کنتراست در طراحی داخلی دفتر اداری

کنتراست در طراحی داخلی دفتر اداری

در طراحی داخلی دفتر داری

کنتراست در طراحی داخلی دفتر اداری

شرح پروژه:

این مقاله به پروژه کنتراست در طراحی داخلی دفتر اداری شرکت خدمات بازرگانی نارنجی، طراحی دفتر ومعماری  T+T می پردازد. پروژه داخلی توسط شرکت پرایدکس گروه اجرا شد که ترکیبی از وظایف طراح عمومی و پیمانکار عمومی انجام دهنده طراحی معماری و مهندسی و همچنین مجموعه کارهای مهندسی می باشد.

عملکرد گردش کار شرکت در اساس طرح قرار گرفت. با این حال، پس از آن، برخی از راه حل ها به ساختمان با معماری منحصر به فرد واکنش نشان دادند.

اصل فضای کاری باز در سراسر جهان رایج است. با این حال، در اینجا مشتری یک فرآیند عملکردی متمایز ساخته است که در آن وظایف از طریق نوعی “خط مونتاژ” از بخش ها و متخصصان می گذرد. قرارگیری نهایی بخش ها از این طرح پیروی می کند.

دفتر به مناطق کاری و نقاط ارتباط غیر رسمی به طور مساوی در کل سطح طبقات تقسیم شده است. در این نقاط، معماران لهجه ها را بر اساس شکل دایره در یک تجسم خاص تنظیم می کنند. فضاهای کاری متضاد در فرم های متعامد و مواد تک رنگ ساخته شده است.  استفاد از کنتراست رنگی و ایجاد شوک بصری علاوه بر تاکید بر بخش های مختلف، نوعی منبع انرژی را در محیط ایجاد کرده است. بخشی از نقاط ارتباطی غیر رسمی در مرکز برخی از بخش‌ های دیگر ادغام شده است که روند کار و روند گفتگو و بحث را نشان می‌ دهد.

هر دفتر یک مکان مرکزی برای تمرکز طراحی دارد. در این مورد نه تنها پذیرش و منطقه ورودی اصلی در طبقه یازدهم، بلکه منطقه استراحت مجاور با یک راه پله داخلی منحصر به فرد بود. به لطف معماری غیرمعمول ساختمان، این راه حل دشوار اجرا شد. راه پله مارپیچ یکپارچه مرکز دفتر شد. دو منطقه تفریحی بزرگ در اطراف آن متمرکز شده است. بنابراین، دفتر یک فضای عمومی دریافت کرد که در آن می توانید با اکثر کارکنان ملاقات کنید. راحت است که یک جلسه صبحگاهی یا هر رویداد ویژه ای در اینجا داشته باشید: آشپزخانه بزرگ، نقاط قهوه و یک سالن کنفرانس در مجاورت وجود دارد.

توجه زیادی به استانداردهای شرکتی شد. دفتر بین المللی این شرکت یک کتاب برند مفصل با محدودیت ها و توصیه های فراوان در اختیار معماران قرار داده است. دفتر معماران T+T موفق به ایجاد راه حل های منحصر به فرد بدون شکستن استراتژی اصلی شرکت شد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه کنتراست در طراحی داخلی دفتر اداری دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 237

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *