دومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری با عنوان دایره خلاق

دومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

در زمستان سال ۹۳ اولین جشنواره «دایره خلاق» به منظور گردآوری و معرفی توانمندی ها و توسعه ایده های خلاقانه طراحان، هنرمندان و متخصصان ایرانی در حوزه طراحی مبلمان شهری برگزار شد. هدف از آن جشنواره، تشویق و ترغیب طراحان برای طراحی، توسعه و ساخت طرح های نوآورانه و اصیل در حوزه نشیمن شهری و به کارگیری ایده های خلاقانه در فرآیندهای زیباسازی شهر تهران بود.
در این راستا، در بهمن ماه سال جاری، مدیریت نور و مبلمان شهری زیر نظر معاونت فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، دومین رویداد ملی طراحی مبلمان شهری(دایره خلاق) را در سه بخش اصلیِ سمینار، مسابقه و نمایشگاه از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه ، در سطح ملی برگزار می نماید.

این جشنواره به صورت رقابتی و با هدف بهبود کیفیت مبلمان شهری در راستای ارتقای کیفیت فضاهای شهر تهران، افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و مشارکت بیشتر شهروندان در فعالیت های اجتماعی و در حوزه طراحی مبلمان شهری برگزار می شود.
موضوع جشنواره امسال طراحی خلاقانه مجموعه هم خانواده مبلمان شهری برای بافت تاریخی تهران ( با نگاه ویژه به بافت تاریخی منطقه ۱۲) خواهد بود.
در این دوره، ۴۰ اثر به مناسبت چهل سالگی سازمان زیباسازی شهر تهران از سوی هیئت انتخاب آثار به مسابقه وارد می شوند، که علاوه بر چاپ در کتاب سال و دریافت لوح تقدیر، در نمایشگاه جشنواره نیز حاضر خواهند بود. سپس ۱۵ اثر با دریافت کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی به منظور ساخت نمونه اولیه (پروتوتایپ) به مرحله نیمه نهایی خواهند رسید و در نهایت سه جایزه بزرگ بیست میلیون تومانی در کنار تندیس دایره خلاق، به برندگان نهایی تقدیم می شود. این سه جایزه، برای خلاقانه ترین ایده، اجرایی ترین طرح و بهترین طراحی برای خلق رفتار اهدا خواهند شد.
توضیحات بیشتر درباره موضوع، شاخص های داوری، داوران، مراحل و شرایط شرکت در مسابقه و همچنین مراحل برگزاری جشنواره در اطلاعیه های بعدی متعاقبا به اطلاع خواهند رسید.
از تمامی علاقه مندان، دانشجویان، اساتید، حرفه مندان، هنرمندان و دانش آموختگان حوزه های مرتبط دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از تاریخ ۱۰ آذر ۹۴ به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی(ccfestival.zibasazi.ir) مراجعه و در این رویداد ملی شرکت نمایند.

آخرین اطلاع رسانی دبیرخانه مسابقه – ۱۲ آذر:
فرایند ثبت نام و ساخت پروفایل در سایت دومین جشنواره دایره خلاق امکان پذیر است.
اما امکان ارسال آثار، از تاریخ ۱۵ آذر، همزمان با اعلام رسمی اسامی ارکان جشنواره میسر خواهد بود.

دومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

دومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

دومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

دومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

استودیو معماری سفید

تحریریه خط معمار

منبع: Zibasazi – Arel

تعداد بازدید: 1,128

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *