طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی نهال گشت بر اساس سبک مدرن و صنعتی

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دیزاین آژانس مسافرتی بر اساس اصول طراحی

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی نهال گشت بر اساس سبک مدرن و صنعتی

در این بخش قصد داریم به همراه شما به بررسی نمونه موردی طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی و هواپیمایی بپردازیم. اگر مالک یک آژانس مسافرتی یا هواپیمایی هستید و یا اینکه به عنوان یکی طراح قصد طراحی فضایی با کاربری مشابه را دارید، دعوت می کنیم برای بررسی دیزاین این آژانس هواپیمایی ، با خط معمار همراه باشید. در خلال این مطلب می کوشیم اصول طراحی دفتر مسافرتی ، گردشکری و هواپیمایی را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

پیش از هر چیز، اولین نکته ای که باید به آن اشاره نمود این است که باید به بخش مدیریت آژانس مسافرتی نهال گشت به خاطر خوش فکری تبریک گفت. به عنوان یک معمار باید این را به شما بگویم که وقتی یک کار معماری شایسته خلق می شود، اولین قسمت این اتفاق مربوط به کارفرماست و ذهنیتی که کارفرما در سر می پروراند. این ذهنیت کارفرماست که به معمار اجازه می دهد بلندپروازانه و آگاهانه نسبت به خلق یک فضای متفاوت و چشم گیر اقدام کند. اتفاقی که در دفتر آژانس هواپیمایی نهال گشت شاهد آن هستیم.

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دیزاین آژانس مسافرتی بر اساس اصول طراحی

دیزاین ، نشانه کاراکتر برند شماست.

در بحث معماری فضاهای تجاری – اداری ، اصطلاحی تحت عنوان ویترین وجود دارد. منظور از ویترین همان ویترین فرشگاه و مغازه است. اما در دفتری که شما محصول فیزیکی برای فروش ندارد، این طراحی و دکوراسیون فضای شما خواهد بود که با مشتری و ارباب رجوع صحبت می کند و کاراکتر و شخصیت برند شما را به وی معرفی می نماید. بنابراین اگر مدیر یک آژانس گردشگری و مسافرتی هستید، به خاطر داشته باشید که ارباب رجوع اولین حس و پالس از کار با شما را بصورت بصری و دیداری از دکوراسیون و دیزاین فضای کاری شما دریافت خواهد نمود.

به همین دلیل شما باید برای دفتر آژانس مسافرتی تان سبک طراحی ، ترکیب بندی رنگی ، انتخاب متریال و مبلمان و … را با توجه به آنچه که معرفی کننده برند شماست و همچنین چیزی که می خواهید به مشتری نشان دهید، انتخاب نمایید.

سبک طراحی دکوراسیون داخلی برای آژانس هواپیمایی

همانطور که در عنوان این مطلب نیز اشاره شد، برای آژانس مسافرتی نهال گشت از سبک های معماری داخلی مدرن و صنعتی در کنار هم استفاده شده است. به خاطر داشته باشید، امروزه استفاده از این سبک طراحی در کنار هم برای فضاهای اداری و تجاری بسیار مرسوم و مورد اسقبال است. آژانس نهال گشت بر اساس کاراکتر و برند خود، از این ترکیب سبک ها استفاده نموده است. از جمله ویژگی های شاخص سبک طراحی مدرن می توان به استفاده از خطوط صاف و زاویه های ۹۰ درجه در طراحی اشاره نمود و از جمله ویژگی های سبک صنعتی که در این دفتر کار مورد استفاده قرار گرفته، می توان به استفاده از آجر بصورت اکسپوز اشاره نمود. در این دفتر خدمات گردشگری، یک دیوار آجری سفید رنگ دکوراتیو کار شده است و همینطور برای بخشی از سقف نیز متریال آجر بصورت اکسپوز به کار گرفته شده است.

البته در این فضا، المان ها و ویژگی های سبک روستیک نیز به کار گرفته شده اند. از جمله می توان به میز کار پرسنل و همینطور میزهای کوچک در سایر بخش ها اشاره نمود که با چوب طبیعی و شکل و فرم طبیعی چوب ساخته شده اند. به خاطر داشته باشید که چوب به عنوان یک متریال گرم و زنده ، می تواند انرژی و گرمای محیط را بسیار دلپذیر کند. در فضای آژانس گردشگری متریال چوب حس صمیمیت و خوش آمدگویانه ای را میان پزسنل و مشتری برقرار خواهد نمود.

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دیزاین آژانس مسافرتی بر اساس اصول طراحی

انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دومین ویژگی مهم پس از انتخاب سبک طراحی، انتخاب رنگ است. همانطور که پیش تر اشاره شد، رنگ فضا ، یکی دیگر از عوامل نشان دهنده کاراکتر و شخصیت برند است. به طور معمول هر دفتر کار ، یک رنگ سازمانی برای خود دارد. این رنگ باید در بحث دیزاین به خوبی خود را نشان دهد. بهتر است بگوییم که مشتری در نهایت شما را با این رنگ سازمانی به خاطر خواهد آورد. بنابراین هم انتخاب رنگ سازمانی بسیار مهم است و هم اینکه این رنگ به خوبی در بخش طراحی داخلی دفتر ، به مشتری نشان داده شود تا اثر گذاری مطلوب در ذهن وی ، ایجاد گردد.

هر شرکت یا سازمانی برای انتخاب رنگ سازمانی خود، فلسفه ای دارد. یعنی باید اینطور باشد که رنگی که به عنوان رنگ سازمانی انتخاب می کنید، بیانگر شخصیت برند شما باشد. پس باید فلسفه ای که پشت رنگی که به عنوان رنگ سازمانی انتخاب می کنید با فلسفه سازمانی شما هماهنگی و همخوانی لازم را داشته باشید.

به عنوان نمونه موردی ، در این آژانس گردشگری ، رنگ سازمانی که به صورت مشخص برای فضا انتخاب شده و در تصاویر مشاهده می کنید، رنگ بنفش است. از نظر علم روانشناسی رنگ ها، رنگ بنفش را می توان نماد سه چیز دانست:

  • سلطنت
  • ارزش
  • اصالت

در آژانس گردشگری نهال گشت ، رنگ بنفش برای نشان دادن هر سه نماد ذکر شده انتخاب شده است. به این وسیله بدون اینکه مشتری بداند، این اصول در ذهن وی نهادینه خواهد شد. بنابراین موضوع انتخاب رنگ، نباید از قلم بیفتد بلکه به عنوان یک اصل مهم بیزینسی مورد توجه باشد.

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دیزاین آژانس مسافرتی بر اساس اصول طراحی

نکته بسیار مهم دیگر در مورد انتخاب رنگ سازمانی این است که باید ترکیب رنگی به شکلی انتخاب شود که رنگ سازمانی به خوبی دیده شود. پس برای رنگ های مکمل باید به سراغ خانواده رنگ خنثی رفت. از جمله رنگ هایی که می توان به عنوان رنگ مکمل مورد استفاده قرار داد می توان به رنگ های سفید و خاکستری (با تونالیته های مختلف) با تونالیته های مختلف اشاره نمود. اگر دقت کنید می توانید هر دوی این رنگ ها را در این دفتر گردشگری مشاهده نمایید.

البته انتخاب رنگ سازمانی و رنگ های خنثی به این معنا نیست که شما نمی توانید از سایر رنگ ها در طراحی داخلی استفاده نمایید! بلکه منظور این است که رنگ سازمانی باید به عنوان رنگ غالب در فضا دیده شود. به عنوان نمونه شما می توانید در دفتر آژانس نهال گشت، کفپوش چوبی را ببینید که با رنگ قهوه ای مورد استفاده قرار گرفته است و این رنگ قهوه ای چوب ، حس گرما، انرژی و صمیمت بسیار خوبی را در فضا جاری می کند. البته که این رنگ هیچ تضادی با رنگ سازمانی یعنی بنفش ندارد!

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

انتخاب رنگ را می توان به اشکال مختلف در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار داد و به مشتری نمایش داد. به عنوان مثال رنگ سازمانی می تواند در متریال ها مورد استفاده قرار گیرد، می تواند در بخش نازک کاری و نقاشی مورد استفاده باشد و یا اینکه بخشی از مبلمان فضا و نورپردازی باشد. دست شما در همه این موارد باز است و می توانید به اشکال مختلف رنگ سازمانی خود را پرزنت نمایید.

تفکیک فضایی با انتخاب آگاهانه رنگ

موضوع دیگری که به واسطه رنگ می توان به خوبی از آن بهره برد، بحث تفکیک فضایی با رنگ است. این موضوع یکی از تکنیک هایی است که شما می توانید در کار مورد استفاده قرار دهید. منظور این است که مثلا یک محل کاری را از محل کار دیگر جدا نمایید بدون اینکه از سخت افزار خاصی استفاده نمایید. تنها با رنگ این مفهوم را برسانید که این بخش کارایی مجزایی نسبت به بخش همجوار دارد. اگر به فضای اصلی این آژانس گردشگری نگاهی بیاندازید، متوجه  می شوید که بخشی از پرسنل در فضایی با رنگ بندی متفاوت نسبت به بخش روبرو نشسته اند. این رنگ بندی به ذهن مشتری این حس را می رساند که بخشی که دارای رنگ بنفش است، بخش VIP است و نشستن در این بخش حس بسیار خوب و خاصی را برای مشتری به ارمغان خواهد آورد.

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دیزاین آژانس مسافرتی بر اساس اصول طراحی

این تکنیک های ریز، به سادگی ذهن مخاطب را هدف قرار خواهد داد و می توان اصول مارکتینگ را از این طریق اجرایی نمود.

استفاده از المان های سفر

به طور حتم یکی از کارهایی که در بحث دیزاین و طراحی داخلی هر فضایی انجام شود، این است که المان ها و عناصر مرتبط با آن بیزنیس را در فضا مورد استفاده قرار داد. مثلا در این دفتر کار که فعالیت سفر ، گردشکری و خدمات هواپیمایی انجام می شود، شما می توانید یک هواپیمای دکوراتیو را مشاهده کنید که از سقف آویزان است همچنین شعری در رابطه با سفر روی یک دیوار سفید آجری دکوراتیو نوشته شده است. این المان های کوچک به خوبی می توانند در ذهن مخاطب اثر گذار باشند.

به خاطر داشته باشید که طراحی داخلی مناسب ، به خوبی می تواند به بیزینس شما کمک کند. استفاده از سبک طراحی مناسب ، انتخاب رنگ مناسب ، نورپردازی ، المان ها و عناصر مرتبط با بیزینس و همینطور انتخاب مبلمان ، از جمله ویژگی های طراحی داخلی و دکوراسیون آژانس هواپیمایی هستند که به سهم خود می توانند تاثیر ماندگاری در ذهن مشتری داشته باشند.

طراحی دکوراسیون آژانس مسافرتی

دیزاین آژانس مسافرتی بر اساس اصول طراحی

 

گالری تصاویر

لازم به ذکر است، آژانس گردشگری نهال گشت در زمینه تور خارجی و خدمات اخذ ویزا نیز فعالیت می کند.

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

 

تعداد بازدید: 498

۱ دیدگاه

  1. خانه هوشمند رشت گفت:

    دیزاین جالبی بود رنگ ها هم جلب توجه میکردند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *