آجرهای سفالی و کفپوش های چوبی در بازسازی معماری آپارتمان مسکونی

آجرهای سفالی و کفپوش های چوبی در بازسازی معماری آپارتمان مسکونی

آجرهای سفالی و کفپوش های چوبی در بازسازی معماری آپارتمان مسکونی

نام پروژه: RENOME

محل پروژه: Ballari، Karnataka، هند

مساحت پروژه: ۴۷۵۵ فوت مربع

معمار / طراح : آر. بهارگاو باداگینچالا، ار. بهارات کومار

عنوان عکاس: Akhil V ponnuru

سال ساخت پروژه: ۲۰۲۲

بازسازی خانه  امروزه از معقوله های پر رونق در معماری می باشد. طراحی و معماری های اصولی و خلاقانه همیشه قابلت و زیبایی خود را برای استفاده های طولانی را دارد. از این رو بسیاری از ساختمان های مستحکم با معماری های قوی وجود دارند که با یک باز سازی ساده می توانند قابلت استفاده مجدد و طولانی مدت را ایجاد کنند. آجرهای سفالی و کفپوش های چوبی در بازسازی معماری آپارتمان مسکونی رنوم علاوه بر کاربرد مهندسی در ساختمان متناسب با اقلیم منطقه ای دارای زیبایی برای فضای خانه یک خانواده بزرگ شده است. در ادامه به شرح این خانه خواهیم پرداخت.

رنوم

Renome، که در شهر Bellary، کارناتاکا کشور هند واقع شده است، یکی از اولین پروژه های استودیو BDA است که در سال ۲۰۲۲ تکمیل شده است. طبقه همکف خانه برای افزودن دو طبقه بازسازی شد تا نیازهای یک خانواده بزرگ را برآورده کند که با خود آورده بودند. نیاز به فضای زندگی اضافی.

گنجاندن لایه‌ ها باعث افزایش حریم خصوصی خانواده می‌ شود، اما اتصال این سطوح به منظور ایجاد حس ارتباط در بین اعضای خانواده نیز بسیار مهم می باشد. معرفی یک راه پله مرکزی به عنوان یک پیوند فیزیکی در هسته خانه عمل می کند. یک قسمت نشیمن با ارتفاع دو برابر در طبقه اول به دیده شدن طبقات بالا و پایین برای یکدیگر کمک کرده است.

معماری و تدابیر آب و هوایی برای ساختمان

یکی دیگر از ویژگی های مهم، آب و هوای شهر است. Bellary در یک منطقه بسیار گرم و خشک واقع شده است که در آن ارتفاعات تابستانی می تواند تقریباً به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد. برای حفظ فضای داخلی، خنک و راحت، یک راهروی حائل طراحی شده است که در امتداد حاشیه فضای ساخته شده قرار دارد، این امر به حفظ انحراف از گرمای تابستان کمک می کند و از قرار گرفتن مستقیم دیوارهای داخلی در معرض نور شدید خورشید جلوگیری می کند. دیوار خارجی که در اطراف راهرو پیچیده شده است به عنوان یک کفپوش عمل می کند که از ترکیبی از دیوارهای طرح آجری سوراخ شده با دهانه ها ساخته شده است.

آجر های سفالی فیلتر نور

سنگ‌ تراش‌ های محلی با استفاده از آجرهای محلی برای دیوار الگو، الگوهای متعددی را آزمایش کردند. این دیوار نه تنها زیبایی را به ارتفاع می افزاید، بلکه الگوهای سایه جالبی را در داخل ایجاد می کند تا اعضای جوانتر خانواده را مجذوب خود کند. فضاهای داخلی از آفتاب فیلتر شده و تهویه بهتر به لطف غربالگری دوگانه که توسط هر یک از دیوارهای راهرو امکان پذیر شده است، بهره می برند. پنجره‌ های محوری به طور متفکرانه در مقابل قسمت‌ های خصوصی مانند اتاق خواب قرار گرفته‌ اند و سرویس‌ های بهداشتی روزنه‌ های دیوار الگوی آجری بیرونی را در بر می‌ گیرند. قابلیت بستن کامل این پنجره ها در صورت نیاز برای اطمینان از حداکثر حریم خصوصی نیز انعطاف پذیری استفاده از آن را بر اساس زاویه نور خورشید افزایش می دهد.

پالت رنگی در طراحی داخلی و نمای ساختمان

تیم طراحی کرده اند، سایه های ملایم سفید و بژ را برای دیوارها در تمام مناطق مشترک حفظ کنند. پالت رنگی گرم و پر جنب و جوش با ترکیب آجرهای سفالی با رنگ آبی برای پنجره ها به دست آمده است. طراحان طرح رنگ طلایی و قهوه‌ ای را برای چوب ساج و راه پله MS معرفی کرده‌اند، در حالی که کاغذ دیواری‌ ها و رنگ‌ های بافتی رنگ‌ هایی را اضافه می‌  کنند که با کفپوش‌ های چوبی در فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب‌ ها تمجید می‌ شود. آن ها سعی کرده اند با ایجاد الگوهایی در مناطق مشترک از طریق ترکیبی از کاشی‌ های خاکستری و طرح‌ دار مراکشی در راهروها، بازیگوشی را در فضاها تلقین کنند که سفر داخل خانه را سرگرم‌ کننده می‌ کند.

استفاده حد اکثری از فضا

همراستایی ساختمان با دیوارها در سطح پایین، اتاق خواب ها را دارای فضای متوسطی کرده است، بنابراین برای استفاده حداکثری از فضا در اتاق خواب ها، فضای ذخیره سازی کمدها و تخت خواب با هم تلفیق شده که به عنوان یک عنصر با استفاده از یک دیوار طراحی شده است. اتاق خواب، امکان حرکت آسان در بقیه فضای موجود را فراهم کرده است. از رنگ های ظریف برای چنین ذخیره سازی ترکیبی استفاده شده است که باعث شده از نظر بصری سنگین تر به نظر برسد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه آجرهای سفالی و کفپوش های چوبی در بازسازی معماری آپارتمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: BDA Studio

تعداد بازدید: 295

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *