کانسپت استور سمر ، دفتر طراحی آرشیفرم

طراحی فروشگاه لباس

طراحی فضای تجاری کانسپت استور

کانسپت استور سمر

شرکت مهندسین مشاور/ دفتر طراحی: آرشیفرم

سال: ۱۳۹۹

معماران اصلی: آرش مدنی

همکاران طراحی: مینا نظم جو، ملیکا حیدر

مجری: ایرج سمیارث

نورپردازی: شرکت آرت لایت

آدرس پروژه: ولنجک – مرکز خرید توچال – واحد ۳۴

مساحت زمین: ۱۲۰ مترمربع

عکاس: محمدحسین حمزه لوئی

توضیحات پروژه:

کانسپت استور فروشگاهی است با محصولاتی متنوع در زمینه مد، زیورالات، لوازم خانگی و… با یک موضوع، ایده و کانسپت.

در رویارویی با این پروژه که در منطقه ولنجک واقع گردیده و مجموعه ای پویا در زمینه ارائه و معرفی طراحان جوان ایرانی به مخاطب است، کانسپت روایتگری انتخاب گردید تا با کاربری فضا که مکانی برای به نمایش گذاشتن بود در ارتباط باشد؛ از این رو نام سمر (به معنای: حکایت) برای مجموعه انتخاب گردید. و نماد بصری این کانسپت خط تعریف شد؛ به گونه ای که در فضا، فرم و عملکردهای متنوعی را تشکیل بدهد.

با دنبال کردن خط در فضا به محصولات و فضاهای متفاوت می رسیم و در هر فضا سکانس خط با تشکیل قاب، در بستری خنثی از جنس بتن آبجکتی را روایت میکند و به تصویر می کشد. و از طرفی با پیوستگی خطوط، سعی بر یکپارچه سازی مجموعه در عین وجود بخش های متنوع مانند: هوم، دکور، لباس، اکسسوری و … گردید و تلاش شد تا از اغتشاش بصری جلوگیری شود. هنگامی که در نمای ورودی قرار بگیریم خطوط به عمق رفته پرسپکتیوی دعوت کننده را به نمایش میگذارد و مخاطب را با خود همراه می کند.

برای پوشش دیوارها از پوشش میکروسمنت استفاده شده و نشانه های گرافیکی موجود در فضا توسط گرافیست تیم طراحی و متناسب با هویت سازمانی مجموعه و کانسپت پروژه طراحی گردید.

در نور پردازی داخلی مجموعه از ترکیب نوری خنثی و تاکیدهای نور متفاوت با همکاری شرکت آرت لایت استفاده گردیده است. پیشخوان و استندهای موجود توسط تیم طراحی و براساس کانسپت پروژه با نظارت و مشورت گرافیست تیم اجرا گردیده است و سعی بر طرحی هماهنگ با محیط از لحاظ جنس، رنگ و فرم داشته است.

روند طراحی:

تحریریه خط معمار

منبع: دفتر معماری آرشیفرم

تعداد بازدید: 399

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *