طراحی داخلی بانک همگام با تغییرات پویا پیشرفت تکنولوژی

طراحی داخلی بانک همگام با تغییرات پویا پیشرفت تکنولوژی

طراحی داخلی بانک همگام با تغییرات پویا پیشرفت تکنولوژی

استاندارد داخلی جدید شعبه های بانک ING در لهستان یک اثر رقابتی پیروزمندانه است که توسط تیم طراحی Medusaindustry از لهستان ایجاد شده است. MedusaINDUSTRY یک شرکت فرعی است که تا حدی از معماران گروه Medusa و بنیاد  (Art Plantation) پدید آمده و پروژه‌ هایی را در حد هنر، طراحی صنعتی و رسانه اجرا می‌ کند. در ادامه این مقاله به باز سازی و طراحی داخلی بانک ING می پردازیم.

هدف اصلی از تغییرات فضای داخلی

دلیل اصلی تغییر وجهه بانک ING  تمایل به همگام شدن با تغییرات پویا ناشی از پیشرفت تکنولوژی و تلاش برای کناره گیری از شخصیت باشکوه و نهادی مسلط در بخش بانکداری به نفع ظرافت مدرن و تماس مستقیم صادقانه بین ارائه دهنده خدمات و مشتری بود.

 همه تیم طراحی در مورد این مفهوم اتفاق نظر داشته اند. آن ها می‌ دانستند که از یک طرف تصمیم دارند در این طراحی داخلی قویاً به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود و در عین حال فراتر از استانداردهای موجود شعب بانک‌ های موجود حرکت کنند. آن ها به دنبال راه‌ حل‌ های ظریفی بودند که بتوانند انتظارات را برآورده کنند. تیم طراحی در این پروژه به دنبال ابزاری جهانی برای شکل دادن به خروجی های فردی بوده است.”

مدل داخلی خروجی به سه منطقه دسترسی تقسیم شده است که به طور قابل توجهی جهت گیری مشتریان را در بانک تسهیل می کند. بدون استفاده از دیوارهای پارتیشن سنتی، طراحان موفق شدند بانکداری خود، منطقه خدمات مشتری و امکانات پس زمینه را تشخیص دهد. استفاده از عناصر داخلی متحرک و ماژول امکان چیدمان انعطاف پذیر آن را با توجه به نیازهای مختلف فراهم کرده است.

جعبه ها

یکی از عناصر کلیدی کاربردی و بازاریابی استاندارد جدید اوت لت ها، مبلمان مدولار مجهز به پست های مشاور سیار است. در صورت نیاز، جعبه هایی که روی ریل های تعبیه شده در کف نصب شده اند، می توانند به طور محتاطانه ای پنهان شوند تا فضای بیشتری به دست آید.

اتاق های ملاقات

فرمول منعطف مشابهی مربوط به مکان هایی برای گفتگوهای فردی است. پست ها با پارچه نیمه شفاف پیچیده شده اند که امکان تنظیم سطح محرمانه بودن جلسات را فراهم می کند.

چنین جدایی به نفع ایجاد حال و هوای خوب مکالمه خصوصی است که توسط فرش گرد و نرم و لوستر باروک “بیش از حد مجسمه سازی” که در طراحی معاصر وجود دارد تأکید می شود. در طول مکالمات کمتر صمیمی یا زمانی که اصلاً ملاقاتی وجود ندارد – پرده ها از هم جدا شده اند – برای گسترش بصری فضای داخلی و تأکید بر شفافیت آن.

این سیستم به راحتی در بسیاری از اتاق ها از انواع مختلف سازگار است و امکان بازسازی سریع و کارآمد هر پریز را فراهم می کند. شکل دوم محل ملاقات یک اتاق مجزا است که با دیوار شیشه ای از اتاق عمل جدا می شود.

با وجود جداسازی صوتی، این اتاق ها از داخل خروجی و همچنین از بیرون از طریق جعبه های شیشه ای قابل مشاهده هستند. مواد استفاده شده و دکور بیشتر به اتاق نشیمن اشاره دارد تا اتاق جلسات اداری ناشناس. فرش نرم و لوستر باروک در تضاد با تجهیزات مدرن خروجی هستند و عمداً فضای نیمه خصوصی فضای داخلی را ایجاد می کنند.

نام تجاری

وظیفه اصلی ایجاد دفترچه راهنما یعنی دفترچه راهنمای طراح بود که روی چندین خروجی آزمایشی آزمایش شده است. بعداً این وظیفه گسترش یافته است. طراحان مجبور شدند چند راه برای ارائه برند ING Bank در داخل شعبه ها پیدا کنند.

در نتیجه بسته عناصر برندینگ طراحی شده توسط Medusaindustry شامل پست اینترنتی، مکان سرگرم کننده برای کودکان، لامپ های تبلیغاتی، پایه بروشورها، شکلی از لایت باکس جمع شونده با تبلیغات برجسته و پایه چند رسانه ای است.

لامپ ها

سقف ها در کل منطقه خود توسط لامپ های طراحی شده سفارشی پوشیده شده اند که محکم به یکدیگر متصل هستند. شکل استوانه ای آباژورها و سیاهی سقف که باعث افزایش عمق می شود، هر دو احساس فضای داخلی را افزایش می دهند.

برخی از لامپ ها به عنوان حامل تبلیغات استفاده شده اند. تصاویری که در پایین آباژور قرار گرفته است از منبع نور لامپ استفاده می کنند تا شبیه به نور شهر به نظر برسند.

بسته عناصر نام تجاری طراحی شده توسط مدوزا همچنین شامل مکان سرگرم کننده برای کودکان، پایه های اعلامیه، شکلی از لایت باکس جمع شونده با تبلیغات برجسته و پایه چند رسانه ای است.

تابلوهای کف

برای مشتری مداری بهتر، تیم طراحی تصمیم گرفتند در هر اتاق واقع در طبقه، سیستم علامت گذاری را طراحی کنند. همیشه از ورودی شروع می شود و به شکل درختی منشعب است. نقطه شروع با عبارت: “خوش آمدید” آغاز می شود که از آن خط اصلی با خطوط نازک تر (شاخه ها) به سمت داخل می رود که از آن دور می شوند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی بانک همگام با تغییرات پویا پیشرفت تکنولوژی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *