هدف پیکربندی فضای مورد نظر بررسی کند. (نور و فضا در یک استیضاح ثابت). استفاده از انبساط‌ ها به‌ عنوان دم در محیط‌ های نما با هدف کاهش صدا و تنظیم شیب حریم خصوصی، درخشندگی و کدورت در رابطه با نمای بیرونی است.

چیدمان

این ساختمان در طبقه همکف و در ۶ سطح قرار گرفته است که بر اساس جستجوی هویت، تنش بین فرم، فضا و ماده را پیشنهاد می کند. واحدهای مسکونی به بررسی امکانات پیکربندی جدید زندگی می‌ پردازند که امکان سازگاری و همزمانی آنها را فراهم می‌ کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دین سایر تصاویر از پروژه طراحی نمای آجری در آپارتمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 316

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *