طراحی داخلی فروشگاه عطر آراویرا

طراحی داخلی فروشگاه عطر آراویرا

طراحی داخلی فروشگاه عطر آراویرا

مسئول دفتر و معمار ارشد : امیرحسین کیخسروی

تیم طراحی : دفتر معماری ا و ل

عکس ها : ا و ل

متراژ : ۲۴.۵ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

موقعیت: سبزوار، ایران

پروژه آراویرا زمانی به دفتر معماری و طراحی داخلی اول معرفی شد که پروژه تا حدودی پیشرفت کرده بود و برخی از پارامترهای آن آماده شده بود و با توجه به بودجه اندک کارفرما تیم طراحی مجبور شدند طرح جدیدی را با تغییرات جزئی بر روی قسمت های تکمیل شده اجرا کنند …

در ادامه این مقاله به شرج چزئیات پروژه طراحی داخلی فروشگاه عطر آراویرا پرداخته می شود.

جزئیات

باکس های چوبی افقی بر روی دیواره ی ۲۰ متری به مقدار قابل توجهی بد چشمی داشته و فرم مثلثی آن ها به هنگام قرار گیری وسعت دیوار را بیش از حد معمول نشان می داده است. از این رو با دسته بندی آن ها به دو گروه سه تایی و به وسیله ی فریم آهنی برای عطر ها و یک باکس مرکزی برای ادکلن های خاص این مشکل را به نوعی حل شده است.

نورپردازی

لامپ های پنلی خریداری شده با توجه به میزان نور بسیار زیاد و رنگ سفید خود روح فضا را گرفته بوده اند. از سوی دیگر ارتفاع زیاد سقف نیز پرتاب نور را تشدید می کردند در نتیجه دومین فریم طراحی گردید تا لامپ های ریلی ۳۰ وات آفتابی را وارد داستان طراحی داخلی فروشگاه اراویرا شوند.

این نور ها به واسطه رنگ گرم و نور تابشی که داشتند دقیقا همان نوری را که مطلوب یک عطر فروشی می باشد را به فضای داخلی این فروشگاه وارد کردند.

نورگیر غربی مغازه

با توجه به اینکه مغازه از سمت بیرون نور غرب را به طور مستقیم دریافت می کرده است و این نور هم برای عطر ها و هم برای کارفرما و مخاطبان نامطلوب بوده، رول های کاغذ عمودی را با دیتیل طراحی شده توسط طراح به این قسمت اورده شده است.

 این علاوه بر جلوگیری از ورود مستقیم نور طرای متفاوتی را نیز به فضا آورده است. همچنین در ما بین آن ها نیز از شاسی هایی عمودی برای قرار گیری ادکلن ها استفاده کرده اند.

شاسی ۳*۴

مغازه دو دیواره ی اصلی و دو سمت شیشه ای داشت در نتیجه می بایست دیواره ها را به نوعی ساده پر می شدند تا خالی بودن قسمت شیشه های به چشم نیامده و تعادل برقرار شود از این رو طراح تصمیم به طراحی شاسی ۳*۴ گرفته است.

این شاسی جایگاهی برای آینه دارد جایگاهی برای باکس های مشکی که قرار است اسپری ها در آن قرار بگیرند و فضای سبزی در دیواره …

فضای سبز

نورگیری مغازه و میزان گرما و سرما در آن به واسطه تجاری بودن ثابت نیست در نتیجه برای فضای سبز پروژه و گلدان های آن از گل های بیرونی استفاده شده است تا مقاومت کافی را داشته باشند …

فرش دست بافت

در طی روند پروژه و اضافه شدن پارامتر های ذکر شده در بالا به مرور حس فضایی تنها یک چیز را نیاز داشته که به آن حس مطلوب و گرم از یک پروژه برسد و آن فرش دستبافت بوده است.

در نتیجه با بررسی های صورت گرفته و با توجه به میزان خاک قابل قبول منطقه سبزوار تصمیم بر آن شد تا از فرش دستبافت کوبیده شده استفاده شود به این دلیل که دیگر موارد به شدت به مقدار خاک و پرز مغازه اضافه می کرد.

در ادامه با توجه به بودجه باقی مانده یک فرش دست بافت دست دوم خریداری شد و بعد از شست و شوی مجدد آن تقریبا با فرشی نو رو به رو بودیم …

تصاویر پروژه

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فروشگاه عطر آراویرا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: دفتر معماری ا و ل

تعداد بازدید: 348

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *