دیزاین فروشگاه ورزشی کاپیتان ، حمید رفیعی و امیرعلی یزدینیاپور

دیزاین فروشگاه ورزشی

معماران اصلی: امیرعلی یزدینیاپور، حمید رفیعی

موقعیت: ایران، اصفهان، چهارباغ، پایین چهارراه تختی

مساحت: ۶۷.۸ مترمربع

سال: ۱۳۹۸

شرح پروژه دیزاین فروشگاه کاپیتان از زبان معمار

این فروشگاه برای فروش پوشاک ورزشی در یکی از خیابان های شلوغ و پرتردد اصفهان در چهار راه تختی که مملو از فروشگاه های ورزشی با ویترین های پر از مانکن با نماهای بسته قرار دارد. در ابتدای دیزاین فروشگاه ورزشی معماران با چالش بزرگی روبرو بودند، زمان اجرای پروژه بسیار محدود بود و متراژ فضا نیز حدود ۶۵ متر مربع بود. بر اساس این چالش طرح پروژه به صورت یک طرح پیش ساخته شده و کارگاهی آماده شد.

بدنه‌ی ضلع جنوبی مغازه بواسطه باکس هایی با یک سطح مقطع یکسان و با طول‌های متفاوت به صورت روی هم لغزیده تا زیر سقف کاذب ادامه داده شد تا حس پویایی وحرکت با توجه به کاربری فروشگاه به بیننده القا شود.  همچنین طراحان برای رنگ جعبه‌های این بدنه (به سبب قرارگیری در مسیر روبریی خودروهای عبوری) از رنگ سفید استفاده کردند و در بین جعبه های سفید جعبه های نورانی با همان مقطع قرار دادند تا جذابیت بصری آن افزایش یابد.

بدنه ضلع غربی مغازه نیز با استفاده از سازه‌ای از ترکیب چوب و فلز به یک بدنه‌ی متغیر با رنگ هایی هیجانی و پویا طراحی شد تا در مواقع نیاز به عنوان محل نمایش کفش استفاده شود یا این که به عنوان یک دیوار، رنگ آمیزی شده باشد.

بدنه‌ی ضلع شمالی هم با استفاده از فلزهای رنگ شده با همان رنگ بدنه‌ی کناری و چوب‌هایی به رنگ سفید همسان با بدنه‌ی روبرویی از طریق سقف پیوند زده شد تا هارمونی و هماهنگی مناسبی در کل طرح ایجاد شود. همچنین با همین روند سقف کاذب صلب در سقف نیز حذف شده و از باکس های بدنه جهت نورپردازی بخشی از پروژه استفاده شد. با لوله های رنگ شده نمای جلوی ویترین به صورت نیمه بسته ایجاد شد تا هم فضای غالب مغازه های منطقه را باشد و هم دید کلی مغازه را اشغال نشود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی  دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی دیزاین فروشگاه ورزشی

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

در این بخش به دیزاین فروشگاه ورزشی پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 955

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *