بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

این پروژه که برای یک زوج و سه فرزندشان بازسازی شده است، نشان دهنده قدردانی ساکنان از هنر و تعامل اجتماعی است. با احترام به معماری موجود و عناصر اصلی ساختمان، ساخته شده در دهه ۷۰، پروژه بخش اعظم بخش بندی اولیه فضاها را حذف کرده، فضایی را برای عبور نور طبیعی باز کرده و همچنین از توری های تهویه مجدد برای ساختن یک ساختمان جدید استفاده کرده است. در ادامه به بررسی ویژگی های این پروژه خواهیم پرداخت.

متریال در بازسازی فضای داخلی جدید

سیستم تهویه مطبوع کانالی موجود و تخته های چوبی بازسازی شدند، تیرها و لوله ها در معرض دید قرار گرفتند و سنگ مرمر تراورتن مجدداً برای ایجاد جلوه ترازو منبسط شده بر روی زمین مورد استفاده قرار گرفت. در آشپزخانه، جزیره فولاد ضد زنگ با یک مکمل سنگی حفظ شد. پنجره ها در سراسر آپارتمان سخاوتمندانه هستند و منظره سبز پارک بوئنوس آیرس را به زندگی روزمره می آورند.

در یک انتهای اتاق نشیمن، آسیاب طراحی شده توسط تیم طراحی Superlimão یکی از خواسته های اصلی مشتریان را مشخص می کند: دفتری که ساکن در آن کار می کند، جلساتی برگزار می کند و کتاب هایی از مجموعه خود می خواند. درهای کشویی، با بسته شدن شیشه‌ ای آجدار، اجازه می‌ دهند فضا منزوی یا در اتاق نشیمن ادغام شود. در طرف مقابل، پشت در استتار شده، سینمای خانگی محبوب خانواده قرار دارد. مانند سراسر آپارتمان، فناوری پیشرفته در اینجا ظاهر می شود: اتوماسیون، سیستم صوتی یکپارچه، و مرکز پردازش داده. در این محیط است که انبار شراب و بار تحت کنترل آب و هوا نیز قرار دارد.

بخش های خصوصی و متریال های مورد استفاده در آن ها

منطقه خصوصی شامل یک سوئیت برای زوجین و سه اتاق خواب برای کودکان است که همگی برای نشان دادن شخصیت ساکنین طراحی شده اند. در سوئیت زوج، مواد طبیعی مانند چوب و کاه با یک پالت سبک ترکیب می‌ شوند تا فضایی از استراحت و آرامش ایجاد کنند و بافت‌ های آجر و بتن اکسپوز را برجسته کنند. از سوی دیگر، اتاق‌ های نوجوانان دارای سبک چشم‌ گیرتری هستند، مانند صفحه‌ های فرفورژه و مبلمان با رنگ تیره برای یکی از دختران، در اوج نوجوانی، و سوئیت با رنگ ژاپنی مینیمالیستی که دارای تخت تاتامی و کف پوشیده از کاه برنج. علاوه بر این، حمام با درب کشویی طراحی شده بود و روی زمین با سنگریزه های مشبک سنگ طبیعی پوشیده شده بود.

ایجاد فضایی هنری در طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

مجموعه هنری یکی از افتخارات بزرگ ساکنان است. این مجموعه از آثار کلاسیک آلفردو ولپی گرفته تا آثار هنرمند بومی Jaider Esbell در تمام فضاها توزیع شده است. به این ترتیب راهروی منتهی به اتاق خواب ها با آجرهای نمایان و یک نیمکت بتنی از ابتدا تا انتها، حال و هوای یک گالری هنری را به خود گرفت. یکی از نکات برجسته این منطقه کشف در هنگام لایه برداری دیوار بوده است: کمربند بتنی منحنی که اشکال پلکان داخلی ساختمان را آشکار می کند. پالت رنگ در رنگ های روشن برای دیوارها غالب است. رنگ‌ های تند در نقاط خاصی مانند سنگ‌ های سالن اصلی و کاشی‌ های کف اتاق پودر که بر روی سقف منعکس می‌شوند، ظاهر شده اند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 184

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *