ایده هایی برای خانه های کوچک

ایده هایی برای خانه های کوچک

ایده هایی برای خانه های کوچک

معماری: استودیو Luo Xiuda

موقعیت: چین، پکن

مساحت: ۴۳ متر مربع

سال: ۲۰۱۸

در بخش های گذشته  را در ایده هایی برای خانه های کوچک را به اشتراک گذاشتیم و نمونه های مختلفی از طراحی داخلی منزل با متراژ کوچک با سبک های مختلف را شرح دادیم. در این بخش نیز قصد داریم تا به شرح نمونه ای دیگر از دکوراسیون منزل را برای شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

پیش از بازسازی

این پروژه پیش از بازسازی یک مجموعه عمومی از یک اتاق خواب همراه با یک سالن نشیمن بود. مساحت این آپارتمان مسکونی ۴۳ متر مربع می باشد. فضای داخلی در طی بازسازی توسط سه دیوار پارتیشن به یک اتاق، سالن نشیمن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی تقسیم شده است. فضای تاریک و باریک موجود در سرویس بهداشتی جزو مشکلات اصلی و جدی در این پروژه محسوب می شد. وضعیت مرطوب در فضای دوش در تمامی کف حمام گسترش یافت.

بعد از بازسازی

تمامی دیوار های پارتیشن حذف شدند. حمام در یک باکس قرار داده شد، یک قفسه کتابخانه شفاف نصب شد و همچنین پلتفرم های کاربردی و یکپارچه نصب شد. تمامی این موارد فرم جدید این خانه را تشکیل دادند.

ورودی

ورودی آپارتمان یک مجموعه باز می باشد که کفش ها مورد استفاده روزانه، لباس ها، و کیف های مورد استفاده روزانه را می توان در این فضا قرار دادو بنابراین صاحب خانه می تواند به راحتی قبل از رفتن به بیرون از خانه در این بخش به این وسایل به راحتی دسترسی داشته باشند.  ضلع دیگر راهرو رو به سالن نشیمن هدایت می کند.

سالن نشیمن

پس از حذف مبلمان اضافی ، طراحان سالن نشیمن را در همان جای قبلی قرار دادند. پرده موجود در کنار میز توالت می تواند فضای خواب را در شب از این بخش جدا سازد. محور مرکزی سقف سفید رنگ از سالن نشیمن شروع می شود و تا اتاق خواب ادامه دارد. پس از حذف سطوح پیشین دیوار، بافت بتنی ساختار باقی می ماند که یک تضاد و کنتراست قابل توجهی را با سقف سفید ایجاد می کند. در این زاویه، رابطه فضایی بین اتاق نشیمن، اتاق خواب، تختخواب و حمام دیده می شود. حمام و سرویس بهداشتی در قالب یک باکس در فضای داخلی نصب شده است. حفره های گرد مشکی رنگ بر روی پلتفرم منجر به حرکت باد به فضای داخلی با توجه به دستگاه گرم کنی که در داخل نصب شده است می شود.

سالن غذاخوری

در فضای میان سالن نشیمن و آشپزخانه یک کانتر با فرم L و از جنس سنگ مرمر قرار داده شده است. در این میان سعی شده است که این کانتر رورد نور آفتاب به فضای داخلی را مسدود نکند. این بخش به عنوان فضای غذاخوری در نظر گرفته شده است. همچنین افراد در این فضا می توانند از منظره سرسبز بیرون نیز در هنگام غذاخوردن بهره ببرند.

آشپزخانه

فضای آشپزخانه به دو بخش تقسیم شده است. طراحی کف تا پنجره به گونه ای است که نور خورشید بتواند از آن عبور کرده و به فضای داخلی بتابد.

اتاق خواب

پلت فرم موجود امکانات مختلفی را فراهم می آورد که می توان آن ها را تنظیم و جایگزین انواع مختلفی از اقلام کرد. درونی ترین فضا در کل این محیط، بخش استراحت می باشد. یک پلت فرم شامل اتاق نشیمن و اتاق خواب است که دارای چندین ویژگی مانند ذخیره سازی و آرامش است. مرز فضا در این بخش هم واضح و هم مبهم می باشد. به طور همزمان،  برای حفظ فضا کمد چوبی قرار داده شده است.

سرویس بهداشتی

قرار دادن سه درب شیشه ای باعث می شود نور طبیعی به داخل بتابد و بدین ترتیب مشکل اصلی در بخش که کمبود نور بود را برطرف می سازد و علاوه بر این وضعیت تهویه را بهبود می بخشد. در طرف دیگر حمام ماشین لباس شویی نیز قرار داده شده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک ایده هایی برای خانه های کوچک

پلان ها، دیاگرام سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 892

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *