ایده طراحی ویلای مینیمال ، پروژه ای از دفتر معماری Fransilvestre

ایده طراحی ویلا

ایده طراحی ویلای مینیمال ، پروژه ای از دفتر معماری Fransilvestre

دفتر معماری Fransilvestre مجموعه ای از معماران معاصر و حرفه ای می باشد که در سال های اخیر نمونه های فوق العاده ای را در زمینه های مختلف معماری و طراحی داخلی ویلا و اداری از خود به جای گذاشته است. یکی از شاخصه ها و ویژگی های اصلی کارهای این دفتر معماری استفاده از سبک مینیمال می باشد. Fran silvestre که سرپرست این مجموعه می باشد، با به کار گیری از سبک مینیمال سعی کرده تا آثاری متفاوت و در عین خال منحصر به فردی را ایجاد کند. در بخش های گذشته خط معمار نمونه های زیادی از این دفتر معماری را برای شما به اشتراک گذاشته است. در این بخش نیز قصد دارد تا به شرح یکی از پروژه های اخیر این دفتر بپردازد. اما پیش از پرداختن به پروژه قصد داریم تا اندکی راجع به معماری مینیمال بپردازیم.

مینیمالیسم:

مینیمالیسم با گذشت سال ها همچنان به عنوان یک فلسفه ی طراحی و شیوه زندگی در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. معماری مینیمالیستی در جهت دستیابی به طراحی برتر  از طریق سادگی می باشد. سادگی که از طریق سادگی در فرم، فضا، مادی بودن، جزئیات و رنگ بدست می آید. طراحی مینیمالیستی همچنین به بیان محدودیت و ویرایش فضا را نشان می دهد تا افراد به وضوح در مکان دست یابند. ویژگی های طراحی خانه مینیمالیستی مدرن عبارتند از:

سادگی در فرم و عملکرد

بسیاری از خانه های مینیمالیستی دارای یک طرح ساده ، ساده و کارآمد با حجم انباشته از فضاها هستند. این وضوح در برنامه را ایجاد می کند ، جایی که فضاها قابل پیش بینی و بدون عارضه هستند. فرم های ساده، فضاهایی با پلان باز، حداقل دیواره های داخلی، و تأکید بر نماها و نور روز در فضای داخلی از ویژگی های شاخص سبک مینیمالیست می باشد. به طور کلی می توان گفت که طراحی خانه با سبک مینیمال، از پرداختن به جزئیات در بیرون و داخل خانه، و همچنین از ایجاد منحنی ها و زاوایای زیاد جلوگیری می کند. نمایه های ساده بام خانه ها از ویژگی های اصلی خانه های مینیمال می باشد.

پوشش دیواره ها و تزئینات ساده

استفاده از ماده پوششی پیوسته در بیرون ساختمان می تواند جذابیت بصری را از طریق بیان خصوصیات فیزیکی و بافت آن ها ارائه دهد.

فضاهای روشن، باز و پرنور

ایجاد فضای داخلی با پلان باز منجر می شود تا نور در تمامی بخش های عمومی خانه جریان داشته باشد. همچنین ایجاد برخی از سطوح دیواری با رنگ روشن، جزئیات ساده، فضای های بدون اشیای دکوری همچون گلدان های تزئینی می تواند بر جذابیت فضاهای مینیمالیستی بیفزاید. در فضاهای داخلی مینیمالیستی فقط از مبلمان و اشیای ضروری استفاده می شود تا فضای کافی برای تنفس وجود داشته باشد. وجود نور طبیعی باعث روشنی فضا در طول روز می شود و این خود منجر به ایجاد فضایی گرم و صمیمی می شود.

جزئیات ساده در عناصر تزئینی

ویژگی های سبک مینیمال با جزئیات کم تر، راه پله ها، کابینت های ساده و استفاده از لوازم ضروری و مورد نیاز مشخص می شود. توجه به این جزئیات می تواند شما را به ایجاد یک خانه ای با سبک مینیمال نزدیک کند. اکنون به شرح پروژه از از دفتر معماری اسپانیایی می پردازیم.

این پروژه در جزیره Tabarca قرار دارد و موقعیت قرارگیری آن درکی منطقی از این منطقه را منتقل می کند. پروژه دارای اختلاف چشمگیری در دسترسی به فضا در بالا و پایین می باشد که سطحی وسیع را بوجود می آورد و در این سطح استخر قرار گرفته است. این سطح سعی می کند تا در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد و بدین صورت دید مستقیمی از دریا را داشته باشد. این حجم با توجه به رنگ خاکستری سنگ های طبیعی که با آن ساخته شده است، می تواند با بافت کوه های اطراف آن آمیخته شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر ایده طراحی ویلا دعوت می نماید.

ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا ایده طراحی ویلا

در این بخش به ایده طراحی ویلا پرداختیم. شما می توانید از این نمونه برای پروژه های خود با سبک مینیمال الهام بگیرید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,310

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *