طراحی داخلی دفتر اداری ، محیطی جذاب برای متخصصان جوان

طراحی داخلی دفاتر اداری Better

طراحی داخلی دفاتر اداری

 

دفتر معماری و دکوراسیون داخلی KRAGELJ Workplace با استفاده از  ارزش های تجاری مورد نظر کارفرما ماموریت طراحی دفاتر Better در لیوبلیانا، اسلوونی به عهده داشته است. در این مقاله به شرح و بررسی شیه طراحی این دفتر می پردازیم.

جامعه شناسی در طراحی داخلی

در مورد روشی که سازمان ها باید ارزش های خود را در طراحی دفاتر خود و فرهنگ محل کار خود، به طور کلی تر تعبیه کنند، مطالب زیادی نوشته شده است. اغلب اینها ارزش های مشترک در جوامع هستند، مانند طراحی ساختمان سبز، رویکرد بهتر به تنوع و جامعیت، و نیاز به پرورش رفاه شخصی.

با این حال، گاهی اوقات، این ارزش‌ ها به همان مدل کسب‌ و کار سازمان مرتبط می‌ شوند. مانند شرکت هایی مثل Better که از داده‌ ها در مقیاس جهانی استفاده می‌ کند و ماموریت آن  ها بهبود سلامت و مراقبت از افراد در سطح محلی با ساده‌ سازی کار تیم‌ های بهداشتی و مراقبتی است.

Better است d.o.o یک ارائه دهنده فناوری مستقر در لیوبلیانا است که با بیش از ۵۰۰ بیمارستان و بیش از ۱۵۰ مشتری در ۱۶ کشور کار می کند و بیش از ۳۰ میلیون پرونده سلامت الکترونیکی منحصر به فرد بیمار را ذخیره می کند. این شرکت به عنوان یک مبتکر و رهبر فکری در چندین بازار کلیدی و رهبر جهانی در محصولات باز مبتنی بر EHR شناخته شده است.

اهداف مورد نظر در طراحی فضای اداری

موفقیت Better و رشد ۱۲ درصدی در سال، انتقال سریع به مکان‌ های جدید را ضروری کرد. اما این فقط در مورد توانایی سازگاری با رشد مورد انتظار کسب و کار نبود. همانند مدل کسب و کار بهتر، ایجاد چیزی که برای همه کاربرد داشته باشد، اما نیازهای خاص هر فرد را نیز به عنوان یک فرد مورد توجه قرار دهد، ضروری بود.

این یک نگرانی عملی و همچنین اخلاقی بود. Better می خواهد فرهنگی در محل کار ایجاد کند که سازمان را به یک کارفرمای جذاب برای متخصصان جوانی تبدیل کند که می داند برای هدایت نوآوری و رشد آن ضروری هستند.

به عنوان بخش مهمی از پروژه، مطالعات سازمانی و بهره برداری گسترده ای در ابتدای پروژه انجام شد تا از طرحی پشتیبانی شود که نیازهای فعلی را برآورده کند، اما به اندازه کافی برای انطباق با تغییر شرکت در طول زمان انعطاف پذیر بود.

این چابکی دوگانه و داخلی نه تنها به شرکت اجازه داد تا فرهنگ کاری مشارکتی تری را از همان روز اول معرفی کند، بلکه رشد و توسعه آن را نیز در طول زمان پیش بینی کند.

چگونگی عملی کردن اهداف در طراحی داخلی

یکی از چالش‌ های خاص ساختمانی که Better به‌ عنوان خانه جدید انتخاب کرده بود، به حداکثر رساندن خطوط ارتباطی در هفت طبقه و دو زیرزمین در فضای ۳۰۰۰ متر مربع بود. ضروری بود که هیچ طبقه خاصی از ساختمان به یک واحد مستقل تبدیل نشود یا به یک بخش خاص اختصاص داده شود.

بنابراین، هر طبقه انواع مختلفی از امکانات، امکانات رفاهی و فضاهای کاری را ارائه می دهد که افراد را به حرکت در اطراف ساختمان تشویق می کند و لحظاتی پر از آرامش را ایجاد می کند.

با ایجاد جریان‌ های رسمی و غیر رسمی اطلاعات به این روش، ساختمان، فرهنگ شرکتی منسجم و احساس تعلق را، صرف نظر از عملکرد شغلی یا ترجیحات کاری فرد، تقویت کرده است.

هر طبقه دارای فضایی برای گفتگو های غیر رسمی با یک قهوه است، اما هر طبقه از پالت رنگی خود برای کمک به راهیابی و ارائه حس مکان استفاده می کند. فضای عمومی بزرگتر در طبقه همکف شامل یک رستوران و فضای ملاقات بیشتر است. نکته مهم این است که هیچ طبقه ای به مجموعه اجرایی برای مدیران کسب و کار اختصاص داده نشده است. همه با هم در آن هستند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از طراحی داخلی دفاتر اداری Better دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: officesnapshots

تعداد بازدید: 169

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *