بهترین طراحی مطب و کلینیک

بهترین طراحی مطب و کلینیک

بهترین طراحی مطب و کلینیک

بهترین طراحی مطب و کلینیک

مطالعات نشان داده که مراجعه به مراکز درمانی، مطب ها و کلینیک ها همیشه با ترس، درد و استرس همراه است. شاید دلیل اصلی این موضوع تجربه های تلخ و دردناکی است که افراد در اولین مراجعات خود به مراکز درمانی داشته اند. بدین ترتیب این استرس و ترس همیشه بر آن ها غالب خواهد بود. علاوه بر این تا حدودی نیز وجود ترس و استرس هنگام مراجعه برای درمان طبیعی است. اما با توجه به گفته محققان و کارشناسان می توان این موضوع را با نوع صحیح طراحی و دکوراسیون داخلی تا حدودی کاهش داد. اگر دقت کرده باشید فضای داخلی مطب ها در گذشته متناسب با کاربری خود طراحی نشده بودند و فضای مورد نظر و مبلمان به کار رفته در آن ها معمولا پاسخگوی نیازهای کاربران را نمی داد. از این رو بیماران و همچنین کارمندان رضایت کافی را از یک مرکز درمانی نداشتند. با توجه به این موضوع دکوراسیون مطب امری ضروری و مهم تلقی شد. این موضوع در سال های اخیر پررنگ تر از گذشته شده و پزشکان به دنبال این هستند تا فضایی متناسب با حیطه ی کاری خود جهت جلب رضایت بیمارانشان و همچنین افزایش و بهبود عملکردشان داشته باشند.

رسیدن به مواردی که ذکر شد به تنهایی و توسط افراد عادی امکان پذیر نیست و این موضوع مهم و اساسی باید بدست متخصصانی انجام شود که نیاز کاربران را شناخته و نسبت تقسیم بندی فضا، رنگ و نوع کاربری دانش و تجربه کافی را داشته باشند. از این رو اگر تصمیم دارید تا مطب یا کلینیک خود را طرحی و یا بازسازی کنید، در ابتدا باید با طراحانی با تجربه و متخصص  امر بهترین طراحی مطب و کلینیک در ارتباط باشید و به عبارتی انجام این امر مهم و اساسی را به آن ها بسپارید. در این میان گروه معماری آوگون آماده پذیرای شما در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک می باشد. این مجموعه با بهره مندی از طراحان و معماران جوان و متخصص در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی و مسلط به جدیدترین متدهای روز، پروژه های شما را طراحی خواهند کرد. شما می توانید برای برقرار ارتباط با کارشناسان این مجموعه و گرفتن مشاوره برای بهترین طراحی و دکوراسیون مطب و کلینیک خود با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

 شماره تماس گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

چرا باید کلینیک خود را طراحی کنید

شاید این سوال برای خیلی از شما ها پیش آید که چرا باید مطب و یا کلینیک خود را طراحی کنید. خب باید بگوییم که دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اولین و مهم ترین موضوعی که الزام این امر را می رساند این است که فضای مطب و یا کلینیک شما نشان دهنده و معرف شخصیت و هویت و میزان اهمیت دادن شما به عنوان پزشک برای خود و بیمارانتان می باشد. به طور معمول اگر بیماران از مراجعه به مطب یا مرکز درمانی احساس رضایت نداشته باشند، از مراجعه مجدد به آن جا ممانعت خواهند کرد. از طرفی نیز معمولا ساختمان ها منطبق با استانداردهای مراکز درمانی سازماندهی نشده اند. از این رو همین موضوع مهم و اسای می تواند عملکرد شما را کاهش دهد. از طرفی نیز بیماران تمایل دارند به مطب یا کلینیکی که مراجعه می کنند دارای تجهیزات به روز و مدرنی باشد. از این رو توصیه بر این است که برای بازدهی بالا از همان ابتدای تصمیم گیری به راه اندازی مطب خود به طراحی و دکوراسیون داخلی آن بیندیشید.

بهترین طراحی مطب و کلینیک با گروه معماری آوگون

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، طراحی و چیدمان مطب و یا کلینیک موضوعی ساده و پیش پا افتاده نیست که شما بسادگی بتوانید آن را انجام دهید. تقسیم بندی و سازماندهی فضا، نوع چیدمان، انتخاب رنگ و نورپردازی آن موضوعی پیچیده است که نیاز دارد تا متخصصان این امر این مسئولیت را به عهده بگیرند. گروه معماری و طراحی داخلی آوگون بالغ بر یک دهه است که به طور حرفه ای در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی و همچنین معماری انواع کاربری ها فعالیت می کنند. انجام خدمات بهترین طراحی و دکوراسیون کلینیک و مطب یکی از تخصص های این مجموعه است و طراحان و متخصصان آوگون با توجه به فضای مورد نظر، نوع تخصص پزشکی، روحیه مراجعه کنندگان و همچنین بودجه کار فرما، فضایی کاربردی و متناسبی را برای شما طراحی خواهند کرد. لازم به ذکر است که برخی از پروژه های شرکت آوگون به دلیل کیفیت معماری فضای طراحی شده، از سوی برخی مسابقات معتبر بین المللی معماری، شایسته تقدیر و توجه شناخته شده اند که می توان به پروژه ی طراحی کلینیک و مطب زیبایی و گوش و حلق و بینی دکتر باستانی نژاد اشاره نمود. این کلینیک پزشکی، در رقابت بین المللی جایزه معماری آسیا که در سال ۲۰۱۸ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، کاندید دریافت جایزه و شایسته تقدیر شناخته شده است. در ادامه ی مطالب جهت بررسی و مشاهده کاربران گرامی، این پروژه را به اشتراک خواهیم گذاشت. جهت مشاوره و طراحی کلینیک خود می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

 شماره تماس گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کارهای گروه معماری آوگون

کاربران همواره تمایل دارند تا قبل از این که همکاری با تیم طراحی را برای انجام امور طراحی و دکوراسیون داخلی و اجرای آن را آغاز نمایند، نمونه کارهایی که توسط آن ها طراحی و اجرا شده را ملاحظه و بررسی نموده و از کیفیت، سبک کار و تعهد طراحان نسبت به کارفرمایانشان اطمینان حاصل نمایند. در ادامه نیز خط معمار بخشی از پروژه هایی که گروه معماری آوگون در زمینه ی طراحی و دکوراسیون مراکز درمانی و کلینک ها انجام داده را آماده ساخته و ارائه خواهد داد.

طراحی کلینیک دکتر باستانی نژاد

طراحی کلینیک دکتر رحمانی

طراحی کلینیک دکتر کریمی

طراحی کلینیک به سیما

نمونه کارهایی که گروه معماری آوگون در زمینه ی طراحی کلینیک ها و مطب ها به انجام رسانیده، بالغ بر تعداد معرفی شده در فوق می باشد و شرح آن ها در این مقاله نمی گنجد، بدین ترتیب به در اینجا به معرفی برخی از جدید ترین این پروژه ها بسنده می کنیم.  با توجه به این که کاربران تمایل به دیدن سایر پروژه ها دارند، در ادامه لینک نمونه کارهای آوگون را قرار داده ایم. در صورت تمایل می توانید سایر پروژه های درمانی و کاربری های مختلف را از طریق وبسایت آوگون مطالعه و بررسی نمایید.

Avgoon.org

روند کار با مجموعه طراحی داخلی آوگون چگونه است؟

پیش از این که بخواهید همکاری خود را با گروه معماری آوگون آغاز کنید، روند براقراری ارتباط و نحوه پیشرفت پروژه را به طور خلاصه شرح خواهیم داد. بدین ترتیب شما با آمادگی و آگاهی بییش تری اقدام به آغاز پروژه ی خود خواهید داشت و مهم تر از همه این که روند کار شما به سرعت پیش خواهد رفت.

_ تماس تلفنی و شرح خلاصه ای از پروژه و مطرح کردن شرایط فعلی و خواسته های خود از پروژه

_ برقراری جلسه ی حضوری، بازدید از محل پروژه و عقد قرارداد اولیه

_ آغاز طراحی اولیه تا تایید نهایی طراح توسط کارفرما و برگزاری جلسات متعدد

_ آغاز بازسازی و اجرای پروژه

چه سبک هایی برای طراحی مطب مناسبند

همانطور که می دانید در دنیای امروزی سبک های دکورسیون مختلفی وجود دارد. سبک هایی مانند کلاسیک، معاصر، مدرن مینیمال و صنعتی. اما با توجه به روحیه ی فضاهای درمانی و الویت با روشن بودن و تمیز بودن فضا، کاربردی ترین سبک ها برای آن ها مدرن و مینیمال می باشد و در برخی از موارد برای کلینیک هایی مانند زیبایی سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال در ادامه جهت آشنایی بیش تر شما با این سبک ها به طور خلاصه در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.

سبک مدرن

اصطلاحی گسترده برای طراحی است که معمولاً به فضای داخلی با خطوط تمیز و واضح، یک پالت رنگی ساده و استفاده از موادی که می تواند شامل فلز، شیشه و فولاد باشد اشاره دارد. طراحی مدرن در هر عنصر، از جمله مبلمان، حس سادگی را به همراه دارد. کلمه ای که معمولاً برای توصیف سبک مدرن استفاده می شود، شفاف و واضح است و درهم و برهمی یا لوازم ارتباط زیادی با سبک مدرن وجود ندارد.

طراحی های داخلی با سبک مدرن همچنین شامل عناصر و موادی هستند که حسی از گرمی و راحتی را برای کاربران ایجاد می کنند. یکی از بارزترین خصوصیات این سبک دکوراسیون، تمایل طراحان به استفاده از پالت های تک رنگ است. سیاه و سفید معمولاً به عنوان رنگ های اصلی است که اغلب در ترکیب با رنگ های اصلی دیگر مانند آبی ، زرد و قرمز به کار می رود.

به طور کلی ویژگی های کلیدی سبک مدرن طراحی داخلی عبارتند از:

_ عدم وجود تزئینات اضافی

_ عدم تقارن آگاهانه در عین داشتن تعادل بصری

_ عدم بهم ریختگی یا هرج و مرج

_ کاربرد مواد خنثی با رنگ های اصلی و تضادهای رنگی پررنگ

_ کاربرد فرش های بومی با طرح هندسی یا ساده

_ کاربرد مبلمان ساده و راحت ساخته شده از مواد و متریال مانند فلز، کروم یا شیشه و با سطوح صیقلی، صاف و براق

_ استفاده از عناصر هنری به جای لوازم تزئینی صنعتی

_ طراحی فضایی با پلان باز

سبک مینیمال

همانطور که از نام آن پیداست، طراحان داخلی مینیمال واقعاً ساده و کم حرف هستند. آنها بر اساس اصلی “کمتر بیشتر است” طرح ارائه می دهند. بنابراین آنها بهترین و ساده ترین طراحی های مدرن را الگو گرفته و تا حدامکان طرح ها را ساده می کنند. سبک مینیمال جزو سبک هایی است که خطوط مستقیم و مبلمان تا حد امکان ساده ای در آن ها به کار می رود. طراحان مینیمال همچنین پالت های رنگی خنثی را انتخاب می کنند که حس گرما را به مخاطبانش منتقل می سازد.

اعتقاد بر این است که روند طراحی داخلی مینیمالیستی زمانی در قرن بیستم آغاز شده و در ابتدا تحت تأثیر طرح های فوق العاده ساده و ظریف ژاپنی قرار گرفته است. طراحی های آنها واقعاً ساده انگارانه است و چیزی کمتر از اثر هنری نیست.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک با گذشت زمان طولانی از رواج آن همچنان در میان بخی از افراد طرفداران خود را دارد. این سبک در از اول قرن ۱۷ در اروپا رایج شد و به عنوان یک سبک سلطنتی شناخته شده است. به سبب هزینه های بالای طراحی آن، امروزه مورد توجه عموم قرار نمی گیرد. موارد زیر برخی از عناصر اصلی طراحی سبک ویکتوریایی را مشخص می کند:

_ طرح های نامتقارن

_ رنگ های زنده و غنی

_ عناصر تزئینی

_ سطوح دیواری بافت دار با الگوهای پیچیده از کاغذ دیواری های و همچنین استفاده از پارچه های مجلل ابریشمی و مخملی

_ مبلمان پیچیده و عظیم چوبی

طراحی داخلی مطب و کلینیک شامل چند بخش می باشد؟

مطب ها و کلینیک ها شامل بخش های مختلفی می باشند. این بخش ها با توجه به نوع تخصص متفاوت می باشد، اما به طور عمده تمامی کلینیک ها و مطب ها شامل بخش های زیر می باشد:

_ سالن پذیرش و انتظار: این بخش اولین بخشی از یک مطب و کلینیک است که مراجعه کنندگان به محض ورود با آن روبرو خواهند شد. از این رو می توان گفت که نوع طراحی و چیدمان این بخش بیش ترین تأثیر را بر روحیه افراد خواهد داشت و بر جذب بیماران نقشی اصلی و اساسی دارد. طراحان در طراحی این بخش حساسیت بالایی به خرج می دهند و سعی می کنند تا مبلمان به کار رفته در این بخش تا حد امکان راحت باشد. زیرا مراجعه به اتاق پزشک و معاینات پزشکی زمان بر بوده و ممکن است بیماران مدت زمان زیادی را برای این که نوبتشان شود در انتظار باشند. در چنین شرایطی اگر مبلمان راحت نباشد و یا این که طراحی متناسب نباشد، این مدت زمان انتظار برایشان طاقت فرسا باشد.

_ اتاق پزشک: به طور معمول انجام معاینات در این بخش انجام می پذیرد. به جرات می توان گفت این بخشی از یک مطب و یا کلینیک است که بیماران بیش ترین میزان استرس را تجربه خواهند کرد. از این رو توصیه کارشناسان و طراحان داخلی بر این است که این فضا به گونه ای طراحی شود تا میزان استرس آن ها را حد امکان به حداقل برساند و بیماران با آرامش خاطر در مقابل پزشک قرار گرفته و مراحل معاینه و روند درمان خود را طی نمایند. یکی دیگر از نکاتی که در این طراحی این بخش باید لحاظ شود ایجاد حریم خصوصی برای کاربران است.

_ آبدارخانه: فضای آبدارخانه از ملزومات یک کلینیک و یا مطب می باشد. این بخش نیز به پیروی از سایر بخش ها طراحی می شود. در این بخش کارمندان نیز به استراحت و سرو غذا می پردازند. یکی از مهم ترین موضوعات در طراحی این بخش ایجاد حریم خصوصی برای کاربران می باشد.

رنگ و نور در طراحی داخلی کلینیک و مطب

علاوه بر سازماندهی فضایی و نوع چیدمان، یکی از اصلی ترین و مهم ترین مسائلی که می تواند زیبایی و عملکرد یک مطب یا کلینیک را تحت تأثیر خود قرار دهد، رنگ و نور می باشد. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که می تواند کیفیت یک طرح را بهبود بخشیده و یا برعکس آن را مخدوش سازد و فضای یک کلینیک و یا مطب را به محیط وحشت آور تبدیل سازد.

هزینه های طراحی داخلی کلینیک و مطب چقدر است

هزینه های مرتبط با بهترین طراحی کلینیک و مطب موضوعی مهم و اساسی می باشد که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول ساخته است. لازم است که بدانید هزینه های مرتبط با طراحی و بازسازی کلینیک و مطب با توجه به نوسان قیمت ها متغیر بوده و تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می گیرد. مهم ترین موضوع در ارتباط هزینه ها مدیریت خرید و جلوگیری از هزینه های اضافی می باشد. بهترین کار این است که اجرای آن را به دست کاردان بسپارید. طراحان و معماران با بهره گیری از تجربه ی خود همیشه سعی بر این دارند تا هزینه های اجرا را به حداقل برسانند و در عین حال کیفیت مطلوب و مورد رضایت شما را داشته باشند. حال از خود سوال می کنید که چگونه آن ها در هزینه های شما صرفه جویی خواهند کرد. در ابتدا می توان گفت با توجه به تخصص و تجربه ای که طراحان دارند، میزان خطا به حداقل رسیده و از انجام دوباره کاری ها جلوگیری می کنند. بعد از این با توجه به ارتباط آن ها با تولید کننده و تشخیص کیفیت متریال مصرفی، با کیفیت ترین ها را با قیمتی مطلوب و مقرون به صرفه به طور مستقیم از تولیدکننده ها خریداری می نمایند. مهم تر از همه این که معماران و طراحان در هنگام طراحی و اجرای کلینیک و مطب شما، بودجه شما را در نظر گرفته و متناسب با بودجه شما سعی می کنند تا نتیجه نهایی کیفیت مورد نظر شما را داشته باشد. شما می توانید جهت برآورد هزینه های بهترین طراحی مطب و کلینیک خود با کارشناسان مجموعه طراحی داخلی آوگون تماس بگیرید:

 شماره تماس گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه خط معمار جهت ایده گرفتن نمونه هایی از بهترین طراحی مطب و کلینیک را برای کاربران گرامی اش آماده ساخته و ارائه خواهد داد. شما را به دیدن این تصاویر دعوت می نماییم.

در این بخشی که گذشت، خط معمار سعی بر این داشت تا شما کاربران گرامی را با نکات اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک آشنا سازد.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 281

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *