استفاده از سنگ و بتن اکسپوز در نمای بیرونی ویلا

نمای ویلا، سنگ و بتن در نمای ویلا

استفاده از سنگ و بتن اکسپوز در نمای بیرونی ویلا

معمار معاصر اسپانیایی Pablo Serrano اخیرا به تکمیل طراحی ویلایی در شهر Tarragona، در اسپانیا پرداخته است. از ویژگی های اصلی این پروژه، استفاده از سنگ و بتن اکسپوز در نمای بیرونی ویلا می باشد.  سنگ Tarragona  به عنوان متریال بومی این منطقه به حساب می آمد و در معماری گذشته کاربردی فراوان داشته است. بنابراین طراح تصمیم می گیرد تا از این سنگ بومی در نمای ساختمان و به علاوه در فضای داخلی طبقه همکف استفاده کند. طبقه بالا به صورت یک حجم سفید، ناب و روشن بر روی پایه سنگی قرار گرفته است. در طراحی نما ما شاهد پنل های سفید رنگ هستیم که به عنوان عایق حرارتی قرار داده شده اند و به علاوه از ورود نور شدید خورشید جلوگیری می کنند.

طبقه همکف شامل فضای عمومی خانه از جمله سالن نشیمن، سالن غذاخوری، و آشپزخانه می باشد که رو به حیاط خلوت باز می شود. استفاده از چوب و متریال طبیعی در فضای داخلی حس گرمی به فضا می افزاید. در فضای راه پله ها  نیز،ما شاهد سنگ های به کار رفته در نمای بیرون هستیم.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نمای ویلا، سنگ و بتن در نمای ویلا نمای ویلا، سنگ و بتن در نمای ویلا نمای ویلا، سنگ و بتن در نمای ویلا نمای ویلا، سنگ و بتن در نمای ویلا نمای ویلا، سنگ و بتن در نمای ویلا

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: contemporist

تعداد بازدید: 1,685

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *