طراحی داخلی آپارتمان خط آبی ، شرکت معماری آسو آب و آیینه

طراحی داخلی آپارتمان خط آبی

طراحی داخلی آپارتمان خط آبی

معماری: شرکت معماری آسو آب و آیینه

معمار مسئول: محمد امینی

موقعیت: ایران، بندر ماهشهر

سرپرست طراحی: فاطمه ملکی

تیم طراحی: سپهر پارسایی، علی اعظمی

عکاس: محمدحسن اتفاق

سرپرست کارگاه: مصطفی حاتمی

مساحت کل ساخته شده: ۳۰۰ مترمربع

سال: ۱۴۰۲

شرح پروژه طراحی داخلی آپارتمان خط آبی از زبان معمار

طراحی داخلی آپارتمان خط آبی بخشی از یک مجتمع مسکونی قدیمی در بندر ماهشهر است که با توجه به نیاز یک زوج برای زندگی، کار و تفریح ​​طراحی و برنامه ریزی شده است. در پاسخ به این نیازها، آپارتمان خط آبی به فضایی منحصر به فرد تبدیل شده است. با توجه به نیاز مشتری، آپارتمان به سه بخش تقسیم می شود:

۱- یک فضای مسکونی (شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام و …) ۲- فضایی برای کار و فعالیت های حرفه ای ۳- فضایی برای اوقات فراغت و استراحت (شامل جکوزی، سونا، سالن بدنسازی و …) سه فضا، در حالی که به هم متصل هستند، می توانند در صورت نیاز برای حفظ حریم خصوصی از هم جدا شوند و هر منطقه به طور مستقل عمل می کند. بنابراین با استفاده از عناصر و اجزای متحرک حداکثر انعطاف پذیری برای فضاها ایجاد شده است.

با بستن درهای متحرک، فضای اتاق نشیمن به طور کامل پوشانده می شود و از طریق ورودی جداگانه و بدون هیچ گونه نفوذی به فضای نشیمن، دسترسی مستقل به محل کار را فراهم می کند و یک جلسه کاری خصوصی را تسهیل می کند. در فضای تفریحی، در کنار سالن بدنسازی، سونا و جکوزی، وجود آب در استخرهای مرطوب کم عمق، فواره ها، دیوارهای سبز و پرده های آبی رنگ، حس طراوت و سرزندگی را ایجاد می کند و لحظاتی آرامش را به دور از هیاهو و زندگی و دغدغه های روزمره می دهد.

طیف رنگ های آبی مانند یک خط نقطه چین ممتد، فضاها را با حفظ تمایز خود ترکیب می کند و با استفاده از کاشی های دست ساز و پس زمینه های ساده و خنثی به فضا جان می بخشد. یکی از دلایل انسجام پوسته های چوبی با دیوارهای کاشی کاری شده ارتفاع محدود فضای داخلی است که با حذف گوشه ها و ایجاد پوسته ای پیوسته و توالی تغییر شکل داده و ابعادی فراتر از واقعیت را تداعی می کند.

آپارتمان خط آبی مکانی برای تجربه فضا، تجربه ای متنوع، منسجم و مبتنی بر سبک زندگی برای کاربر است. این خط آبی نشان دهنده طیف اصیل رنگ های ایرانی به کار رفته در عناصر داخلی آپارتمان است. آپارتمان خط آبی مانند کتابی از صحنه های فضایی به هم پیوسته و منحصر به فرد است که می تواند کاربر خود را برای استفاده در طول روز دعوت کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی داخلی آپارتمان خط آبی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 136

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *