ساختمان تجاری اتوگالری

ساختمان تجاری اتوگالری

ساختمان تجاری اتوگالری

معماری: شرکت مهندسان مشاور معماری و منظر دریانیل

معماران: عطیه زارع ، مرضیه کاظمی

موقعیت: کرمان، ایران

مساحت زمین: ۳۰۰ متر مربع

مساحت طراحی شده: ۸۵۰ متر مربع

سال طراحی: ۱۳۹۹

وضیعت: در حال اجرا

معرفی پروژه این بخش متعلق به ساختمان تجاری می باشد. معماری و ساخت یک ساختمان تجاری دارای ویژگی های متفاوتی از ساختمان های اداری و یا مسکونی می باشد. این نوع از ساختمان ها نیازمند جلوه بیشتر و ارتباط گرفتن با مخاطبان خود می باشند. در واقع باید قابلیت معرفی به عنوان یک ساختمان تجاری را داشته باشند. در ادامه به شرح این پروژه خواهیم پرداخت.

معماری بر اساس نیاز تجاری

ساختمان نمایشگاه اتومبیل سه‌ طبقه که در لبه بلوار قرار دارد و با توجه‌ به نیازهای این نمایشگاه طراحی و ساخته شده است. این ساختمان دارای سه‌ طبقه زیر زمین، همکف و یک نیم‌ طبقه است. طبقه زیر زمین، در این ساختمان به‌ عنوان یک فضای بزرگ و وسیع برای نمایش اتومبیل‌ های جدید و پیشرفته مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این طبقه،  پیشنهاد شده است که دیوارها و سقف‌ ها با مواد مقاوم و ایمنی بالا ساخته شوند تا از هرگونه خطر برای اتومبیل‌ های نمایش‌ داده‌ شده جلوگیری شود.

طبقه همکف توسط بازدیدکنندگان برای دسترسی به اتومبیل‌ های مختلف استفاده می‌ شود. این طبقه شامل فضایی جذاب با نورپردازی مناسب و طراحی مدرن است که بازدید کنندگان را به استفاده از خدمات نمایشگاه و دیدن اتومبیل‌ های مختلف ترغیب می‌ کند. همچنین، نیم‌طبقه بالایی نیز در این ساختمان وجود دارد که با داشتن نمایی زیبا از بلوار، فضای مستقر شدن افراد جهت جلسات است.

ارتباط درون و بیرون در ساختمان تجاری

به دلیل دید مناسب از خیابان طبقه بالا به صورتی قرار گرفته است که دید مناسبی را از سمت خیابان و حرکت اتومبیل‌ ها داشته باشد همچنین ورودی مستقیم برای افراد به طبقه پایین نمایشگاه نیز فراهم شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه ساختمان تجاری اتوگالری دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: شرکت مهندسان مشاور معماری و منظر دریانیل

تعداد بازدید: 513

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *