بازسازی و طراحی مطب دندانپزشکی و دفتر کار معماری

طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

بازسازی و طراحی مطب دندانپزشکی و دفتر کار معماری

معماری : استودیو طراحی معماری ژیوار

معمار مسئول: فروغ رضوی

موقعیت: ایران، اصفهان

سال: ۱۳۹۶

اجرا: فروغ رضوی، محمد رضوی

متراژ: ۱۰۰ مترمربع

از زبان معمار: این پروژه تلفیق دو کاربری متفاوت برای دو خواهر یک خواهر دندانپزشک و دیگری معمار می باشد.

مساحت فضا ۱۰۰ متر مربع می باشد و در ابتدا شامل فضاهای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سه اتاق و دو سالن کوچک بود. همچنین قدمت ساختمان حدودا ۱۸ ساله بود. بازسازی فضا به این صورت شکل گرفت که مطب و سیستمهای مربوط به آن در جوار آشپزخانه و زاویه دید رو به خیابان (شامل یک اتاق مجزا برای مطب) و آتلیه ی معماری در جبهه ی دیگر و دید مناسب به خیابان ( شامل یک اتاق مجزا برای مدیریت آتلیه و یک سالن برای آتلیه)

فضای واسطی برای هر دو کاربری در نظر گرفته شده که به عنوان پذیرش و در واقع فضای چند منظوره می باشد. در طی روند طراحی تصمیم بر آن شد که یکی از دیوارها تخریب گردد تا فضای پذیرش گشایش پیدا نماید. در ادامه یکی از فضاها که در ابتدا از نظر بصری و طراحی بسیار ناپسند بود با طراحی مناسب به نقطه ی مثبت کار تبدیل شد.

هدف اصلی در طراحی این پروژه ایجاد محیط ساده و آرام و استفاده از رنگهای سفید و خاکستری به عنوان رنگهای خنثی و رنگ زرد به عنوان رنگ روحیه بخش و زنده به فضا بود که برای مراجعین این دو فضای کار متفاوت جدابیت و ارامش را به همراه داشته باشد و تا حد امکان از هزینه های اضافه جلوگیری شد تا فضای نسبتا ماندگاری ایجاد گردد.

طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی دفتر کار معماری،طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

 

تحریریه خط معمار

منبع: فروغ رضوی

تعداد بازدید: 3,224

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *