بازسازی دفتر اداری ساده

بازسازی دفتر اداری ساده

بازسازی دفتر اداری ساده

بازسازی دفتر اداری ساده این شرکت کوچک و متوسط که به فروش محصولات کشاورزی اختصاص دارد، نشان دهنده تغییر قابل توجهی در محیط کاری آن است. نیاز به، به روز رسانی امکانات به عنوان پاسخی به تقاضاهای در حال تحول دنیای کاری در حال تغییر و جاه طلبی برای همسو کردن تصویر شرکت با استراتژی رشد آن سبب این بروزرسانی است. در این مقاله به بررسی شرح بازسازی این دفتر اداری پرداخته می شود.

بهینه سازی فضای اداری

ساختمان موجود دارای چیدمان ناکارآمد و نمای کلی منسوخ بود. یک راهرو مرکزی تاریک به عنوان دسترسی به یک سری از دفاتر با اندازه های مختلف عمل می کرد و فضایی پراکنده و تصوری از یک سازمان غیر شفاف ایجاد می کرد. عدم ارتباط بین اتاق های متعدد مانع همکاری، ارتباط بین کارمندان و استقبال از بازدیدکنندگان شده است.

تمرکز اصلی این پروژه بهینه سازی فضای موجود، به حداکثر رساندن تعداد ایستگاه های کاری کاربردی و اطمینان از روشنایی و تهویه مناسب طبیعی برای همه آنها بود. در نتیجه، همه ایستگاه‌ های کاری به طبقه اصلی منتقل شدند و یک طرح نیمه باز را اتخاذ کردند که تعامل بین کارمندان را تشویق می‌ کند. برای ارتقای کیفیت محیط در طبقه پایین، یک دهانه در کف ایجاد شده و یک حیاط داخلی محوطه سازی شده کوچک ایجاد کرده است که به عنوان یک ریه و منبع نور برای اتاق های ملاقات بزرگ واقع در این طبقه عمل می کند.

هویت سازی و انتخاب مواد

انتخاب مواد و پالت رنگ مورد استفاده در طراحی مستقیماً با هویت برند هماهنگ است. طراح اینگونه انتخاب کرده است که از امکانات ارائه شده توسط مواد صادقانه و بادوام مانند چوب و سرامیک استفاده شود. رنگ‌ های انتخابی نشان‌ دهنده برند شرکت است و سلسله مراتب فضایی و سازمانی به دنبال ایجاد فضایی خوش‌آمد و آشنا برای کارگران و بازدیدکنندگان است که بازتاب برخی از ارزش‌های اصلی شرکت است. این تمرکز بر تجربه فضایی به تقویت هویت شرکت و ایجاد یک محیط کاری سالم، دلپذیر و منسجم کمک می کند.

به طور خلاصه، پروژه بازسازی دفتر این SME که به طور سنتی از دنیای طراحی فاصله دارد، با موفقیت یک فضای قدیمی را به محیطی جذاب و کاربردی تبدیل کرده است. چیدمان جدید، باز بودن و شفافیت فضا، همراه با توجه به جزئیات طراحی، نشان دهنده تعهد شرکت به رشد، کارایی و انسجام تیم است. این پروژه نه تنها عملکرد دفاتر را بهبود می بخشد بلکه به تقویت هویت برند و ایجاد یک محیط کاری سالم و سازنده کمک می کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه بازسازی دفتر اداری ساده دعوت می نماید.

پلان ها، دیگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 140

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *