سفارش طراحی نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری

سفارش طراحی نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری

معرفی انواع نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری

بخش داخلی بناها علاوه بر این که فضایی برای زیستن و محیطی برای کار کردن هستند، نمای بیرونی آن ها نقش مهم و اساسی در بر زیبایی شهرها دارند. به عبارتی می توان گفت که نمای ساختمان های مختلف چشم انداز  شهر را تشکیل می دهند. با وجود انواع طرح ها در نمای ساختمان، باید نظم و یکپارچگی در میان آن ها وجود داشته باشد تا از ایجاد بی نظمی در چشم انداز شهری جلوگیری شود. جهت برقراری این هماهنگی و حفظ منظر شهری کمیته نما شهرداری نماهای ساختمان ها را کنترل می کند. از این رو اگر شما قصد ساخت ساختمانی را دارید، باید برای نمای ساختمان خود نمایی را طراحی کنید که مورد تأیید کمیته نما شهرداری باشد. حال هدف اصلی کمیته نما شهرداری چیست؟ ضوابط و مقررات به چه صورت می باشد؟ چه طرح هایی مورد تأیید کمیته نما شهرداری می باشند و سوالاتی از این قبیل ذهن کارفرمایان را به خود در گیر خواهد کرد. در این بخش خط معمار اطلاعاتی را به طور خلاصه در این مورد برای شما به اشتراک خواهد گذاشت و نمونه هایی از انواع طراحی نما ساختمان را معرفی خواهد کرد. اما دانستن این اطلاعات به تنهایی کافی نمی باشد، شما برای طراحی نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری نیاز به یک مجموعه متخصص در طراحی نما دارید. ما به شما گروه معماری آوگون را معرفی می کنیم. این مجموعه با بهره مندی از طراحان و معماران متخصص و با تجربه، سعی بر بهبود زیبایی چشم انداز شهری و کاهش هزینه های ساخت و ساز دارد. شما می توانید جهت سفارش طراحی نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید:

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

کمیته نما

در ابتدا و پیش از هر چیزی  بهتر است تا شما را به طور خلاصه با کمیته نما آشنا سازیم. در واقع باید بگوییم که کمیته نما کمیسیونی است که بر اساس امضای تفاهم نامه ی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی ایجاد شده است. این کمیته با هدف ارزیابی، بررسی و مهم تر از همه تأیید نمای انواع ساختمان ها پیش از اجرا شدن می باشد. کمیته نما ضوابط و مقررات طراحی نما ساختمان در هر منطقه را با توجه به شرایط موجود مشخص می کند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که این ضوابط و مقررات چیست؟ در ادامه به طور  خلاصه برای شما آن ها را شرح خواهیم داد.

فعالیت این سازمان با نظارت شهرداری بوده و در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مسقر می باشد. امروزه اخذ مجوز تاییدیه نمای ساختمان از شهرداری برای کلیه بناهایی که در تهران و سایر شهرها در حال ساخت می باشند اجباری می باشد. یعنی شما برای اجرای نمای ساختمان خود می بایستی به این مرکز مراجعه کرده و تأییده اجرا نمای ساختمان خود را دریافت نمایید.

ضوابط کمیته نما

از مهم ترین ضوابط کمیته نما به طور خلاصه به موارد زیر می توان اشاره کرد:

استفاده از مصالح و متریال مناسب: شما بایستی در انتخاب نوع مصالح و متریال مورد استفاده در نما عواملی مانند اقلیم منطقه و شرایط نگهداری آن را در نظر داشته باشید.

انتخاب رنگ نما: رنگ نما از دیگر مسائلی است که باید در طراحی نما بدان توجه شده و در هماهنگی با سایر ساختمان های مجاورش باشد.

نورپردازی: نورپردازی نمای ساختمان بایستی متناسب با طرح نما و در جهت تقویت کیفیت بصری اش باشد.

طراحی مناسب ورودی نما: با توجه به مقررات موجود شما باید برای نمای ساختمان خود یک ورودی مناسبی را در نظر داشته باشید.

انواع سفارش طراحی نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری

خط معمار نمونه های مختلفی از نماهایی که مورد تأیید کمیته نما شهرداری بوده و به اجرا رسیده را گردآوری کرده و اختیار کاربران گرامی قرار خواهد داد. شما می توانید پیش از سفارش طراحی نما مورد تأیید کمیته نما شهرداری این نمونه ها را بررسی کرده تا در روند ساخت و ساز خود با کمترین مشکل روبرو شوید. با دیدن این نمونه ها همراه خط معمار باشید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 479

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *