طراحی داخلی کلینیک پوست و مو مینیمال

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو مینیمال

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو مینیمال

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو مینیمال توسط معماران دفتر طراحی اسلش در ترکیه بر اساس سبک مینیمال طراحی شده است. معماران این پروژه فضایی آینده نگر و مینیمال را برای کلینیک کاشت موی مو طراحی کردند. در ادامه به شرح فضای داخلی این پروژه می پردازیم.

جنگل دیجیتال

کلینیک کاشت مو “موی استانبول” یک پروژه طراحی داخلی ۴۵۰ مترمربعی است که در مجتمع یالی آتاکوی در استانبول، ترکیه واقع شده است. دو آپارتمان در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی برای درمانگاه ادغام شده است. برای ایجاد یک مکان درمانی تکنولوژیکی، مفهوم طراحی کلینیک حول یک ایده از “جنگل دیجیتال” پیچیده شده است. این دو مضمون به ظاهر متضاد در کنار هم قرار گرفته اند تا از یکدیگر در طراحی حمایت کنند. به عنوان یک مرکز بهداشتی بودن، احساس یک محیط استریل با رویکردی مینیمالیستی که حول مفهوم “طراحی مسطح”، سطوح با قابلیت تمیز کردن آسان و استفاده از رنگ سفید در مواد مختلف شکل گرفته است، ایجاد می‌ شود. استفاده از فناوری با عناصری مانند درب‌ های سنسور، صفحه‌ های آینه، دیوارهای ویدئویی نیز برای پشتیبانی از عملکرد یک مرکز بهداشتی مدرن در پروژه ادغام شده‌ اند.

فضایی برای خود درمانی

موضوع “جنگل” در این پروژه با اشاره به بازیابی و رشد یک اکوسیستم خود تجدید شونده انجام می شود. این موضوع به گونه ای در پروژه گنجانده شده است که به بازدیدکنندگان و کارکنان اجازه می دهد تا در کلینیک کاشت مو که می تواند به عنوان فضایی برای خود درمانی تلقی شود، از نظر ذهنی استراحت کنند. با در نظر گرفتن اصول طراحی بیوفیلیک، هدف این است که طبیعت را به صورت بصری، شنیداری و لمسی در فضا گنجانده و در عین حال فضاهایی با فرم‌ های هندسی سیال با الهام از طبیعت ایجاد کند. احساس استریل کلینیک‌ ها که هم آرامش‌ بخش است و هم محیط‌ های سرد ایجاد می‌ کند، با استفاده از رنگ‌ های سبز پر جنب و جوش، مواد طبیعی و دیوارهای سبز زنده در مناطق اصلی گردش خون و در اتاق‌ ها، کاربران بیشتر وقت خود را سپری می‌ کنند، شکسته می‌ شود.

آثار هنری

رکن سوم مفهوم، آثار هنری است که به عنوان بخشی از طراحی در نظر گرفته می شود. دیوار ویدیویی در ورودی و صفحه نمایش در انتهای راهرو که به عنوان یک موضوع کنجکاوی قرار دارد، برای نمایش آثار هنری دیجیتال برنامه ریزی شده است. در هماهنگی با مفهوم کلینیک، این آثار هنری که با صداهای آرامش بخش پشتیبانی می شوند، بازدیدکنندگان را در حین انتظار و پرسه زدن در کلینیک آرام می کنند. علاوه بر این، دو مجسمه مخصوص این پروژه در ابتدا و انتهای راهرو ارائه شده است. تمامی تابلوها و کارهای گرافیکی نیز همراه با مفهوم کلی در نظر گرفته شده است.

ورودی کلینیک

لابی ورودی با صفحه نمایش دیجیتال رو به در ورودی، نورپردازی های باریسول سیال روی سقف، دیوار سبز رنگ، میز گرم برای کار و مکان های استراحت راحت، با هدف ایجاد اولین تصور تاثیرگذار از فضا است. هنگام طراحی چیدمان، نحوه کار مشتری بررسی شده و به جای قرار دادن یک دبیرخانه کلاسیک در ورودی، قسمت طراحی مو که به عنوان “آشپزخانه” عمل کاشت مو در نظر گرفته می شود، درست در سمت راست ورودی قرار می گیرد. اتاق نشیمن، بر خلاف پنهان بودن، شفاف ساخته شده و به عنوان ویترین برجسته شده است. یک فیلم نیمه مات به نمای شیشه ای اعمال شده تا ضمن ایجاد حریم خصوصی، تصوری از حرکات انجام شده در داخل ایجاد کند. برای گنجاندن هویت برند در پروژه به صورت حداقلی، لوگو به یک اثر گرافیکی جدید تبدیل شده و بر روی پانل های فلزی داخل اتاق نشیمن اعمال می شود.

اتاق های کلینیک

اتاق های کلینیک با رویکردی مینیمال طراحی شده و مطابق با عملکرد چیده شده اند. پس از بحث و گفتگو با مشتری در مورد نحوه انجام عمل کاشت مو، نیمکت های کار با سطح خنک شده به طور اختصاصی برای پروژه طراحی و ساخته می شوند. رخت‌ کن‌ های در نظر گرفته شده برای بیماران و حجم‌ های ذخیره‌ سازی حاوی محصولات مختلف مورد نیاز برای عمل با کمدهای مخفی حل می‌ شود.

این کافه به‌ عنوان منطقه‌ ای طراحی شده است که کارکنان و بازدیدکنندگان بین عملیات استراحت طولانی می‌ کنند یا از وقت خود در حالی که منتظر بستگان خود در طول عملیات هستند لذت می‌ برند. از آنجایی که از آن برای استراحت استفاده خواهد شد، در مقابل نمای اصلی برای دریافت نور طبیعی روز و چشم انداز مناظر سبز قرار گرفته است.

متریال با کیفیت

برای ایجاد محیطی گرمتر و آرامتر از پارچه های سبز روشن، مصالح چوبی طبیعی و دیوار گیاهی زنده استفاده می شود. برای تقویت ارتباط آن با آشپزخانه و سهولت سرویس دهی، دیوار بین دو اتاق با پیشخوان و پنجره سرویس طراحی شده است. به عنوان یک ضرورت برای یک مرکز مراقبت های بهداشتی، مواد با ماندگاری طولانی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی قوی انتخاب شده و تمام سطوح به راحتی قابل تمیز کردن طراحی شده اند. همه این تصمیمات طراحی برای ایده ایجاد یک مرکز مراقبت های بهداشتی مدرن، دیجیتال، راحت و دعوت کننده در عصر جدید گرد هم آمده اند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی کلینیک پوست و مو مینیمال دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 230

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *