طراحی داخلی شکلات فروشی در تهران، استودیو ارش بعد چهارم فضا

طراحی داخلی شکلات فروشی

تصاویر نمای داخلی فروشگاه شکلات و آبنبات

معماری: استودیو ارش بعد چهارم فضا

معماران مسئول: علیرضا شرافتی، پانته آ اسلامی

موقعیت: ایران، تهران

تیم طراحی: راضیه شعاعی

مساحت: ۲۷ متر مربع

عکاس: استودیو دید

سال: ۱۳۹۸

شرح پروژه

در این بخش از خط معمار با معرفی یک نمونه از طراحی داخلی یک فروشگاه شکلات فروشی در تهران همراه شما کاربران گرامی هستیم. این فروشگاه بامتراژ ۲۷ متر مربع در طبقه ی دوم بوتیک مال ملل در تهران قرار گرفته است. در این بوتیک مال شما خرده فروشی های متنوع و جذابی را مشاهده خواهید کرد و این فروشگاه قرار بود به یکی دیگر از فروشگاه های خاص و جذاب در این مرکز خرید تبدیل گردد. بنابراین طراحی و دکوراسیون داخلی این فروشگاه در سالی که گذشت توسط استودیو ارش بعد چهارم فضا انجام شد.

این فضا با ارتفاع نسبتاً قابل توجه خود، در مقایسه با عرض و عمق آن، نه تنها به نیازهای برنامه ای پروژه بلکه به رفتار خرده فروشی مشتریان نیز پاسخ می دهد. این طرح به عنوان یک ابزار و یا عاملی اساسی مورد استفاده قرار می گیرد و به شناسایی، معرفی و سازماندهی آنچه یک برند می تواند به مشتریان خود ارائه دهد کمک خواهد کرد. در این حالت، کودکان تصمیم می گیرند که آب نبات و شکلات های انتخاب شده را خودشان به تنهایی از طریق یک مسیر هیجان انگیز  به کانتر صندوق برسانند.

فضای اطراف به گونه ای طراحی شده که برای عموم قابل دسترسی باشد. طراحان از ارتفاع بلند سقف بهره برده و قفسه های محصولات تا سقف جایگذاری کرده است. جهت دسترسی آسان افراد که بیش تر کودکان مورد نظر می باشد، یک راه پله ی فلزی معلق قرار داده اند. رنگ و عناصر به کار رفته در آن بر هویت گرافیکی گروه اشاره دارد.

راه پله معلق و نورپردازی خطی که در امتداد طول فضا سازماندهی شده اند، تجربه خرید و لحظاتی هیجان انگیز کودکان و دوستانشان فراهم می کنند و آن ها خاطرات بی نظیر را در خرید خود در این فروشگاه تجربه خواهند کرد.

اکنون خط معمار در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی شکلات فروشی

تصاویر نمای داخلی فروشگاه شکلات و آبنبات

طراحی داخلی شکلات فروشی

تصاویر نمای داخلی فروشگاه شکلات و آبنبات

طراحی داخلی شکلات فروشی

تصاویر نمای داخلی فروشگاه شکلات و آبنبات

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به معرفی پروژه ی طراحی داخلی شکلات فروشی در تهران پرداختیم که توسط استودیو بعد چهارم فضا طراحی شده است.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 485

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *