بهترین سنگ نمای ساختمان ، معرفی مجموعه ای از نمای سنگی

بهترین سنگ نمای ساختمان

انواع سنگ نما ساختمان

اگر به ساختمان های اطراف خود دقت کرده باشید خواهید دید که هر یک از آن ها در طرح های مختلف طراحی و با متریال های متفاوتی اجرا شده اند. نماهایی که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود بوده و هریک به نوعی در زیبایی شهر سهمی را به خد اختصاص داده است. تنوع در طرح و انتخاب متریال بستگی به عوامل مختلفی دارد. عواملی مانند سلیقه ی شما به عنوان کارفرما، منطقه ای که ساختمان شما در آن قرار گرفته، بودجه، نوع کاربری ساختمان، سبک طراحی و همچنین اقلیم منطقه ای که ساکن آن هستید در این تنوع سهم به سزایی دارند. یکی از انواع مصالح و متریال کاربردی نما ساختمان که از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفته، سنگ می باشد. ویژگی هایی مانند استقامت بالا و زیبایی و جلایی که به ساختمان ها می بخشند باعث شده تا از دیرباز توجه معماران و عموم افراد را به خود جلب کند. سنگ ها در انواع مختلف و ابعاد متفاوتی تولید می شوند. اگر به بازار مراجعه کنید، طیف وسیعی از سنگ ها را در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده خواهید کرد  که هر کدام ویژگی ها و زیبایی خاص خود را دارند. سنگ هایی مانند مرمر، گرانیت، تراورتن و غیره کاربردی ترین سنگ هایی هستند که در معماری مدرن و کلاسیک در اجرای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از انواع سنگ نما دارای قیمت و دستمزد اجرای متفاوتی می باشند. برای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان شما می بایستی در درجه اول ویژگی ها و خصوصیات آن ها را شناخته، هزینه های خرید و اجرای آن را برآورد سازید. علاوه بر این سازگاری آن با محیط را بررسی نموده و سپس متناسب با عوامل ذکر شده گزینه ی مناسب را انتخاب نمایید. بررسی تمامی این عوامل شاید در ظاهر  موضوعی ساده به نظر آید. اما در واقع چنین نیست، زیرا کوچکترین نکته باعث می شود تا شما با مشکلات جدی در اجرا و همچنین زمان روبرو شوید. پس بهتر است این کار را به کاردان بسپارید و پیش از انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان با یک مجموعه ی متخصص در طراحی و اجرای نمای ساختمان در ارتباط باشید. زیرا معماران ویژگی های مختلف متریال، شرایط اقلیمی، هزینه ها و سایر نکات ریز و درشتی که ما معمولا از آن ها آگاهی نداریم را در انتخاب متریال و اجرا در نظر می گیرند. بدین ترتیب احتمال وقوع خطا را به حداقل می رسانند. ما به شما گروه معماری آوگون را معرفی می کنیم. گروه معماری آوگون به شما این اطمینان را می دهدتا نمای ایده آل ساختمان شما را طراحی نماید. این مجموعه با داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه ی اجرا نما ساختمان می تواند پروژه ی شما را با کیفیت مطلوب اجرا سازد. شما می توانید برای مشاوره جهت انتخاب بهترین سنگ نما ساختمان با مشاوران و کارشناسان گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

حال در ادامه خط معمار به معرفی انواع سنگ ها می پردازد تا با آن ها آشنا شده و بهترین سنگ نما ساختمان را برای پروژه ی خود انتخاب نمایید:

سنگ نمای گرانیت:

بهترین سنگ نمای ساختمان

نمونه سنگ گرانیت

گرانیت یک سنگ طبیعی با ظاهری زیبا است که اغلب به عنوان متریال نما ساختمان و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع گرانیت یک سنگ آذرین است که در پوسته زمین یا در بالای زمین یافت می شود. گرانیت از ذراتی چون کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است. سنگ گرانیت در طیف وسیعی از رنگ و طرح در بازار موجود می باشد. از لحاظ دوام، سنگ گرانیت دارای استقامت بالایی می باشد و نیاز به مراقبت خاصی هم ندارد. و برای مدت زمان طولانی زیبایی و ظاهر خود را حفظ می کند. این سنگ در برابر حرارت مقاوم می باشد.

سنگ گرانیت استقامت و حجم بالایی می باشد. تراکم بالای موجود در سنگ گرانیت باعث شده تا آب کمتری را جذب خود کرده و استقامت آن بالا رود. همانطور که می دانید سنگ گرانیت جزو سنگ های گران قیمت محسوب می شود، یکی از دلایل اصلی آن هزینه بالای استخراج آن از معدن، برش و صیقل دادن آن می باشد.

این متریال از سال های گذشته به تزئین و جلوه دادن نمای ساختمان ها با کاربری های مختلف، بناهای تاریخی و همچنین در فضاهای داخلی ساختمان ها پرداخته است. اگر می خواهید نمای ساختمان گران قیمت و مجللی داشته باشید، انواع سنگ های گرانیت می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

سنگ نمای مرمریت

بهترین سنگ نمای ساختمان

نمونه سنگ مرمریت

از دیگر سنگ های طبیعی می توان به سنگ مرمریت اشاره کرد که همچون سنگ گرانیت به تزئین پروژه های معماری و طراحی داخلی پرداخته است. سنگ های مرمر به طور طبیعی وجود دارند که نتیجه دگردیسی سنگ آهک است. با وجود زیبایی و ظرافت این سنگ، به دلیل عدم مقاومت لازم در برابر تغییرات آب و هوایی و شکننده بودن، بر خلاف سنگ گرانیت برای نمای ساختمان مناسب نمی باشد و بیش تر برای فضاهای داخلی کاربردی و مناسب می باشد.

سنگ نمای تراورتن

بهترین سنگ نمای ساختمان

نمونه سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یکی از پرکاربردترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی امروزه است. تراورتن در ساخت وسایل مانند میزهای کانتر گرفته تا پوشش دیوارهای حیاط و نمای بیرونی ساختمان و مسیرهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن معمولاً در ایتالیا و ترکیه استخراج می شود و به عنوان متریالی وارداتی محبوب برای پروژه های ساختمانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن به طو معمول به رنگ سفید یافت می شو اما در بازار رنگ های قهوه‌ای، کرم و یا زنگ‌زده نیز موجود می‌باشد. این نوع سنگ به لحاظ هزینه ای دارای قیمت مطلوب می باشد و از این رو در اجرا نما ساختمان ها بیش از سایر متریال مورد استقبال قرار می گیرد.

سنگ هایی که در بالا به شما کاربران گرامی معرفی کردیم، نمونه ای از بهترین نوع سنگ نمای ساختمان بودند که در چند دهه ی اخیر کاربرد فراوانی داشتند. علاوه بر این موارد، سایر سنگ ها نیز در طراحی نما ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که در بخش های آتی بدان خواهیم پرداخت.

خط معمار در ادامه شما مجموعه ای نما ساختمان مدرن سنگی که در چند سال اخیر در بخش های مختلف ایران اجرا شده اند را جمع آوری کرده و به اشتراک خواهد گذاشت. شما می توانید بهترین نوع سنگ نما را در پروژه های اجرا شده که برخی از آن ها در ترکیب با سایر متریال می باشند را از نزدیک مشاهده نمایید. اکنون شما را به دیدن این مجموعه تصاویر دعوت می نماییم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 551

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *