طراحی داخلی دفتر کار با کانسپت فرم و متریال

طراحی داخلی دفتر کار با کانسپت فرم و متریال

طراحی داخلی دفتر کار با کانسپت فرم و متریال

پروژه طراحی داخلی دفتر کار با کانسپت فرم و متریال FRAME که در هلند مستقر است، یک رسانه شناخته شده است که به ضبط و ترویج طراحی داخلی پیشرفته، پوشش طراحی محصولات، دکوراسیون منزل، متریال و مد اختصاص دارد. در سال ۲۰۲۰، مجله FRAME با Sunshine PR همکاری کرد تا یک شعبه تحریریه در چین ایجاد کند و ARCHSTUDIO را مأمور کرد تا طراحی داخلی دفتر جدید واقع در شنژن چین را انجام دهد. در ادامه به شرح طراحی د اخلی این پروژه خواهیم پرداخت.

موقعیت پروژه

دفتر یک محل کار و همچنین بستری برای نمایش فرهنگ تعاون است. Upperhills که مستقیماً به پارک لیان‌ هواشان و پارک بیجیاشان متصل است، از امکاناتی از جمله تئاتر هنری، آپارتمان‌ های مجلل، هتل ماندارین اورینتال، گالری لافایت و غیره برخوردار است که فضای بین‌ المللی فرهنگی و تجاری منحصر به‌ فردی را ارائه می‌ کند. فضای باز و آرامش بخش فضای شهری چند منظوره Upperhills به خوبی با نگرش رسانه ای باز و فراگیر FRAME مطابقت دارد.

با در نظر گرفتن “FRAME” به عنوان موضوعی برای تفسیر مجدد فضا، ساختار، فرم و متریال، این طرح یک محیط کاری و بستر ارتباطی نوآورانه و الهام‌ بخش را به کارکنان و بازدیدکنندگان ارائه می‌ کند و در عین حال با دنبال کردن زیبایی‌ شناسی و طراحی مجله Frame ارتباط برقرار می‌ کند.

تنظیم ارتفاع و بازسازی

با ارتفاع کف ۸.۸ متر، فضای زیر بنای اصلی از شمال به جنوب شفاف است و شرایط مساعدی برای طراحی و بازسازی است. در محدوده طراحی داده شده، تیم طراحی طرح فضای داخلی را بازسازی کرد و ارتفاع کف را با توجه به آرایش عملکردی فضای کار و فعالیت عمومی برای ۴۰ نفر تنظیم کرد و یک چیدمان در سطح تقسیم شمال به جنوب ایجاد کرد.

طبقه اول یک منطقه عمومی با فضای چند منظوره بزرگ است که رویدادهای رسانه ای منظم را برگزار می کند. طبقه دوم شامل دو فضای اداری باز است. طبقه سوم چندین اتاق اداری و یک اتاق جلسه را در خود جای می دهد. دهلیز با ارتفاع سه گانه یک ارتباط بصری بین مناطق مختلف ایجاد می کند و ارتباطات را افزایش می دهد.

قفسه ها و پله ها

قفسه های کتاب و پله های اطراف دهلیز به کانون بصری دفتر تبدیل می شوند. قفسه های کتاب برای نگهداری مجلات و مطالب تیم تحریریه استفاده می شود، در حالی که راه پله نقش کلیدی به عنوان گردش عمودی در فضا دارد. این دو با هم یک اینستالیشن به ارتفاع ۸.۸ متر را با موضوع «FRAME» تشکیل می دهند. قفسه‌ ها و پله‌ ها از میله‌ های فولادی تقویت‌ کننده با قطر ۸ میلی‌ متر بافته شده‌ اند و این “قاب” شفاف حضور فیزیکی سازه‌ ها و رابط‌ ها را تضعیف می‌ کند.

این دیوار یک صفحه نمایش LED تمام قد است که قاب ویدیوی مجازی تولید شده توسط UFO Media Lab را نمایش می دهد که میله های فولادی را به شبکه های آزاد تبدیل می کند که به صورت پویا کشیده می شوند. بالا و پایین رفتن از پله‌ ها در بین طبقات، تجربه‌ ای از فرار موقت از کارهای روزمره و ورود به دنیای «FRAME» پر از مجازی است.

متریال

فضای Loft Upperhills دارای حس گسترش و شفافیت است که به طراحان این امکان را می دهد تا دیدگاه و الهام خود را به واقعیت تبدیل کنند. تحت نور طبیعی در حال تغییر در زمان‌ های مختلف، محیطی با طراوت و سازگار را در تمام مدت ارائه می‌ دهد، معماری، فضا و مردم را یکپارچه می‌ کند و فضایی با رشد پایدار را ارائه می‌ دهد. مواد صنعتی مانند فولاد، سیمان و شیشه برای بیان بافت ساده خود و جلوگیری از تزئینات اضافی به طور گسترده در ادارات استفاده می شود. مبلمان ثابت مانند میز و قفسه کتاب ادغام سفارشی مش میله فولادی تقویت کننده با صفحات فولادی است. دیوارها بافت بتن اصلی را حفظ می کنند و به خوبی با کفپوش سیمانی خود تراز می شوند.

تکمیل دفتر FRAME چین نقطه عطف جدیدی را به مجله معتبر FRAME اضافه کرده است و یک پلت فرم ارتباطی بین المللی برای صنعت طراحی داخلی ایجاد کرده است و طراحی چینی را در سراسر جهان به رسمیت می شناسد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر کار با کانسپت فرم و متریال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 172

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *