شیشه و فلز در معماری ساختمان اداری

شیشه و فلز در معماری ساختمان اداری

شیشه و فلز در معماری ساختمان اداری

Durst یک تولید کننده پیشرو در جهان در زمینه فناوری های پیشرفته تولید دیجیتال است. در حوزه های تجاری فعال، دورست اولین انتخاب و شریک مطلوب برای تبدیل و دیجیتالی کردن فرآیندهای تولید صنعتی است. Durst یک شرکت خانوادگی با سابقه ۸۰ ساله است که در آن ارزش ها بر نوآوری، مشتری مداری، پایداری و کیفیت متمرکز شده است. این شرکت بیش از ۷۰۰ کارمند دارد و بیش از ۲۰ شرکت تابعه در سراسر جهان دارد. این مقاله به بررسی معماری ساختمان اداری این تولید کننده می پردازد.

استراتژی اصلی

ایده اصلی یک بال شناور مسطح با یک برج مجدداً معرفی می شود و چهره جدید ستاد دورست را ایجاد می کند. ساختمان جدید خود را به عنوان یک بدنه ساختمانی جمع و جور و همگن نشان می دهد که با نمای استثنایی خود علاقه را بیدار می کند. “نمای پیکسل” با شکل ارگانیک از پانل های آلومینیومی با پوشش پودری تشکیل شده است و ارزش تشخیص بالایی ایجاد می کند. در لبه‌ های پنجره‌ ها چراغ‌ های ال‌ای‌دی نصب می‌ شود که به موجب آن می‌ توان نما را در شب به‌ عنوان نمای پیکسلی پویا صحنه‌ سازی کرد. خط ناحیه پایه شیشه ای با قرار دادن بدنه دو طبقه کشیده و کمی خمیده بر روی آن کشیده شده و ادامه می یابد که انتهای آن در برج شش طبقه است.

نمای پیکسلی دفتر مرکزی جدید دورست همچنین نشانگر حوزه‌های تجاری این شرکت است، زیرا دورست یک رهبر جهانی در سیستم‌های چاپ با کارایی بالا – از پردازش داده‌های تصویر و چاپ تا تکمیل محصول نهایی – همه از یک منبع واحد است. اتصالات مستقیم به ساختمان موجود ساخته خواهد شد تا امکان اتصال ایده آل را فراهم کند. طبقه همکف خط نما را می گیرد و در شمال به ساختمان اداری لنگر می اندازد. این به عنوان یک منطقه باز طراحی شده است که در آن به عنوان منطقه نمایش / LFP- و پارچه با فضاهای مربوطه و همچنین آزمایشگاه ها عمل می کند.

قسمت های مختلف ساختمان

در قسمت جنوبی ورودی جدید مشتریان با سرسرا، بار و سرویس بهداشتی قرار دارد. یک راه پله باز به طبقه اول منتهی می شود که خدمات مشتری و برچسب در آن قرار دارد.

در قسمت جنوب شرقی ساختمان برج و ادارات واقع شده است. طبقه دوم یک طبقه اداری خالص با اتاق جلسات و ارتباط مستقیم از طریق یک پل به بال اداری موجود است. در طبقه سوم و چهارم برج دفاتر مدیریت قرار دارد و طبقه پنجم به عنوان سالن کنفرانس یا فضای نمایشگاهی استفاده می شود. در زیرزمین سرامیک، انبار نمایشگاه و زمین اسکواش و همچنین رختکن، دوش و سرویس بهداشتی قرار دارد. راهرو به تازگی سازماندهی شده است، به طوری که دسترسی کارکنان و مشتریان از دسترسی برای تحویل جدا شده است. بعد از دروازه ورودی یک پیشرو است که به ورودی جدید مشتری سرپوشیده منتهی می شود.

نمای ساختمان

سقف شیشه ای ۸۵۰ متر مربعی از تقریباً ساخته شده است. ۲۵۰ ورق شیشه ای عایق نیمه مثلثی با اندازه های مختلف. نما تقریباً ۷۰۰۰ متر مربع ۱۸۰۰ متر مربع ساخت گلولام به عنوان المان نمای باربر است. ۹۳۰ متر مربع در طبقه همکف یک نمای ترانسفورم/میلیون است، در حالی که در طبقه ششم ۱۲۰۰ متر مربع یک نمای حیاط پشتی/میلیون با نمای تمام شیشه ای منحنی است. نوآوری و چالش ها انتقال پیچیده از اولین شیشه عمودی به افقی سقف، برنامه بسیار فشرده از طراحی تا ساخت تا نصب و هندسه نمای فلزی آزاد شامل هزاران جزء مختلف بوده است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه شیشه و فلز در معماری ساختمان اداری دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archilovers 

تعداد بازدید: 82

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *