بازسازی و توسعه ساختمان تجاری با استفاده از آجر قرمز / استودیو طراحی مونو

بازسازی و توسعه ساختمان تجاری با استفاده از آجر قرمز

بازسازی و توسعه ساختمان تجاری با استفاده از آجر قرمز

بازسازی و توسعه ساختمان تجاری با استفاده از آجر قرمز در منطقه تجاری که نماینده سئول می باشد، واقع شده است. محوطه اطراف، شکلی از همزیستی امکانات مسکونی و تجاری است. قبل از طراحی، به جنبه های مختلفی از جمله امکان ساخت سایت، پایداری ساخت و ساز و مسائل زیست محیطی زباله های ساختمانی فکر شده است. در ادامه به بررسی این پروژه و تغییرات آن پس  از بازسازی می پردازیم.

پیشینه پروژه

ساختمان موجود شهری بوده که در سال ۱۳۷۵ تکمیل شده و دارای یک طبقه زیرزمین و سه طبقه همکف است. با مساحت کل ۴۲۰ متر مربع، ۹ خانوار در آنجا زندگی می کردند. این ساختمان یک خانه شهری معمولی با مصالح بیرونی آجر قرمز و پنجره های سبز بوده است. تیم طراحی قصد داشته این ساختمان را به مکانی تبدیل کند که بتوان از طریق بازسازی و توسعه و نه ساخت و ساز جدید، از آن برای استفاده عمومی استفاده کرد. برای این منظور، ساختمان از یک خانه شهری به یک تسهیلات تجاری تبدیل شده و توسعه آن به مساحت ۶۶ متر مربع در نظر گرفته شده است. B1 و ۱F برای فضاهای F&B و ۲F تا ۴F برای فضاهای اداری طراحی شده بودند. B1 و ۱F دیوار بیرونی سمت راست را تخریب کردند و آن را به یک فضای فرو رفته برای افزایش دسترسی تبدیل کردند.

حفظ آجر قرمز و تغییرات لازم در بازسازی

دلیل پیکربندی فرورفتگی در این منطقه، به حداکثر رساندن مزایای معماری گوشه‌ ای است که دسترسی به آن را از طریق پله‌ های بیرونی از خیابان آسان می‌ کند. آجر قرمز حفظ شد و این جهتی بود برای به حداقل رساندن ضایعات ساختمانی. ارتفاع پنجره ها برای نور بیشتر افزایش یافته است. طبقه بالا گسترش یافت و شکل بیرونی از طریق ستون های فضای بیرون تکمیل شد تا یک ارتفاع جامد با احساس حجم کامل شود. فضای داخلی با برداشتن دیوار پس از آرماتوربندی سازه ای برای استفاده به عنوان فضای تجاری و اداری به فضایی با حس انبساط تبدیل شد. ۴F توسعه یافته برای استفاده به عنوان فضایی طراحی شده است که در آن استراحت و بازی جدا از محل کار انجام می شود. طراحان با متریال و نورهایی متفاوت با فضای اداری فضایی دنج ایجاد کرده اند. این پروژه این امکان را به آن ها داده است که به ارزش‌ های جدید و پایداری در محدوده نوسازی معماری دست یابند. آن ها امیدوار بوده اند که این مکان فضایی باشد که در آن ارزش های گوناگونی فراتر از محدودیت های معماری قدیمی ایجاد شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاوی از پروژه بازسازی و توسعه ساختمان تجاری با استفاده از آجر قرمز دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 151

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *