دانلود پروژه روستا: روستای دریکنده

دانلود پروژه روستا: روستای دریکنده

دانلود پروژه روستا: روستای دریکنده –

در این بخش برای همراهان و کاربران گرامی وب سایت خط معمار نمونه ی یک پروژه ی روستای دیگر را آماده ی دانلود نموده ایم. این پروژه روستا مربوط به روستای دریکنده در استان مازندران می باشد . در قالب فایل پاورپوینت ارائه می گردد. در ادامه بخشی از مقدمه این پاورپوینت را مطالعه می نمایید. در انتها نیز می توانید این فایل را بطور رایگان دانلود نمایید.

روستای دریکنده برگرفته از نام  در کنده می باشد که در گذشته  قلعه ای در این روستا  قرار داشته که درب ورود و  خروج  آن از جاکنده شده که به مرور زمان به دریکنده  معروف شده است. به طور دقیق قدمت  این روستا مشخص نیست و از اهالی قدیم و اولیه آثاری به جای نمانده است .

اما به طور کلی این منطقه به صورت جنگل انبوهی بوده که در همان دوران عده ای از سواد کوه به این منطقه مهاجرت و در آنجا ساکن شدند و جنگل را به اراضی قابل کشت تبدیل کردند و به خاطر حاصلخیز بودن زمینهای آن به مرور زمان از دیگر نقاط به این روستا مهاجرت کردند.

بدینسان با توجه به شناسایی و بررسی زمین ساختی و توپوگرافی شهرستان،این روستا نیز ازجهت ژئومورفولوژیکی با شهرستان مقیم خود ارتباط مستقیم دارد و ازنظر زمین ساختی و توپوگرافی همانند شهرستان بابل است از این رو روستای دریکنده نیز از نظر توپوگرافی فاقد ارتفاعات قابل ذکر است وروستا به دلیل شیب ناچیز طبیعی روستا جریان های آبی در آن با سرعتی کاملا آرام در حرکتند. هنگام نزولات جوی شیب موجود و بسیار کم در روستا موجب پس ماندگی و آب گرفتگی معابر میشود. محدوده مورد مطالعه در قسمت جلگه ای و در دشت هموار آبرفتی که شیب ملایم و یکنواخت دارد ، واقع شده است . از لحاظ پستی و بلندی روستا در یک محدوده یکدست وهموار استقرار دارد و هیچ عوارض طبیعی که توپوگرافی شاخص در بستر روستا به چشم نمیخورد.  روستا در ارتفاع ۷_متر از سطح آب های آزاد قرار دارد و جهت شیب عمومی آن از جنوب به شمال می باشد . شیب کام و زمین هموار محدودیت جدی در دفع فاضلاب و آب های سطحی بوجود آورده است . شیب کم طبیعی زمین در خیابان های روستا سبب گردیده تا زمین و جوی آب قادر به حمل و جمع آوری آب نبوده و در نتیجه طی روزهای بارانی زمان تخلیه  آبهای سطی از معابر روستا طولانی و موجب تشکیل مانداب در معابر و بروز مشکل برای تردد اهالی میشود.

 

    دانلود رایگان پروژه روستا: روستای دریکنده

    حجم: ۴۲ مگابایت

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 11,055

۱ دیدگاه

  1. Amini گفت:

    سلام….لینکش خرابه دوست عزیز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *