طراحی داخلی فست فود گیاهی با تقلید از طبیعت

طراحی داخلی فست فود گیاهی با تقلید از طبیعت

طراحی داخلی فست فود گیاهی با تقلید از طبیعت

با توجه به بررسی طیف مخاطب این رستوران، تیم طراحی دریافتند که مشتری آرزوی غذا خوری را دارد که  غذای گیاهی در محیطی راحت و غیر رسمی برای آن ها سرو شود. محیطی که برای همه قشرهای جامعه و قابل دسترسی باشد. جایی که چشم انداز پروژه هیچ سبک یا شکل خاصی از فضای داخلی را به تصویر نمی کشد یا حداقل تداعی کننده آن است.

در ادامه مقاله پیش رو به طراحی دکوراسیون داخلی رستوران گیاهی در کشور هند می پردازیم.

انعکاس ایدئولوژی برند در دکوراسیون داخلی

رویکرد ساده طراحی معاصر یا طراحی صنعتی، برای سلیقه آن ها بیش از حد ملایم بود. بنابراین، آن ها دستورالعمل هایی را ارائه کردند که در آن فضای داخلی، باید زنده و منعکس کننده ایدئولوژی برند باشد. غذای مقرون به صرفه، آزمایش و فضای داخلی منعکس کننده حس اجتماع، برابری و خوشبختی است.

«هیچ شکلی از طبیعت کمتر از هنر نیست. زیرا هنرها صرفاً از اشکال طبیعی تقلید می کنند.» -مارکوس اورلیوس

فضای داخلی، رویایی از یک پیک نیک است که با ایدئولوژی برند برای ارائه غذای مقرون به صرفه و قابل دسترس برای همه، در یک محیط غیر رسمی عجیب و غریب در نظر گرفته شده است و این ایدئولوژی را پیش می برد:

مردمی که زیر درختی با شکوفه کامل نشسته‌ اند، که در آن برگ‌ ها در باد خش‌ خش می‌ کنند، و نور از لابه‌ لای شاخ و برگ‌ ها الک می‌شود تا فضاهایی آفتاب‌ گیر در اطراف ایجاد کند، تا گفتگوی دوستانه‌ ای را در اطراف تقویت کند.»

تکامل هنر از طریق تلفیق هنر و صنعت

در این پروژه هجوم محض احساسات، رنگ‌ ها و بافت‌ های تجربه شده دپده می شود و در این زمان تنها به مساحت ۶۰۰ فوت مربع گسترش یافته است. با شکستن پیچیدگی تجربه به بازنمایی اساسی عناصر، طراحان به دنبال ترسیم تکامل هنر از شکل منحنی و تزئیناتی مانند، به تصویر صنعتی مینیمالیستی آن در خطوط مستقیم  و مشخص معاصر هستند.

این مفهوم زمانی سرچشمه می گیرد که ۵ موجودیت متقابل شناسایی شوند – زمین، هوا، آب، پوشش گیاهی و خورشید.

تلاش برای ایجاد و ساختن محیطی که در آن هر موجودی به نوعی درگیر با القای رنگ‌ ها و بافت‌ هایی که نمادی از وجود آن ها را به تصویر کشیده است تا فضا را زنده کند. و بلافاصله آن را از جنگل بتنی شهری بیرون جدا می کند و در یک فضای عجیب و غریب و التقاطی با طراحی داخلی صنعتی قرار می دهد.

گرافیتی

استفاده از گرافیتی فریبنده و برجسته در ورودی، که روحی آرام را به تصویر کشیده است، گویی در ترکیب عناصر باقی مانده که بی سر و صدا از آن حمایت می کنند، لنگر انداخته است. در این تصویر با رنگ‌ های آبی روشن، آب به تصویر کشیده شده است که عنصر حیات و بازسازی است. این طراحی به طور آنی، آغاز آرامش به صورت بصری در فضای داخلی را از محیط شهری خارج، با القای تسکین از طریق رنگ بر خلق و خوی مخاطب ایجاد می کند.

دیوار سبز

دیوار سبز در وجود روشن و تاریک خود با حروف اکسترود شده و نورانی در جلو، از طریق فکر و ایده مکالمه در حین راه رفتن روی چمن زیر نور خورشید با قرار دادن چمن، که در قسمت‌ هاییاز فضا به صورت فشرده در این پروژه گنجانده شده است. ایجاد تصور واکنش و حس کردن چمن هنگام راه رفتن بر روی آن در مخاطب، در حالی که با استفاده از سطوح نرم و سخت با حواس مخاطبین را به بازی دعوت می کند.

دیوار چوبی شناور

صفحات چوبی معلق در هوا با طاقچه های نورانی، بدون تماس با زمین، مسیر وزش باد را به تصویر می کشد که قبل از عبور در شاخه های درخت گیر می کند و هنگام نشستن زیر آن درخت دیالوگ هایی رد و بدل می شود. بزرگترین وسعتی که برای ترسیم آن برای آن تعیین شده است، فراتر از دسترسی فیزیکی شروع می شود و به پایان می رسد. این عنصر نقش محوری ایفا می کند زیرا قرار است به صورت پویا و ناخودآگاه فرد را از یک سر به انتهای دیگر کف صندلی حمل کند.

کفپوش

به دنبال فرآیند فکری به تصویر کشیدن عناصر طبیعی در رنگ های اصلی آنها، کفپوش نیز به صورت رنگ قهوه ای روستایی بر روی یک کف بتنی با لکه های تیره شده روی آن به تصویر کشیده شده است. کفپوش نیز به عنوان یک عنصر پویا در قاب قرار گرفته است و به آن فرصتی داده شده تا با گذشت زمان به طور طبیعی تغییر کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فست فود گیاهی با تقلید از طبیعت دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 226

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *