دکوراسیون داخلی کلینیک چشم پزشکی با طراحی پلان مناسب

دکوراسیون داخلی کلینیک چشم پزشکی با طراحی پلان مناسب

دکوراسیون داخلی کلینیک چشم پزشکی با طراحی پلان مناسب

این پروژه متعلق به کلینیک مشاوران شبکیه چشم می باشد که در ارتباط با مراقبت های پیشرفته شبکیه چشم  به ساکنان منطقه خدمات و مشاوره ارائه می دهند. دفتر طراحی داخلی BDH طراحی داخلی کلینیک را برعهده داشته است که در ادامه این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت.

طراحی پلان مناسب

ابعاد کلینیک سنت لوئیس پارک از کلینیک های طراحی شده قبلی همان برند کوچکتر است. بنابراین، دفتر طراحی BDH از نزدیک با مشتری طی کار در ارتباط بوده است تا اتاق های معاینه را در اندازه مناسبی طراحی کرده باشد و همه الزامات را در این فضا برآورده کرده باشد.

تیم طراحی به طرز باور نکردنی در مورد پلان طبقه فکر کرده اند و توانسته اند طرحی را ایجاد کنند که دو پزشک را در خود جای دهد. این جریان زمان بازگشت سریع‌ تری را برای بیماران به همراه دارد. کارایی را بالا می‌ برد و در نهایت بازده سرمایه‌ گذاری بالاتری را ایجاد می‌ کند. اگرچه کلینیک پارک سنت لوئیس ۱۰٪ کوچکتر از کلینیک Duluth است که اخیراً توسط BDH طراحی شده است، هر دو کلینیک دارای مقدار یکسانی از اتاق های معاینه هستند و سطح کارایی قابل مقایسه است. در نتیجه، کارفرما در نظر دارد از اندازه اتاق های استاندارد استفاده شده در کلینیک پارک سنت لوئیس به عنوان استاندارد جدید خود استفاده کند.

ایجاد محیطی آرام بخش

علاوه بر اندیشیدن در مورد چیدمان، تیم طراحی در انتخاب پایان، ترکیب عناصر مسیر یابی و استفاده از نور طبیعی هدفمند بوده است. رنگ های چوب طبیعی، پالت رنگی بی انتها و ترکیب مواد، محیطی آرام بخش را برای بیمارانی که تحت عمل جراحی شبکیه، تزریق و لیزر درمانی قرار می گیرند، ایجاد کرده است.

با توجه به ماهیت روش‌ های انجام‌ شده در این کلینیک، عناصر راه‌ یابی برای هدایت بیماران از اتاق‌ های درمان به مناطق انتظار در زمانی که بینایی آن ها ممکن است به خطر بیفتد، بسیار مهم است. نوار فرش آبی تیره و عنصر سقف آبی تیره که روشن می شود، مسیری خطی ایجاد می کند که بیماران را به سمت لابی و خروج هدایت می کند.

اهمیت نور در بخش های مختلف

از آنجایی که بسیاری از روش ها باید در یک اتاق کم نور انجام شوند، ضروری بود که اتاق های معاینه از پنجره ها دور نگه داشته شوند. در نتیجه، کارکنان کلینیک و بیماران از نور طبیعی فراوانی که به ایستگاه پرستاران، لابی اصلی، راهروها و قسمت‌ های انتظار می‌ رود، بهره می‌ برند. عناصر طراحی به شیوه ای آگاهانه از رفاه کارکنان حمایت می کنند و به تجربه مثبت بیمار کمک می کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه دکوراسیون داخلی کلینیک چشم پزشکی با طراحی پلان مناسب دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 139

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *