طراحی داخلی ویلای ورزان به سبک مینیمال اثر مهدی علم بیگی

طراحی داخلی ویلای ورزان به سبک مینیمال

طراحی داخلی ویلای ورزان به سبک مینیمال

نام پروژه: ویلا ورزان

عملکرد: ویلای مسکونی

دفتر طراحی: استودیو معماری آتلانت

معماران اصلی: مهدی علم بیگی

همکاران طراحی: مریم کاوری، سعید مومنی، بابک مرادی، محمد حسن شیرزاد، پویا بختیاری، حسین فارسی، فرانک بهرام نوری، مهسا آقالو، مهسا خالقی

طراحی و معماری  داخلی: امیر عطا گرجی، بهناز هادوی، بهار اسمعیلی

عکاس پروژه: محمد حسین حمزه لویی

موقعیت پروژه: ایران، تهران، دماوند

مساحت زمین: ۱۴۴۰ مترمربع

زیربنا: ۷۰۰  مترمربع

تاریخ شروع پروژه: اردیبهشت ۱۳۹۹

تاریخ پایان پروژه: پاییز ۱۴۰۰

امروزه علاوه بر معماری و نمای ساختمان ها طراحی داخلی هم از مواردی است که بسیار مورد توجه و اهمیت واقع شده است. استفاده بهینه و مطلوب از فضای داخلی مسکونی کیفیت زندگی و لذت بردن از اوغات استراحت و تفریح را برای کارفرما در منزل و یا ویلای خود دوچندان می کند. در این مقاله قصد داریم به شرح و معرفی طراحی داخلی ویلای ورزان به سبک مینیمال بپردازیم.

انتخاب سبک مناسب برای فضای داخلی

در طراح دکوراسیون داخلی این پروژه، در قدم اول استفاده از حجم‌ های خالص، سادگی، بی‌ آلایشی و عملکرد گرایی در دستور کار طراحی داخلی ویلا ورزان قرار داشته است. بدین منظور با پیروی از سبک مینیمالیست و با هدف هدایت بصری به مناظر دشت آینه ورزان، در نمای جنوبی باز شوهایی وسیع قرار داده شده و رنگ غالب بدنه‌ داخلی ساختمان و کف، به رنگ سفید در نظر گرفته شده است.

ضمن این که برای از بین بردن یکنواختی، از ترکیب ۳۰ درصدی رنگ خاکستری به عنوان رنگ مکمل دیوارها و ۱۰ درصدی رنگ مشکی در بافت سنگ تراورتن، استفاده شده است. تلاش تیم طراحی بر این بوده که با به کارگیری چوب در کف طبقات بالایی، تراس‌ ها و آسانسور (بدنه، کف و سقف)، دمای رنگ محیط به تعادل دلخواه برسد.

پلان قرارگیری اجزای به کار رفته در سقف (هالوژن‌ ها، دریچه‌ های تهویه، آویزها، سنسورهای حرارتی و…) در عین بی‌ نظمی از تناسبات حجمی مناسب در فضای داخلی، طبق عملکرد اجزا، تبعیت می‌ کنند.

ایجاد هارمونی در عین سادگی

خطوط و احجام ساده با تعریفی واضح و شفاف از کارایی آن، ویژگی اصلی طراحی داخلی این ویلا می‌ باشد که در تمام فضاها نمود پیدا کرده، که نقطه عطف آن شکستگی و برش بلندترین دیوار بنا به رنگ خاکستری به وسیله‌ جداره‌ ساده و سفید رنگ پله می‌ باشد که انقطاعی بین عملکرد آشپزخانه و طبقه‌ همکف و سالن با طبقات بالا ایجاد نموده است.

وید میانی به منظور اشتراک بصری میان طبقات قرار گرفته است که با کمک قوس و فرم نرم کناری و حباب‌ های روشنایی علاوه بر تلطیف فضای داخلی در کنار سردی طراحی مینیمال، روشنایی‌ بخش بوده و پیوستگی میان طبقات با عملکردهای متفاوت و خلق تصویر سورئال را موجب گردیده است.

چرخش پیش‌ ورودی از جهت شمالی به طرف بنا، متریال مشترک کف سالن با جداره و کف استخر، آشپزخانه‌ هایی با دکور ساده و همخوان با جداره، به کارگیری آیینه در مقیاس برخی از دیوارها و جداره‌ های شفاف با وسعت زیاد جهت ارتباط بصری درون و بیرون از دیگر ویژگی‌ های طراحی داخلی ویلا ورزان می‌ باشد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی ویلای ورزان به سبک مینیمال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia

تعداد بازدید: 688

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *