طراحی آشپزخانه U شکل ، معرفی ۲۰ نمونه

طراحی آشپزخانه U شکل

طراحی آشپزخانه U شکل ، معرفی ۲۰ نمونه

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش فضای داخلی خانه می باشد. افراد معمولا در طول روز زمان طولانی را برای پخت و پز در آشپزخانه می گذرانند. بنابراین طراحی آن مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. امروزه آشپزخانه ها در فرم ها و سبک های مختلف دکورایبون دیده می شوند. یکی از مدل های پرکاربرد در فضای آشپزخانه ها، فرم U می باشد. ممکن است که شما نیز به دنبال طراحی آشپزخانه U شکل باشید. بنابراین در این بخش خط معمار یک مجموعه از تصاویر طراحی آشپزخانه U شکل برای شما کاربران گرامی آماده کرده و ارائه خواهد داد. اما پیش از آن که به تصاویر بپردازیم در ابتدا چند ایده اصلی برای چیدمان آشپزخانه را شرح خواهیم داد که دانستن این نکات در طراحی و برنامه ریزی آشپزخانه ضروری می باشد و باعث می شود شما به فضای ایده آلتان نزدیک تر شوید. قبل از اینکه طراحی داخلی آشپزخانه خود را آغاز کنید، توصیه می شود تا به به نکات زیر توجه داشته باشید: 

کاهش ترافیک در فضا:

مهم نیست که آشپزخانه جزو پرتردد ترین بخش های داخلی خانه می باشد، در هر صورت راه هایی وجود دارد تا تردد در این بخش را بتوان کاهش داد. شما می توانید قبل از ورود به آشپزخانه فضایی ایجاد کنید تا هرج و مرج را بتوان به سادگی کنترل کرد و اینکه نظافت آن نسبت به خود فضای آشپزخانه ساده تر باشد. اینکه اطمینان حاصل کنید که مسیر اصلی آشپزخانه بدون خطر است و در صورت باز بودن در یخچال و اجاق گاز مانع تردد نمی شود.

میان اشیای اصلی در آشپزخانه فاصله ایجاد کنید:

هنگامی که شما به طراحی داخلی آشپزخانه خود می پردازید، اهمیت دارد که بدانید اشیا را در کدام بخش قرار می دهید، برای مثال باید بخش پخت و پز را از بخش های شستشو و سرویس جداسازید با توجه به این که شما نمی خواهید اجاق گاز را از کنار سینک یا یخچال خیلی دور از اجاق گاز دور اتاق بگذارید. 

مطمئن شوید که جزیره آشپزخانه خیلی نزدیک یا خیلی دور نیست: 

جزیره آشپزخانه فضایی است که بخش عمده و اصلی تهیه غذا معمولا اتفاق می افتد. اگر شما نیز جزیره آشپزخانه در نظر دارید، به جایگاه و قرارگیری آن نیز دقت کافی داشته باشید تا مانع اشیای موجود در فضا مانند یخچال، ماشین لباسشویی و یا ظرف شویی و اجاق گاز نباشد.

سینک ظرفشویی را در ابتدای کار قرار دهید:

بسیاری از طراحان داخلی هنگام دکوراسیون آشپزخانه اولین چیزی که به آن توجه داشته و در ابتدای کار قرار می دهند، سینک ظرف شویی می باشد. پس از مشخص شدن این فضا آن ها به طراحی بخش های بعدی آشپزخانه می پردازند. اگرچه جایگاه یخچال و اجاق گاز برای تهیه وعده های غذایی در طول روز اهمیت دارد، اما همچنان طراحان بیش ترین توجه را برای قرار دادن سینک ظرف شویی دارند. برخی از طراحان معتقدند که بهترین فضا برای سینک ظرفشویی، جزیره آشپزخانه می باشد.

اجاق گاز را بر دیوار بیرونی قرار دهید: 

هرگاه می خواهید اجاق گاز یا فر خود را قرار دهید سعی کنید که آن را به دور از جزیره آشپزخانه و دیوار داخلی و بر روی دیواره خارجی قرار دهید. این کار هم از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است و هم اینکه نصب آن نسبتا آسان تر می باشد.

فضاهای ذخیره سازی عمودی را در ذهن داشته باشید: 

به جای اینکه تمام انرژی خود را صرف جای دهی کابینت و کشو برای اشیا صرف کنید، سعی کنید تا قفسه های عمودی را در دیواره ها نصب کنید. این قفسه بهترین گزینه برای نگهداری اشیا می باشند زیرا فضای کمتری را نسبت به کابیت ها اشغال می کنند. به علاوه بر کاربردی بودن از قفسه های باز به منظور تزئین فضا نیز می توان استفاده کرد و با قرار دادن اشیای تزئینی می توان به زیبایی فضای آشپزخانه نیز افزود. توجه به این نکات می تواند تصمیم گیری را در طراحی داخلی آشپزخانه شما آسان تر سازد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید. 

طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل طراحی آشپزخانه U شکل

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,114

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *